FANDOM

Boreasz
Boreasz
Tytuł
Bóg wiatru północnego
Jeden z anemoi, duchów wiatru
Syn Eos
Informacje
Status: Nieśmiertelny
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Pomniejsi Bogowie
Dom: Quebec, Kanada
Grecka/Rzymska forma: Akwilon
Występowanie: Zagubiony Heros

Boreasz, Boreas (gr. Βορέας Boréas, Βοριάς Boriás ‘wiatr północny’ ‘północ’, łac. Aquilo ‘wiatr północny’, ‘północ’) - bóg i uosobienie wiatru północnego. Był synem Astrajosa i Eos oraz bratem innych bogów wiatru, anemoi: Zefira (wiatru zachodniego), Notosa (wiatru południowego) oraz Eurosa (wiatru wschodniego).

Historia

Zagubiony Heros

W "Zagubionym Herosie" Jason, Piper i Leo docierają na Festusie do posiadłości Boreasza w Quebecu. Zostają zatrzymani przez Zetesa i Kala, synów boga wiatru. Po krótkiej dyskusji dostają pozwolenie na lądowanie i trafiają do wielkiej sali. Stamtąd do pokoju Boreasza prowadzi ich jego córka, Chione. Leo z powodu jego władzy nad ogniem musi zostać i pilnować Festusa. Piper i Jason spotykają się z Boreaszem. Początkowo bogini śniegu chce tłumaczyć dwójce herosów to, co mówi jej ojciec, ale wtedy okazuje się, że Piper potrafi mówić po francusku (język miłości - dar od jej matki Afrodyty). Dowiadują się, że Eol nakazał Boreaszowi zabijać wszystkich napotkanych herosów, ponieważ to oni wypuścili ventusy. Bóg wiatru miał jednak czekać na wizytę syna Zeusa, który miałby przekonać go o zmianie zdania w sprawie zabijania herosów. Jason próbuje wytłumaczyć wszystko Boreaszowi, ale jest zbyt zdenerwowany i wyręcza go Piper. Nagle tatuaż Jasona sprawia, że Boreasz przyjmuje rzymską formę Akwilona. Mówi im, że wie o planach Hery, ale nie podziela jej zdania. Wyjawia herosom miejsce przebywania ventusów i pozwala im opuścić Quebec, ku niezadowoleniu Chione.

Wygląd

Boreasz jest opisany jako masywnie zbudowany mężczyzna. Nosi on garnitur, który wydaje się być wykonany ze śniegu i ma parę ciemnopurpurowych skrzydeł. Dodatkowo, ma długie włosy i brodę pokryte lodem.

Ciekawostki

  • Czcili go głównie rolnicy i żeglarze, składając mu w ofierze czarnego koguta i barana.
Boreasz-1
Bogowie i Boginie
Główni bogowie greccy
ZeusHeraPosejdonDemeterAresAtenaApollo
ArtemidaHefajstosAfrodytaHermesDionizosHadesHestia
Pomniejsi bogowie greccy
RejaPersefonaHekateNikeNemezisHypnosNyksIrisTycheHebeEos
ChioneAmfitrytaEjlejtyjaPanErisErosDejmosFobosKetoAsklepios
EolTanatosTemidaBoreaszZefirNotusEurosKymopolejaStyks
Bogowie rzymscy