FANDOM

Charon   Charon/Galeria    

Charon - w mitologii greckiej przewoźnik dusz przez rzekę Styks. Syn Erebu i Nyks (Nocy), dajmon. Za przepłynięcie do podziemi żąda złotych drachm. Był to posępny starzec, bezwzględny i bezlitosny. Nikt żywy nie miał wstępu do jego łodzi (kilka razy zdarzyło się odstępstwo od tej zasady, ale przewieziony zawsze ponosił za to karę, np. Herakles musiał spędzić rok zakuty w łańcuchy), podczas podróży dusze zmarłych musiały wiosłować, a Charon sterował łodzią.

Wygląd w świecie żywychEdytuj

Charon jest opisany jako wysoki i elegancki mężczyzna o skórze barwy czekoladowej i jasnych włosach obciętych na rekruta. Nosi szylkretowe okulary i jedwabny włoski garnitur w kolorze kremowym. W klapie pod srebrną plakietką ma wpiętą czarną różę.

Wygląd w podziemiuEdytuj

W podziemiu nosi czarną szatę. Nie nosi już okularów. Nie ma też oczu są tam tylko puste oczodoły pełne nocy, śmierci i rozpaczy.

2017-08-15 14.49.07

W książkachEdytuj

- A jak umarliście, co?
Szturchnąłem Grovera.
- Och - powiedział - No... utonęliśmy... w wannie.
- Cała trójka? - zapytał Charon.
Potaknęliśmy.
- To musiała być duża wanna.

–Charon do Percy'ego, Annabeth i Grovera, Złodziej Pioruna

Charona poznajemy w pierwszym tomie. Siedzi tam za ladą na recepcji prowadzącą do Hadesu. W początku nabiera się na to, że Grover, Annabeth i Percy nie żyją. Jednak kiedy Percy odczytuje napis z jego plakietki jako "Chejron" zamiast "Charon" domyśla się, że są półbogami. W końcu puszcza herosów, gdy mówią, że wspomną Hadesowi o jego podwyżce. Dają mu też worek ze złotymi drachmami. W Hadesie herosi, jak obiecali, wspominają o podwyżce.

264275-charon

CiekawostkiEdytuj

  • Jeden z księżyców Plutona został nazwany jego imieniem.
  • W złodzieju pioruna Hades wspomina, że Charon kocha włoskie garnitury.
  • W książce Greccy bogowie według Percy'ego Jacksona nazwany był dajmonem - czyli duchem mającym pewne moce.
  • W książce Greccy herosi według Percy`ego Jacksona jest powiedziane, że miał dziewczynę zombie.
  • Charon pojawił się w serialu "Liga Sprawiedliwych Bez Granic" w odcinku "Ta mała świnka".
  • W "Boskiej Komedii" Dante'go Alighieri Charon był strażnikiem pierwszego piekielnego kręgu (Przedpiekła).