FANDOM

Chejron   Chejron/Galeria    
Chejron
Chejron
Tytuł
Koordynator zajęć w Obozie Herosów
Syn Kronosa
Najmądrzejszy Centaur
Najstarszy Centaur
Informacje
Status: Żywy (nieśmiertelny)
Pseudonim(y): Pan Brunner
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor włosów: Brązowe, maść: biała
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Centaur
Broń: Łuk
Dom: Obóz Herosów
Występowanie:
Aktor:
Jesteś po części bogiem, po części człowiekiem. Żyjesz w obu światach. Oba mogą zrobić Ci krzywdę, ale i ty możesz wywrzeć wpływ na oba. To czyni herosów wyjątkowymi. Niesiesz nadzieje ludzi do świata nieśmiertelnych. [...] To wy toczycie bitwy, które ludzkość musi wygrać w każdym pokoleniu, aby pozostać ludźmi.

–Chejron do Percy'ego, Morze Potworów

Chejron - najbardziej znany centaur w historii starożytnej Grecji, nauczyciel wielu słynnych herosów m.in. Achillesa, Heraklesa, Jazona. Syn Kronosa i nimfy Filiry. Obecnie pracownik Obozu Herosów.

Yancy AcademyEdytuj

Chejrona poznajemy jako Pana Brunnera, nauczyciela łaciny w Yancy Academy. Z relacji Percy'ego wiemy, iż prowadził niezwykle ciekawe lekcje (jedyne, na których chłopak nie zasypiał), jego wycieczki były lepsze od innych oraz posiadał dużą kolekcję starożytnej broni i ogromną wiedzę. Na wycieczce klasowej do Muzeum, podczas walki Percy'ego z Erynią (Panią Dodds), uratował mu życie, rzucając długopis, który zmianił sie w miecz Anaklysmos (Orkan). Podarował go Percy'emu gdy ten wyruszał na pierwszą misje.

Obóz HerosówEdytuj

W obozie Chejron jest koordynatorem zajęć, opiekuje się herosami. Chociaż teoretycznie to Dionizos jest dyrektorem, w rzeczywistości centaur zajmuje się młodymi półbogami. Uczy też łucznictwa, starożytnej greki i mitologii greckiej.

CharakterEdytuj

Chejron został przedstawiony zarówno w książce jak i mitologii jako inteligentny, cierpliwy, wyrozumiały oraz łagodny, ale jednocześnie stanowczy centaur. Różni się tym od innych przedstawicieli swego gatunku, gdyż jego pobratymcy są dzicy i rozkochani w zabawach.

Znał się na medycynie i to on wychował Asklepiosa - boga lekarzy i jednocześnie jednego z wielu potomków boga Apollina.

WyglądEdytuj

Przebrany za człowiekaEdytuj

Jako człowiek, Pan Brunner to mężczyzna w średnim wieku, który porusza się na elektrycznym wózku inwalidzkim. Ma przerzedzone włosy i rzadką brodę, nosi wyświechtana tweedową marynarkę. Według Percy'ego jego ubranie wiecznie zalatuje kawą, a on sam nie wygląda na równego gościa, do momentu, w którym się go pozna.

Miał brązowe oczy, które wrażały głęboką mądrość i jak to określił Percy "mogły mieć tysiąc lat", co w sumie jest prawdą. Często płonęły w nich łobuzerskie ogniki, co zdradzało skłonnoć do mówienia żartów i podkreślało jego z natury pogodne usposobienie.

Centaur - prawdziwa postaćEdytuj

Jego klatka piersiowa pozostaje taka sama. Nie ma już sztucznych nóg. Koński, umięśniony tors, który skrywał się w wózku inwalidzkim był biały.

W filmie umaszczenie było koloru brązowego.

Anthony Head

Anthony Head w roli Chejrona

MV5BMTMxOTE3MTc1Nl5BMl5BanBnXkFtZTcwNjA2MjUzNA@@. V1 SX640 SY720

Pirce Brosnan jako Chejron

Centaur-chiron

CiekawostkiEdytuj

  • Według mitologii greckiej, Chejron zginął, trafiony przypadkowo zatrutą strzałą przez Heraklesa. Chociaż był nieśmiertelny, wolał wybrać śmierć, niż cierpieć. Dlatego oddał swoją nieśmiertelność Prometeuszowi. Po śmierci został umieszczony przez Zeusa na niebie jako gwiazdozbiór Centaura.
  • Percy twierdził, że marynarka Chejrona zalatywała kawą.
  • Chejron jako pan Brunner prowadził bardzo ciekawe lekcje - w formie konkursów, quizów i innych takich.
  • W "Morzu potworów" Chejron został wydalony z obozu, ponieważ był oskarżony o zatrucie drzewa Thalii, a co za tym idzie, o zniszczenie bariery chroniącej przed potworami. Zastąpił go Tantal. Na szczęście potem centaur powrócił.
  • Jest wujkiem Percy'ego, Jasona, Thalii, Hazel, Nico'a, Bianci i dzieci Demeter.
  • Jest nieśmiertelny, ale tylko jeżeli pracuje w obozie herosów. Prawdopodobne jest, że gdy został zwolniony w "Morzu potworów" był śmiertelny, lecz gdy wrócił na powrót stał się nieśmiertelny.
  • Często wygrywał w karty z Dionizosem i siedział z nim przy jednym stole w jadalni.
  • Do Yancy Academy, trafił na wezwanie Grovera, gdy ten wyczuł Percy'ego.
  • Chciał uczyć Kyrene, ale jej ojciec mu nie pozwolił.
  • W Klątwie Tytana dowiadujemy się, że Chejron nosi na ogonie papiloty, gdy śpi.