FANDOM

Charon   Charon/Galeria    
Charon
Charon1
Tytuł
Przewoźnik przez Styks
Bóg umierających
Informacje
Data urodzenia: ?
Status: Nieśmiertelny
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Rodzina
Rodzina:
  • Ereb (ojciec)
  • Nyks (matka)
Pozostałe
Dom: Podziemie
Występowanie:
Aktor:
  • Julian Richings
  • Waldemar Barwiński (głos)

Charon - w mitologii greckiej przewoźnik dusz przez rzekę Styks. Syn Erebu i Nyks (Nocy), dajmon. Za przepłynięcie do podziemi żąda złotych drachm. Był to posępny starzec, bezwzględny i bezlitosny. Nikt żywy nie miał wstępu do jego łodzi (kilka razy zdarzyło się odstępstwo od tej zasady, ale przewieziony zawsze ponosił za to karę, np. Herakles musiał spędzić rok zakuty w łańcuchy), podczas podróży dusze zmarłych musiały wiosłować, a Charon sterował łodzią.

Wygląd w świecie żywych

Charon jest opisany jako wysoki i elegancki mężczyzna o skórze barwy czekoladowej i jasnych włosach obciętych na rekruta. Nosi szylkretowe okulary i jedwabny włoski garnitur w kolorze kremowym. W klapie pod srebrną plakietką ma wpiętą czarną różę.

Wygląd w podziemiu

W podziemiu nosi czarną szatę. Nie nosi już okularów. Nie ma też oczu są tam tylko puste oczodoły pełne nocy, śmierci i rozpaczy.

2017-08-15 14.49.07

W książkach

-A jak umarliście, co?
Szturchnąłem Grovera.
- Och - powiedział - No... utonęliśmy... w wannie.
- Cała trójka? - zapytał Charon.
Potaknęliśmy.
- To musiała być duża wanna.

–Charon do Percy'ego, Annabeth i Grovera, Złodziej Pioruna

Charona poznajemy w pierwszym tomie. Siedzi tam za ladą na recepcji prowadzącą do Hadesu. W początku nabiera się na to, że Grover, Annabeth i Percy nie żyją. Jednak kiedy Percy odczytuje napis z jego plakietki jako "Chejron" zamiast "Charon" domyśla się, że są półbogami. W końcu puszcza herosów, gdy mówią, że wspomną Hadesowi o jego podwyżce. Dają mu też worek ze złotymi drachmami. W Hadesie herosi, jak obiecali, wspominają o podwyżce.

264275-charon

Ciekawostki