FANDOM

Asklepios   Asklepios/Galeria    
Asklepios
Tytuł
Bóg Sztuki Lekarskiej
Informacje
Status: Nieśmiertelny
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina:
  • Apollo (ojciec),
  • Higieja (córka)
Pozostałe
Przynależność: Bogowie
Grecka/Rzymska forma: Eskulap
Występowanie:

Asklepios - bóg medycyny. Był synem Apollina. Artemida poprosiła go o przywrócenie do życia swojego przyjaciela, Hipolita. Bóg się zlitował nad śmiertelnikiem i tak zrobił (mimo, iż wiedział, że to zabronione). Zeus ukarał go i zamknął w jego świątyni, gdzie pilnował go posąg jego córki Higieji. Wtedy kiedy herosi dotarli do tej świątyni, była ona całkowicie opuszczona. Jej wnętrze bardziej przypominało szpital. We wnętrzu znajdowała się tylko Higieja i Asklepios.

Wygląd

Aklepios interfoto g.jpg

Asklepios ma sympatyczny uśmiech. Ma krótkie szpakowate włosy i elegancko przystrzyżoną brodę. Jego dobroduszne oczy są otoczone zmarszczkami. Jest ubrany w biały lekarski fartuch założony na garnitur. Z szyi zwisa mu stetoskop, a w ręce trzyma czarną laskę, wokół której owinięty był zielony, żywy pyton.

Charakter

Asklepios jest miły, dobroduszny i chętny do pomocy. Martwi się, gdy ktoś jest chory i najprawdopodobniej bardzo cierpi, nie mogąc normalnie chodzić po świecie i leczyć ludzi.

Ciekawostki

  • Jego laska jest bardzo często mylna z Kaduceuszem boga Hermesa, mimo iż na lasce Asklepiosa znajduje się tylko jeden wąż, a wokół Kaduceusza są owinięte dwa gady - Greg i Martha.
  • Wąż, który wije się wokół jego laski ma na imię Kolczak.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki