FANDOM

Bellerofont
Tytuł
Zabójca Chimery
Królewicz Koryncki
Syn Posejdona
Informacje
Status: Zmarły
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Półbóg
Broń: Miecz
Dom: Grecja - Kiedyś

Podziemie - aktualnie

Grecka/Rzymska forma: Grek
Występowanie: Greccy herosi według Percy`ego Jacksona
Bellerofont ( także Bellerofon, Bellerofontes gr. Βελλεροφοντης łac. Bellerophont) - W mitologii greckiej heros, królewicz koryncki i bohater Iliady Homera.
Pobrane (8)

Historia

Uchodził za syna Posejdona i Eurynome. Jego "ludzkim" ojcem był Glaukos. Bawiąc się łukiem przypadkiem zabił brata za co został wygnany. Schronienie znalazł u króla Projtosa. Jego żona Steneboja zakochała się w Bellerofoncie ale ten nie odwzajemnił uczucia, za co królowa oskarżyła go o zaloty do niej. Król Projtos nie chcąc naruszyć praw gościnności, wysłał go z listem do swojego teścia Jobatesa, króla Licji by ten kazał zabić młodzieńca. Jobates wysłał Bellerofonta aby zabił Chimerę, co ostatecznie mu się udało dzięki Pegazowi, cudownego skrzydlatego rumaka, który wyskoczył z brzucha Meduzy gdy Perseusz odciął jej głowę. Wysłany na wojne z Amazonkami powrócił z niej z triumfem zabijając też przy okazji atakujących z zasadzki zabójców. W nagrodę Jobates dał Bellerofontowi za żonę swoją córkę Filonoe z którą miał troje dzieci: Isandrosa, Hippolochosa i Laodamię. Z biegiem czasu utracił swą łaskę wśród bogów z powodu pychy i został przez Zeusa strącony na ziemię, gdy próbował na pegazie dostać się na Olimp. Ślepy i chromy błąkał się po świecie aż do śmierci.

Ciekawostki

  • Źródłem jego problemów na co wskazuje imię było popełnione przez niego zabójstwo. ( Bellerofont - zabójca Bellerosa)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki