FANDOM

Czego chcemy? Przekląć was! Zniszczyć tysiąc razy w imię Matki Nocy!

–Araii do Annabeth Chase i Percy'ego, Dom Hadesa

Arai - żeńskie duchy klątw, córki Nyks (Nocy). Pojawiają się w "Domu Hadesa". Ich zabicie powoduje ściągnięcie na siebie klątwy wypowiedzianej przez potwora w chwili jego śmierci.

Olimpijscy HerosiEdytuj

Dom HadesaEdytuj

Percy Jackson i Annabeth Chase są zmuszeni do walki z Arai w Tartarze. Na pomoc przybywa im Bob, czyli tytan Japet. Arai wyjawiły mu, że tak naprawdę to właśnie Percy wymazał mu pamięć. Heros czuł się, jakby potraktował tytana tak, jak bogowie traktują półbogów, i tylko go wykorzystywał. Kiedy Bob zrozumiał, co się stało, Arai zaatakowały, a tytan ich nie powstrzymywał. Percy i Annabeth byli zmuszeni samotnie stawić czoła duchom, które ściągnęły na nich niezliczone klątwy. Ostatecznie, prawie umierając z bólu, Percy przeprosił tytana Japeta za wyrządzoną mu krzywdę i poprosił, aby ten chronił Annabeth. Bob mu wybaczył i nie zwracając uwagi na obrażenia zadawane mu przez duchy, wybił je wszystkie. Bob był w stanie uleczyć Annabeth z jej klątw lecz, na Percy'ego spadła zbyt duża ilość klątw i jego moc okazała się zbyt słaba. Annabeth i umierającego Percy'ego zabrał do giganta Damasena , gdzie syn Posejdona został wyleczony.

Percy i Annabeth stawili czoło pierwotnej bogini Nyks bez Japetusa. Tam, w Rezydencji Nocy , napotkali kolejną falę arai - wśród dzieci Nyks, argumentując, kto jest najmroczniejszym z dzieci Nocy. Arai byli wśród tych, którzy gonili Percy'ego i Annabeth w końcu stracili je z oczu, gdy przeskoczyli nad rzeką Achreon.

Następnie Arai były widziane przy Wrotach Śmierci. Kiedy pojawił się Tartarus każdy potwór zaczął atakować pół bogów w tym Arai.

WyglądEdytuj

Były to pomarszczone wiedźmy z nietoperzowymi skrzydłami, mosiężnymi szponami i rozjarzonymi czerwonymi oczami.

Zdolności Edytuj

Służymy zgorzkniałym i pokonanym... Służymy poległym, którzy wraz z ostatnim tchem modlą się o zemstę. Mamy dla was wiele klątw.

–Araii

  • Urzeczywistnianie klątw - Po zabiciu przynajmniej 1 Arai na osobę, która ją zabiła spada klątwa. Araii nie potrafią tworzyć własnych klątw mogą używać tych, które powiedziały lub pomyślały inne potwory/osoby na daną osobę w trakcie życia lub umierania.
  • Latanie - Arai mają skrzydła dzięki czemu mogą latać.

Klątwy Które spadły na Percy'ego i Annabeth Edytuj

  1. Klątwa Geriona - Percy krwawił z dwóch boków klatki piersiowej. (Percy walczył z potworem, którego można było zabić tylko wtedy, gdy jednocześnie przecięło się każde z jego trzech ciał.
  2. Klątwa Polifema - Annabeth straciła wzrok. ( Annabeth powiedziała Polifemowi, że jest niewidzialna. Nazwała się "Nikim". Nie mógł jej zobaczyć więc teraz Annabeth nie mogła zobaczyć jak ją atakują.
  3. Klątwa Kalipso - Annabeth nie mogła usłyszeć Percy'ego i Percy nie mógł dotknąć jej ponieważ Annabeth za pomocą magii zmieniała miejsce położenia (Klątwę ta wypowiedziała Kalipso, ponieważ Percy obiecał jej wolność, porzucił ją, zostawił samą, "ukradł jej nie winną duszę")
  4. Nie znane klątwy, które spadły na Percy'ego ( Prawdopodobnie poczuł ból zmiażdżonej Kampe i ból Telchinów, których wymrodował pod Górą Świętej Heleny)
  5. Klątwa Fineasza - Percy cierpiał takie same męki jakie cierpiał Fineasz po wypiciu gorgoniej krwi (Percy zmusił Gaję do oszukania Fineasza by wybrał butelkę z trującą krwią gorgony)

CiekawostkiEdytuj

  • Czasami Arai mylone są z trzema Eryniami. Różnica między nimi jest taka, że Erynie są kontrolowane przez Hadesa, a Arai nie.
  • W mitach Arai nie są wymieniane specjalnie jako córki Nocy, chociaż od tego czasu zostały przyjęte
  • Pojedyncza forma arai to ara, które po rzymsku znaczy ołtarz.