FANDOM

Achlys
Tytuł
Bogini Udręki i Trucizn
Pani Mgły Śmierci
Informacje
Status: Nieśmiertelna
Wygląd
Płeć: Kobieta
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Bogowie
Dom: Tartar
Występowanie: Dom Hadesa,

Krew Olimpu (wspomniana)

Nyks.png

Matka Achlys

Achlys
- jedna z córek Nyks i Chaosu. Bogini udręki, trucizn. Władała nad Mgłą Śmierci. Mieszka w Tartarze.

W mitologii

W mitologii greckiej Achlys była uosobieniem nędzy, udręki oraz smutku. Nie występuje w żadnym ważniejszym micie, lecz wiadomo, że Herakles namalował ją na swojej tarczy.

Dom Hadesa

Bob (wcześniej Tytan Japet) przyprowadził Percy'ego Jacksona oraz Annabeth Chase do siedziby Achlys, bo myślał, że bogini pomoże im dojść do Wrót Śmierci. Tak się jednak nie stało. Achlys, zaraz po tym, jak podarowała półbogom Mgłę Śmierci, zaatakowała ich (co wywołało duże zaskoczenie herosów) i próbowała zabić. Potem nasłała na nich truciznę, która miała zatruć herosów. Jednak Percy korzystając z mocy Posejdona znalazł w truciźnie wodę i skierował ją na boginię, która została pokonana. Wtedy odezwała się jej matka- Nyks.

Tarcza Heraklesa

Ponoć Herakles miał tarczę, na której namalował obraz Achlys, by odstraszał wrogów. Według mitologii malowidło przedstawiało Achlys zmarzniętą, ze szczękającymi zębami, głodną, bladą oraz wychudzoną. Ramiona miała całe z kurzu, a palce z krwi. Jej paznokcie były długie, a kolana opuchnięte.

Ciekawostki

  • Achlys została zrodzona z Nyks, czyli nie powinna mieć ojca, jednak została przedstawiana jako córka Chaosu.
  • Twierdziła,że Nico jest idealny, bo ma w sobie wiele bólu i cierpienia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki