FANDOM

Afrodyta   Afrodyta/Galeria   Afrodyta/Cytaty    
Afrodyta
Aphrodite-299x416.jpg
Tytuł
Bogini miłości i piękna
Najstarsza olimpijka
Informacje
Status: Nieśmiertelna
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor oczu: Każdy kolor
Kolor włosów: Każdy kolor
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Bogowie
Dom: Olimp
Grecka/Rzymska forma: Wenus
Występowanie:
Aktor: Serinda Swan

Afrodyta - to grecka bogini miłości, przyjemności, piękna i pożądania. Jej rzymskim odpowiednikiem jest Wenus (Wenera). W filmie " Złodziej Pioruna '' zagrała ją Serinda Swan.

-Nadchodzi wojna. Rozlew krwi jest nieunikniony. Można zrobić tylko jedno.
-Och...ale co?
-Co? Oczywiście napić się herbaty i pogawędzić. Chodźcie!

–Afrodyta do Annabeth, Piper i Hazel, Znak Ateny

Historia

Po tym, jak Kronos poćwiartował Uranosa, wrzucił szczątki ojca do morza i z piany wyłoniła się Afrodyta. Mówi się, że morze, w którym się urodziła znajdowało się w pobliżu Pafos, miasta na wyspie Cypr na Morzu Śródziemnym (chociaż niektóre mity mówią, że była córką Zeusa i bogini Dione albo Hebe i Uranosa). Później dołączyła do Olimpijczyków, po tym jak Zeus objął władzę i szybko stała się źródłem konfliktu między bogami. Choć Zeus miał ochotę wziąć ją dla siebie, ostatecznie oddał ją Hefajstosowi. Niezadowolona z małżeństwa Afrodyta miała romans z przystojnym i namiętnym Aresem nawet po tym, jak jej mąż upokorzył ją publicznie, odsłaniając jej związek. Miała romanse z wieloma śmiertelnikami i bogami w ciągu wieków.

Osobowość

Afro.i.ares.jpeg

Afrodyta z Aresem

Afrodyta to osoba temperamentna i próżna. Jest ona także podstępna, zalotna i uwodzicielska. Pomimo tych cech, jest bardzo kochająca i namiętna, walczy o wiarę w miłość, która jest absolutna i prawdziwa. Afrodyta jest bardzo życzliwa i łagodna dla tych, którym sprzyja i głęboko troszczy się o swoje dzieci, jak i ich ojców. Przewodniczy najpotężniejszym ludzkim uczuciem, ona ma wielki wgląd do śmiertelnych emocji, a także śmiertelnej natury. Jest również idealistką. Bardzo lubi przyjęcia każdego rodzaju.
AphroditeGG.jpg

Afrodyta w "Greckich bogach według Percy'ego Jacksona"

Wygląd

Afrodyta jest uosobieniem piękna. Bardzo poważnie przejmuje się swoim wyglądem, gdy widzi najmniejszy, mikroskopijny błąd, musi go poprawić. Jak widać w ,,Klątwie Tytana", gdy Percy trzymał jej lustro, cały czas nie mógł pojąć, w którym miejscu dostrzega jakikolwiek błąd. Podczas rozmowy z nim miała na sobie czerwoną sukienkę i włosy w kaskadzie loków. Percy myślał, że gdy się uśmiecha, wygląda jak Annabeth, a później jak aktorka z TV, w której zakochał się w V klasie.

Gdy Piper zobaczyła ją w sklepie Medei podczas snu, jest ona postrzegana zupełnie inaczej. Afrodyta miała włosy do ramion, leżące jej wdzięcznie na szyi i wielką postać. Miała też na sobie dżinsy i śnieżny biały top, patrząc na ubrania na 50% zniżki na stojaku. Największą zmianą jest to, że podczas

wizyty w śnie Piper Afrodyta nie miała makijażu.  Wybrała prostszy wygląd, co jest być może wynikiem tego, iż Piper nie lubi używać makijażu lub robić z siebie zbyt dziewczęcą.

Afrodyta Wenera9.jpg

Scena narodzin Afrodyty

Dzieci Afrodyty występujące w serii

Aphrodite-by-CelticBotan-not-mine-percy-jackson-and-the-olympians-books-24847712-752-1063.jpg

Ciekawostki

  • Imię Afrodyta jest inspiracją dla afrodyzjaków.
  • Planeta Wenus została nazwana imieniem rzymskiej odpowiedniczki.
  • Jest najstarszą olimpijką.
  • Jej atrybutami były rydwan zaprzężony w gołębie, róża oraz mirt, a także (choć to mniej znane) - wróbel, jaskółka i sałata (!).
  • Chociaż jest boginią, poniekąd narodziła się z Uranosa.
  • Ma przepaskę, dzięki której wydaje się być jeszcze piękniejsza.
  • Ma zdolność do zmiany wyglądu; każdemu objawia się jako jego własny, indywidualny ideał piękna. (np. Percy`emu pokazała się najpierw jako aktorka, w której kiedyś się podkochiwał, a następnie stała się podobna do Annabeth)
  • W mitologii greckiej była zazdrosna o Psyche, że inni uważali ją piękniejszą od niej, więc zesłała Erosa by zakochała się w najbrzydszym człowieku świata, lecz ten zakochał się w niej.
  • Niektóre z jej dzieci mają moc oczarowywania, dzięki czemu mogą nakłonić innych, by robili to, co im rozkazują.
  • Afrodyta najbardziej lubi nosić sukienki, co symbolizuje jej kobiecość.
  • Bardzo często gubi swój grzebień , co zostało ujawnione w opowiadaniu pt. "Laska Hermesa".
  • Zdradza swojego męża Hefajstosa z Aresem.
  • Jej imię oznacza "wdzięk".
  • Istnieje kilka wersji mitów o jej narodzinach. Najsłynniejsza jest morska piana, jednak według innych poetów bogini była jedną z córek Zeusa. Jej matki w tych wersjach to nimfa Dione lub Hemera, bogini dnia.
  • Nie ma giganta Anty-Afrodyta pewnie dlatego, że Afrodyta to w pewnym sensie trochę siostra tytanów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki