FANDOM

Ceres
Demeter.jpg
Tytuł
Bogini wegetacji
Bogini urodzaju
Informacje
Status: Nieśmiertelna
Wygląd
Płeć: Kobieta
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina: *Saturn (ojciec)
Pozostałe
Broń: Bogowie
Grecka/Rzymska forma: *Demeter
Występowanie: *Znak Ateny (wspomniana)
Demeter Ceres Greek Goddess Art 06 by Shanina Conway.jpg
ThLH4Y843Z.jpg

Ceres (grecki odpowiednik: Demeter) jest córką Saturna (grecki odpowiednik: Kronos) i Ops (grecki odpowiednik: Rea), według mitologii rzymskiej bogini wegetacji i urodzaju. Poświęcano jej zboża i pola przed zasiewem, a gdy plony były obfite, zawsze palono część w podziękowaniu ku czci Ceres. Była jedną z najbardziej czczonych rzymskich bogiń, głównie przez kobiety. Miała swoje święto 12 Kwietnia, kiedy to przez cały dzień jedzono jedynie wyroby z mąki i z zbóż. Jej atrybut to kosz z owocami.

Rodzina

Trigo-demeter (2).jpg
Jej rodzicami byli Saturn i Ops. Przez pewien czas zakochał się w niej Jupiter/Jowisz (grecki odpowiednik: Zeus), z tego związku urodziła się Prozerpina (grecki odpowiednik: Persefona). Ceres miała liczne rodzeństwo: Junonę (grecki odpowiednik: Hera), Westę (grecki odpowiednik: Hestia), Jupitera, Neptuna (grecki odpowiednik: Posejdon) i Plutona (grecki odpowiednik: Hades).

Miała romans z Posejdonem, z którego narodził się Arion, najszybszy magiczny koń na świecie. Miała także córki: Prozerpinę i Dmie.

Ciekawostki

  • Bogini miała także córkę o imieniu Leila.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki