FANDOM

Bianca di Angelo   Bianca di Angelo/Galeria    
Bianca di Angelo
Tumblr on4l5rblZj1qg1e00o2 r1 1280
Tytuł
Córka Hadesa
Łowczyni Artemidy
Informacje
Wiek: 12 lat (Klątwa Tytana)
Status: Zmarła
Żywa (po odrodzeniu)
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor oczu: Czarny
Kolor włosów: Ciemny
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Półbogowie
Łowczynie Artemidy
Broń: Łuk
Dom: Obóz Herosów
Hades (po śmierci)
Grecka/Rzymska forma: Greczynka
Występowanie:
Misje:
Wiem, że to samolubne, ale chciałam mieć własne życie i przyjaciół. Kocham Nica, nie zrozum mnie źle, ale chciałam się przekonać, jak to jest nie być starszą siostrą przez dwadzieścia cztery godziny na dobę.

–Bianca do Percy'ego, Klątwa Tytana

Bianca di Angelo - córka Hadesa i Marii di Angelo. Jest starszą siostrą Nica di Angelo. Pierwszy raz występuje w "Klątwie Tytana". W tej samej części staje się Łowczynią Artemidy. Wyrusza na wyprawę, aby uratować Annabeth oraz Artemidę.

Ginie bohatersko na złomowisku Hefajstosa, w walce z olbrzymem Talosem. Jej brat Nico obwiniał Percy'ego o śmierć siostry.

HistoriaEdytuj

Niewiele wiadomo o przeszłości Bianki. Ona wraz z bratem urodziła się przed II wojną światową, byli ostatnimi dziećmi Hadesa przed przysięgą. Gdy byli mali, ich matka została zabita przez Zeusa który bał się, że Bianca lub Nico będzie herosem z przepowiedni. Hades utworzył pole ochronne ale nie uratował Marii Di Angelo.

Zamieszkali w hotelu Lotos w Las Vegas, gdzie przebywali przez 70 lat, choć wydawało im się, że minął tylko miesiąc. Hades wypuścił rodzeństwo z hotelu, gdyż chciał, aby to o jednym z nich mówiła wielka przepowiednia. Z hotelu zabrała ich erynia Pani Dodds, aby na rozkaz Hadesa wysłać ich do Westover Hall skąd Percy, Thalia, Annabeth i Grover mieli przetransportować rodzeństwo Di Angelo na teren Obozu Herosów.

OsobowośćEdytuj

Bianca była cicha, nieśmiała i opiekuńcza w stosunku do brata, ale nie lubiła się nim stale opiekować. Wstąpiła do Łowczyń żeby móc być sobą, by nie musiała być starszą siostrą dwadzieścia cztery godziny na dobę. Percy był na nią zły za to, że nie przyszła z nimi do obozu i twierdził, że Bianca zachowała się samolubnie wobec brata. Wybacza jej jednak, gdy ta mówi, że dołączyła do Artemidy, by żyć własnym życiem i że Obóz Herosów jest na pewno bezpiecznym miejscem dla Nica. Dziewczyna zdradza Percy'emu, że gdyby go nie znała, to bałaby się zostawić brata samego w obozie. Bianca i Nico mieli zwyczaj gestykulowania rekami podczas rozmowy, co prawdopodobnie odziedziczyli po Matce.

WyglądEdytuj

Bianca ma czarne oczy, tak jak jej ojciec, w których widać blask szaleństwa i geniuszu. Ma piegi i ciemne jedwabiste włosy, które czesze w warkocz jak inne Łowczynie Artermidy. Gdy wstąpiła do Łowczyń jej skóra nabrała srebrnego połysku. Nosiła także zieloną czapkę. Percy twierdził, że Bianca miała taki sam uśmiech jak matka.

UmiejętnościEdytuj

  • ADHD - jak większość półbogów, Bianca ma ADHD
  • Dysleksja - jej umysł jest przystosowany do starożytnej greki
  • Geokineza - jako dziecko Hadesa, Bianca ma władzę nad umarłymi, potrafi ich przywoływać i odwoływać, zrobiła tak, gdy trafiła sztyletem jednego ze szkieletów Atlas, który poszedł do Podziemia.
  • Łucznictwo - jako Łowczyni Artemidy, Bianca potrafiła strzelać z łuku, (chociaż nie tak dobrze jak inne Łowczynie, ponieważ była za krótko Łowczynią).
Alone

CiekawostkiEdytuj

  • Ona, Nico i Thalia Grace są greckimi półbogami, których rozwój został wstrzymany.
  • Jest jedynym półbogiem, który występuje w dwóch kolejnych tomach, od tego, w którym zmarł.
  • Bianca jest jedynym znanym nam herosem, który zmarł na swojej pierwszej misji.
  • Tylko ona z dzieci Wielkiej Trójki nie posiada oficjalnego portretu.
  • Bianca z języka włoskiego znaczy biała, a jej nazwisko di Angelo oznacza od anioła. Czyli jej imię i nazwisko znaczą mniej więcej biały anioł.
  • Urodziła się w 1930 roku, lecz razem z bratem Nickiem di Angelo została przeniesiona do Kasyna Lotos, w którym czas stoi w miejscu i wyszła z tego miejsca dopiero po siedemdziesięciu latach.
  • Kiedyś mieszkała w Wenecji razem z matką i bratem.
  • W części serii "Olimpijscy Herosi" "Syn Neptuna" dowiadujemy się, że Nico chciał ją wyciągnąć z krainy zmarłych, korzystając z nieobecności Tanatosa, ale ta postanowiła się odrodzić, czyli w pewnym sensie jest znów żywa.
  • Trafiła do Elizjum (Percy Jackson i Miecz Hadesa).
  • Została Łowczynią zanim zobaczyła Obóz Herosów.
  • Widziała bogów w kolejności spotkania:
  1. Hadesa (gdy była mała)
  2. Artemidę
  3. Apollina
  4. Aresa
  5. Hadesa (ponownie) i Persefonę w podziemiu.
Półbogowie
Półbogowie z przepowiedni siedmiorga
Percy JacksonAnnabeth ChaseJason Grace
Piper McLeanHazel LevesqueLeo ValdezFrank Zhang
Pozostali półbogowie greccy
Katie GardnerMiranda GardinerMargaret McCaffreyTravis HoodConnor Hood
Chris RodriguezCecilKastorPolluksButch WalkerMichael YewWill Solace
Paolo MontesChiara BenvenutiLou EllenShermanMarkNyssaClovisShane
Pozostali półbogowie rzymscy
Reyna Avila Ramirez - ArellanoOktawianBryce LawrenceDakota

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Bianca di Angelo