FANDOM

- Amalteja zwykle prowadzi mnie do czegoś dobrego. Kiedy mi się ukazała ostatnim razem, zaprowadziła mnie do ciebie.

Thalia do Luke'a o Amaltei, Pamiętniki Półbogów

Amalteja - koza, która karmiła Zeusa i opiekowała się nim w niemowlęctwie. Z jej ułamanego rogu powstał róg obfitości (choć w książkach powstał on z rogu Acheloosa), a ze skóry sporządzono tarczę z głowy MeduzyEgidę.

Almatea

Pamiętniki półbogów

Amalteja pojawia się w Pamiętniku Luke'a Castellana. Wspomina on, że ukazała im się w Wirginii i zaprowadziła do domu Halcyona Greena. Herosi podążali za nią, ponieważ Thalia twierdziła, że Amalteja została wysłana przez jej ojca Zeusa i na pewno zaprowadzi ich do czegoś dobrego, tak jak kiedyś doprowadziła ją do Luke'a. Choć na początku mogło się wydawać, że koza poprowadziła ich w pułapkę, to po zdarzeniach w domu Hala Thalia zyskała Egidę.

Wygląd

Amaltea1
Nie jestem znawcą zwierząt hodowlanych, ale z tej odległości Amalteja rzeczywiście wydała mi się jakaś dziwna. Miała zakręcone rogi jak baran, a wymię nabrzmiałe jak młoda koza. A jej kędzierzawe futro... Czyżby jaśniało? Wydawało mi się, że przywarły do niej smugi światła, jakby neonowa otoczka, tak że wyglądała trochę jak widmo. (...) Koza odwróciła się. Miała smutne bursztynowe oczy i spiżową obrożę. Otaczała ją mętna biała poświata.

Luke o Amaltei, Pamiętniki Półbogów

Każde z wymion Amaltei było opisane i dawało co innego: Nektar, Mleko, Wodę, Pepsi, Lód lub Dietetyczną mountain dew.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki