FANDOM

Agamedes - Jest przyrodnim bratem Tryfonisa.

Historia

Wczesne Życie

Agamedes był synem króla Erginusa i jego żony. Trofonis był jego przyrodnim bratem (i synem Apolla). Agamedes i Tryfonis dorastali by zostać świetnymi architektami. Nawet zbudowali świątynie w Delfach.

Śmierć

Śmierć Agamedesa (i upadek Tryfonisa) przyszedł po tym, jak król Hyrieus polecił braciom zbudować skarbiec. Stali się chciwi za bogactwo Hyrieusa. Zbudowali skarbiec z tajnym tunelem. Planowali wsunąć się do skarbca w środku nocy i ukraść kosztowności po czym wyślizgnąć się przez tunel.

Niestety dla nich Hyrieus sprawdził każdy zakamarek i zakręt skarbca ,i odkrył tajny tunel. Założył pułapkę z kuszy na linę, aby złapać złodzieja. Chciał się dowiedzieć, kto planuje go okraść.

Gdy bracia wyszli z tunelu ze skarbem, Trofinis uruchomił pułapkę, nie zdając sobie z tego sprawy. W rezultacie Agamedes został uwięziony w tunelu, zgnieciony belką. Trofonis nie mógł wyciągnąć brata. Chłopak modlił się do swego ojca, Apolla, o ratowanie swego druha i zamiast tego zajął się swoim życiem. Jednak Apollo odmówił pomocy. Bóg powiedział synowi, że on i Agamedes zrobili coś złego, więc zasłużyli na karę.

Agamedes postanowił poświęcić swoje życie. Powiedział do swego brata, żeby odciął jego głowę i uciekał. W ten sposób Trofonis został zbawiony, a Hyrieus nie był w stanie odkryć tożsamości złodziei. Trofoniusz, z ciężkim sercem, skrócił męki Agamedesa i uciekł.

Później złodziejaszek zamienił się w ciemną wyrocznię. Duch Agamedesa towarzyszy duchowi Trofonisaa od tamtej pory.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki