FANDOM

Amfitryta   Amfitryta/Galeria    
Przepraszam mój Panie. Jestem potrzebna w bitwie.

–Amfitryta do Posejdona, Ostatni Olimpijczyk

Amfityta97

Amfitryta - nereida, córka Okeanosa, królowa mórz, żona Posejdona, matka Trytona, Rode i Kymopolei.

HistoriaEdytuj

Amfitryta uchodziła za córkę Okeanosa i Tethys (lub Nereusa i Doris). Była nimfą morską, nereidą, dopóki nie wyszła za Posejdona. Posejdon, aby pojąć ją za żonę poprosił o jej rękę jej ojca. Zgodził się on wydać mu córkę, lecz ona sama nie chciała. Posejdon zrezygnowany i z złamanym sercem wrócił do swego pałacu. Wtedy podpłynął do niego bóg delfinów Delfin. Pomógł mu, podpływając do Amfitryty i opowiedział jej o podwodnym pałacu Posejdona i o tym, że będzie on bardzo dobrym mężem. W końcu Amfitryta wyszła za mąż za Posejdona i naprawdę była z nim szczęśliwa, nie złoszcząc się na niego z powodu romansów ze śmiertelniczkami i nimfami.

Amfitryta8

Amfitryta w książkach RiordanaEdytuj

Obawy przed małżeństwemEdytuj

W książce "Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona" opisana jest historia zalotów Posejdona. Nereida uciekała od niego, co doprowadziło go do rozpaczy. Nimfa przyznała, że bała się wyjść za jakiegoś boga, bo nie chciała być źle traktowana. Nie chciała, by nią dyrygowano, albo zostawiono gdzieś z boku. Widziała jak bogowie traktowali kobiety. Bóg Delfin, który robił za swata, obiecał jej, że z Posejdonem będzie szczęśliwa. Wyjście za mąż za boga mórz miało dać jej poczucie bezpieczeństwa - inni bogowie zostawiliby ją w spokoju. I tak właśnie było. Posejdon pozwolił jej robić co chciała, a ona nie wtrącała się w jego związki miłosne. Była szczęśliwa ze swoimi dziećmi: Trytonem, Rode, Kymopoleją.

Relacja z dziećmi PosejdonaEdytuj

O Amfitrycie nie ma wiele w innych książkach Riordana. Występuje ona tylko w "Ostatnim Olimpijczyku". Po jej zachowaniu widać, że nie lubi Percy'ego, co jest zrozumiałe biorąc pod uwagę to, że jest owocem zdrady jej męża.

Jednakże w książce "Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona" Percy mówi:

Była nawet miła dla półboskich dzieci Posejdona... Dla mnie też jest dobra. Nie szaleje kiedy zostawiam brudne ubrania w salonie. Piecze dla mnie ciasteczka i o ile wiem nigdy nie próbowała mnie zabić.

Nie zgadza się to z tym, jak przedstawił ją w książce "Ostatni Olimpijczyk", ale może jest to związane z tym, że Amfitryta widziała go wtedy po raz pierwszy i nie wiedziała jaki on jest, dlatego tak go traktowała, ale później go polubiła.

Wspomniane jest także, że bardzo ciepło ugościła w pałacu Tezeusza.

CharakterEdytuj

Dziewczyna lubiła niezależność. Nie chciała, aby ktoś mówił jej co ma robić. Miała niezwykłą rękę do ryb. Miała swojego ulubionego okonia, którym się opiekowała. Później opiekowała się swoimi dziećmi i była z tego bardzo zadowolona. Przebaczała zdrady męża i gościnnie witała jego dzieci.

WyglądEdytuj

Amfitryta 4
...Po jego prawej stronie stała piękna kobieta w zielonej zbroi, z długimi czarnymi włosami i dziwacznymi różkami przypominającymi szczypce kraba...

Percy o Amfitrycie, Ostatni Olimpijczyk

Amfi i Posejdon

Amfitryta z Posejdonem

Była najpiękniejszą nereidą. Każdy bóg do niej stratował, a ona od nich uciekała. Emanowała z niej łagodność i subtelność. Włosy upinała z tyłu siatką z jedwabiu i pereł. Oczy miała niezwykle ciemne. Uśmiech jej był łagodny i uroczy. Ubierała się zazwyczaj prosto, w białą sukienkę. Nosiła wieniec z polerowanych czerwonych szczypiec krabowych na głowie.

Bogowie i Boginie
Główni bogowie greccy
ZeusHeraPosejdonDemeterAresAtenaApollo
ArtemidaHefajstosAfrodytaHermesDionizosHadesHestia
Pomniejsi bogowie greccy
RejaPersefonaHekateNikeNemezisHypnosNyksIrisTycheHebeEos
ChioneAmfitrytaEjlejtyjaPanErisErosDejmosFobosKetoAsklepios
EolTanatosTemidaBoreaszZefirNotusEurosKymopolejaStyks
Bogowie rzymscy
BachusDianaFawoniuszFortunaHerkulesJanusKupidyn
KupidynMerkuryOrkusTerminusWiktoriaAkwilon