FANDOM

Andromeda
Tytuł
Księżniczka Etiopii
Królowa Argos
Informacje
Status: Umarła
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor oczu: Ciemne
Kolor włosów: Czarne
Rodzina
Rodzina:
  • Kefeus (ojciec),
  • Kasjopeja (matka),
  • Perseusz (mąż),
  • Perses, Alkajos, Stenelos, Helehos, Mestor, Elektryon (synowie),
  • Gorgofone (córka)
Pozostałe
Przynależność: Śmiertelnicy
Dom: Etiopia,

Argos

Występowanie:
[...] zabicie przez morskiego potwora nie wydaje mi się aż takie złe w porównaniu z życiem z moimi rodzicami. Jeżeli liczyli na to, że będę krzyczeć i błagać o życie, to nie dam im tej satysfakcji. Kiedy potwór się pokaże, zamierzam powyklinać na niego tak, żeby jego małe podwodne uszy spuchły. Przećwiczyłam to.

–Andromeda, Greccy herosi według Percy`ego Jacksona

Adnromeda

Andromeda (gr. Ἀνδρομέδα Androméda, Ἀνδρομέδη Andromédē, łac. Andromeda) - w mitologii greckiej księżniczka Etiopii. Córka króla Kefeusa i królowej Kasjopei. Została oddana potworowi morskiemu jako ofiara, by złagodzić jego gniew. Uratował ją Perseusz, syn Zeusa; Andromeda została jego żoną i królową greckiego państwa-miasta Argos. Matka Persesa, Alkajosa, Stenelosa, Helehosa, Mestora, Elektryona i Gorgofone.

Historia

Andromeda dorastała jako księżniczka Etiopii. Została wydana za mąż za Fineusa.

Ketos

Moja mama... królowa Kasjopea... [...] zaczęła się przechwalać, że jest piękniejsza od Posejdonowych Nereid. [...] No więc Posejdon rozgniewał się i wysłał tego durnego morskiego potwora, który zaczął terroryzować nasze miasto.

Image6

Perseusz ratuje Andromedę

Jej matka Kasjopea przechwalała się, że jest piękniejsza od Nereid, służebnic Posejdona, które słynęły ze swej urody. Bóg morza rozgniewał się i wysłał Ketosa, strasznego potwora morskiego, by zaczął terroryzować Etiopię w ramach zemsty za próżność królowej tej krainy. Potwór zatapiał statki, spalił port. W końcu pewien kapłan powiedział królowi, że jedynym sposobem na ułagodzenie gniewu Posejdona jest złożenie Andromedy w ofierze. Lud, pragnąc wyzwolenia od Ketosa, zaczął się tego domagać. Księżniczkę przykuto do skały i czekano, aż zjawi się potwór, by ją pożreć. Wtem pojawił się heros - Perseusz. Był oczarowany urodą Andromedy. Z pomocą głowy Meduzy zamienił morskiego potwora w kamień, następnie uwolnił dziewczynę.

Wreszcie chcą skończyć z tymi atakami, Kasjopea zgodziła się poświęcić własną córkę Andromedę na pożarcie morskiemu potworowi. Wiecie: "Och, tak, moja wina. Nie powinna była się przechwalać. Masz, możesz zabić moją niewinną córkę!".

–Percy, Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona

Ślub z Perseuszem

22

Perseusz uwalnia Andromedę

Perseusz i Andromeda szybko zakochali się w sobie i postanowili się pobrać. Wrócili do pałacu króla i królowej Etiopii, gdzie księżniczka oznajmiła, że wychodzi za mąż za tego herosa. Ponieważ syn Zeusa właśnie zabił potwora, nikt nie ośmielił mu się przeciwstawiać. Zorganizowano wielkie wesele. Fineus, niedoszły narzeczony księżniczki, razem ze swoimi ludźmi zbuntował się przeciwko Perseuszowi, twierdząc, iż ten ukradł mu żonę. Perseusz pokonał część wojowników w walce, a resztę zamienił w kamień.

Późniejsze życie

Perseusz wraz z Andromedą przybył na wyspę Serifos, by uwolnić swą matkę Danae od króla Polidekesa, który chciał się ożenić z kobietą. Heros z pomocą głowy Meduzy zmienił go z kamień. Następnie udał się wraz z małżonką do rodzinnego miasta Argos, gdzie zostali parą królewską. Mieli wiele dzieci: Persesa, Alkajosa, Stenelosa, Helehosa, Mestora, Elektryona oraz córkę Gorgofone.

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy

Morze Potworów

W tej części została wspomniana jako księżniczka, którą jej rodzice przykuli do skały jako ofiarę dla potwora morskiego (Percy zażartował, że może stało się tak dlatego, że miała za dużo jedynek na świadectwie), którą uratował Perseusz dzięki głowie Meduzy.

Wygląd

Jej włosy były hebanowo czarne, a skóra koloru polerowanej miedzi. Miała na sobie jedynie prostą zieloną sukienkę, ukazującą jej śliczne ramiona i szyję.

–Opis Andromedy, Greccy herosi według Percy`ego Jacksona

Oprócz tego miała cudowne, ciemne oczy.

Ciekawostki

Imagesssi

Andromeda z filmu "Wojna Tytanów"