FANDOM

Asfodelowe Łąki   Asfodelowe Łąki/Galeria    
Asfodelowe Łąki
200
Najważniejsze dane
Lokalizacja: Podziemie
Rodzaj: Miejsca spoczynku zmarłych
Pozostałe
Występowanie:

Asfodelowe Łąki są częścią Podziemia, do której zsyłane są po śmierci dusze ludzi niezasługujących ani na karę ani na nagrodę. Łąki Asfodelowe to po prostu wielka równina, na której co jakiś czas rosną czarne topole. Duchy tam po prostu stoją, przez całą wieczność. Nad głową zwisają im stalaktyty, które w każdej chwili mogą spaść i zabić człowieka. Oczywiście duchy niezbyt się tym przejmują.

Występowanie w książce

Pod koniec ,,Bitwy w Labiryncie" zarządzono, że Dedal, syn Ateny, znany ateński architekt i budowniczy ma tworzyć środki transportu nas Łąkach Asfodelowych, co miało zmniejszyć korki. Hazel po śmierci miała iść do Elizjum a jej matka na Pola Kary, jednak córka Plutona poprosiła sędziów o litość dla matki oraz podzielenie kary i obie poszły na Łąki Asfodelowe. Została tam później odnaleziona przez swojego przyrodniego brata, Nico, który zabrał ją spowrotem do świata żywych.

Pochodzenie

Homer opisał w swoich książkach część podziemia, jako pokrytą przez Asfodele, rodzaj kwiatów, pokrywających łąkę. Kwiat ten był wysoko ceniony przez greków, dlatego zachował pozytywny obraz w życiu pozagrobowym. W "Odysei" jest opisana "(...) sam skraj ziemi, poza miejscem, gdzie wschodzi słońce, w tym mglisty miejscu słońce nigdy nie świeci. Nie widać zagajnika, jest tam skrzyżowanie dwóch rzek i łąki Asfodeli." Fragment był identyfikowany jako brama do zaświatów.

Mieszkańcy

Opis egzystencji na polach jest niepokojący „Umarli przechodzą go w rojach, nie mogąc mówić, bez krwi, są głupi, nieaktywni, nie mają przyjemności i przyszłości”. Tylko półbóg Tejrezjasz zezwala Persefonie, aby zachowała prawo do samodzielnego myślenia, reszta „przemkną jak cienie”.

Wizerunek

Niegdyś były one opisywane jako "nietknięty, piękny, miękki i święte" lecz z czasem zmieniło się to pojęcie. Niektórzy opisywali je jako miejsce zupełnie neutralne, do którego trafiali ludzie, którzy nie byli ani dobrzy ani źli, obok pól płynęła rzeka Lete, by ludzie mogli zapomnieć o przeszłości i dostać nowe życie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki