FANDOM

Arachne
Arachne
Tytuł
Najlepsza śmiertelna tkaczka
Matka wszystkich pająków
Szefowa Otisa i Efialtesa
Informacje
Status: Spadła do Tartaru
Pseudonim(y): Szefowa
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor włosów: Brązowe
Rodzina
Rodzina:
  • Idmon (ojciec)
  • Pająki (potomkowie)
Pozostałe
Przynależność: Potwory
Dom: Rzym (chwilowo)
*Tartar
Występowanie:
Misje: Pilnowanie Ateny Partenos
Nie masz pojęcia, ile nienawiści kipi pod nami. Mściwe myśli tylu potworów, które próbowały dotrzeć do Ateny Partenos i zniszczyć posąg.

–Arachne do Annabeth, Znak Ateny

Arachne - była wspaniałą, śmiertelną tkaczką. Konkurowała z Ateną w konkursie, który Annabeth nazwała "Jak one tkają", aby dowiedzieć się, kto jest lepszą tkaczką. Bogini zmieniła ją w pająka, ponieważ jej gobelin był obrazą dla bogów. Po grecku "Arachne" oznacza "pająk".

Historia

Arachne była córką Idmona, farbiarza z Kolofonu. Kobierce tkane przez Arachne nie miały sobie równych, dlatego uważano, że jest uczennicą Ateny, ale Arachne chwaliła się, że swoim talentem przewyższa umiejętności bogini, i rzuciła jej wyzwanie. Atena była oburzona, ale dała jej szansę odkupić winy. Pod postacią staruszki ostrzegła dziewczynę o niebezpieczeństwie rywalizacji z bogami i kazała Arachne uklęknąć i błagać o łaskę , ale Arachne pozostała przy swoim zdaniu. Wówczas doszło do konfrontacji. Atena na swoich tkaninach przedstawiła dwunastu bogów olimpijskich, Arachne ich miłosne przygody (Zeusa i Europę, Zeusa i Danae). Atena, widząc doskonałość tkaniny Arachne, w złości podarła ją, a dziewczynę uderzyła czółenkiem. Nie mogąc znieść takiej zniewagi, Arachne powiesiła się. Atena zobaczywszy, jak dalece zaślepił ją gniew, przywróciła życie Arachne i przemieniła ją w pająka, który przez cały swój żywot tka.

W serii

Athena by aireenscolor-d6fujty

Atena, rywalka Arachne

Jakiś czas po tym jak rzymianie przewieźli Atenę Partenos do Rzymu, ukryli ją w sekretnym, podziemnym obszarze. Arachne owinęła posąg swoją nicią, by ukryć go i jego magiczne właściwości. Od wieków dzieci Ateny szukały tego miejsca i posągu, ale wszystkie zostały zabite przez pułapki Arachne.

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy

Złodziej Pioruna

Arachne nie pojawia się w książce, ale jest pokazane, jak dzieci Ateny boją się jej dzieci, czyli pająków. Kiedy Ares wysyła ją, Percy'ego i Grovera do "Wodnej Krainy", gdzie zostają zaatakowani przez mechaniczne pająki, stworzone przez Hefajstosa, Annabeth jest tak przerażona, że nie potrafi skupić się na niczym innym. A później, w kasynie Lotos, słowo "pająki" odciągnęło Annabeth od gry i otrzeźwiło.

Olimpijscy Herosi

Znak Ateny

Pojawia się jako ostatnia przeszkoda na drodze Annabeth do Ateny Partenos. Statua przechowywana jest w podziemnej jaskini, która pokryta była pajęczynami i gobelinami Arachne. Annabeth uważała, że są wspaniałe. Jeden z gobelinów przedstawiał jej podwodny pocałunek z Percym.

Anna

Annabeth Chase, córka Ateny, która pokonała Arachne

Kiedy Annabeth przybywa do jaskini Arachne zamierza ją zjeść. Dziewczyna wie, że nie pokona jej w walce, więc używa podstępu. Mówi, że jako architekt Olimpu, może powiesić jej prace w sali tronowej i innych pomieszczeniach. Kiedy pajęczyca chwyciła przynętę, Annabeth mówi, że Arachne musi stworzyć jeszcze jedną pracę, która zachwyci bogów i na laptopie Dedala, pokazuje je projekt chińskiej pułapki. Kiedy dzieło było gotowe Annabeth wchodzi do środka i twierdzi, że znalazła skazę, po czym każe Arachne spojrzeć. Kiedy ona wchodzi do pułapki, nie może już wyjść.

Później, Annabeth drwi z Arachne, że to Atena Partenos stanie w ogrodzie bogów, a ona nieświadomie wyświadczyła Atenie przysługę.  Arachne jest oburzona i zaczyna niszczyć jaskinię, przez co tworzy się przejście do Tartaru. Potwór spada, ale udaje jej się złapać Annabeth za kostkę. Percy łapie ją, ale nie może odciąć pajęczyny, więc każe Nico obiecać, że doprowadzi pozostałych do Wrót Śmierci, a potem razem z Annabeth i Arachne spadają do Tartaru.

Dom Hadesa

Arachne pojawia się przez chwilę. Zaraz gdy Annabeth i Percy lądują w Tartarze ona atakuje Annabeth. Percy broniąc swojej dziewczyny zabił ją.

Arachne-299x416

Ciekawostki

  • Arachne i Annabeth mają tą samą wadę "hybris" - pychę.
  • Nieustannie prześladuje dzieci Ateny