FANDOM

Argus
Tytuł
Szef Ochrony w Obozie Herosów
Informacje
Status: Żywy/Nieśmiertelny
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor oczu: Niebieskie
Kolor włosów: Blond
Pozostałe
Dom:
Występowanie:

Argus - Szef ochrony w Obozie Herosów, został stworzony przez Herę. Jego całe ciało pokryte jest wieloma niebieskimi oczami.

HistoriaEdytuj

Pewnego razu Zeus romansował z nimfą o imieniu Io, gdy Hera się o tym dowiedziała chciała przyłapać męża. Zeus spanikował, zamienił Io w krowę i podarował żonie. Ta kazała Argusowi pilnować zwierzęcia, jednak Zeus chciał odzyskać kochankę, więc wysłał najlepszego złodzieja, czyli Hermesa, aby ten wykradł Io. Hermes wiedział, że Argus miał 50 par oczu, więc zabrał ze sobą flet. Uśpił grą Argusa, a potem odciął mu głowę. Hera przeniosła oczy Argusa na ogon pawia, ptaka, który był jej poświęcony.

OsobowośćEdytuj

Argus praktycznie nigdy nie mówi, nie wiele wiadomo o jego osobowości. Powiedziano w "Zagubionym Herosie" że jest bardzo opiekuńczy wobec Hery. Nie wiadomo, jak znalazł się w Obozie Herosów, czy to z własnej woli czy bóg go tam zesłał. Jest on prawdopodobnie osobą zasadniczą, ponieważ nie pozwolił Zoe, aby spotkała się z Chejronem w "Klątwie Tytana".

WyglądEdytuj

Percy opisuje Argusa jako blond surfera, z wyjątkiem stu niebieskich par oczu. Podobno ma jedno na języku, przez co jest małomówny.

CiekawostkiEdytuj

  • Argus jest jedynym, który pojawia się we wszystkich częściach, aż do "Syna Neptuna".
  • Kiedy płacze powoduje powodzie.
  • Gdy przewraca oczami wygląda jakby wirował.
  • Istnieje związek frazeologiczny o Argusie, czyli "Argusowe oko" - oznacza to oko czujne i podejrzliwe.
  • W "Morzu Potworów" Argus został zwolniony. Po rozwiązaniu się sprawy otrucia sosny Thalii został przywrócony na swoje stanowisko.