FANDOM

Chrysaor
Chryasor
Tytuł
Syn Meduzy
Syn Posejdona
Postrach mórz
Informacje
Pseudonim(y): Złoty Miecz
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Broń: Złoty Miecz
Grecka/Rzymska forma: Grek
Występowanie: Znak Ateny
Jestem Chrysaor, Złoty Miecz. A czego chcę? - zwrócił złotą maskę w stronę Annabeth - No cóż, to proste. Chcę wszystkiego, co masz.

–Chrysaor, Znak Ateny

Chrysaor (Chryzaor) - brat Pegaza oraz przyrodni "brat" Percy'ego Jacksona, syn Posejdona i Meduzy, znany jako Złoty Miecz. Pojawia się w "Znaku Ateny".

Historia

Gdy mitologiczny Perseusz uciął głowę Meduzy, z jej ciała wyskoczyli Pegaz i Chrysaor. Był on nieśmiertelny, więc  zamiast przenosić się wraz z Zachodem, został na Morzu Śródziemnym, chowając się we mgle i czekając na statki. Najpierw dokonywał tego sam, jednak później odnalazł ofiary zemsty Dionizosa (ludzi w połowie zmienionych w delfiny) i zrobił z nich swoją załogę.

Wygląd

Był silnym i zaprawionym w walce mężczyzną. Nosił złotą zbroję i maskę w kształcie głowy Meduzy (jego matki). Miał prawdopodobnie węże na głowie jak Meduza ponieważ nosił maskę, a gdy mu ją zdjęto, zakrywał twarz rękami.

Charakter

Był piratem, uważał się za władcę morza Śródziemnego. Nie umiał panować nad wodą, tak jak Percy, ale za to dobrze radził sobie na morzu. Wiedział, że jest mało znany, a gdy Percy zapytał go, dlaczego, odpowiedział: jeśli twoim bratem jest Pegaz, to nie oczekuj że będą o tobie mówić.

Ciekawostki

  • Był przyrodnim bratem Percy`ego.
  • Załogę jego statku stanowili ludzie w części zamienieni w delfiny.
  • Został pokonany tylko raz - przez Argo II.
  • Jego statek (wyładowany kosztownościami i dietetyczną Colą) został złożony w ofierze Bachusowi (Dionizosowi).
  • Członkowie jego załogi panicznie bali się Dionizosa, co Percy i Annabeth w chytry sposób wykorzystali.
  • Ma on sojusz z whieloma wrogami herosów m.in Kirke, Gaja.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki