FANDOM

Cyklopi - rasa olbrzymich brzydkich potworów z jednym okiem pośrodku czoła. Pierwsze cyklopy były synami Gai (bogini ziemi) i Uranosa (boga nieba). Nazywali się: Steropes, Arges oraz Brontes. Ich ojciec uznał ich za zbyt brzydkich, więc zakuł ich w łańcuchy i wrzucił do najgłębszych czeluści Tartaru. Obecnie cyklopi rodzą się ze związku boga i nimfy.

Historia

10608120 1451043818504198 553778163 a

Uranos zrzucający cyklopów do Tartaru

Gdy cyklopi się narodzili, ich matka Gaja od razu ich pokochała, w ogóle nie zwracając uwagi na ich odrażający wygląd. Gdy ich ojciec, Uranos, zobaczył trzech synów, stwierdził, że są oni dziwadłami i brzydalami, że w ogóle są do niego niepodobni. Nie mogąc na nich patrzeć, ojciec zakuł ich w łańcuchy mroku. Następnie wrzucił całą trójkę do Tartaru, ponieważ to było jedyne miejsce, w którym ich nie widział. Tam, nie mając nic innego do roboty, uczyli się budowania z kamieni i tworzenia różnych rzeczy z metalu. W końcu po okrutnym morderstwie Uranosa uwolnił ich Kronos, a oni z wdzięczności zbudowali mu wspaniały czarny pałac na górze Othrys. Na początku byli dość przydatni, lecz później zaczęli Kronosa denerwować. Przez cały dzień stukali metalem o metal. Król tytanów miał tego zwyczajnie dość. Tak jak jego ojciec, zakuł cyklopów w łańcuchy i wrzucił do Tartaru. Tam byli pod stałą obserwacją Kampe, potwornej kobiety-strażniczki z ognistym biczem w ręku. Musieli cały czas budować jakieś rzeczy, a jak przestawali na chociażby ułamek sekundy, dostawali biczem po plecach. Nie mogli również kończyć tych maszyn. Ich zadaniem było po prostu budować przez całą wieczność i niszczyć swoje dzieła. W końcu do Tartaru przybyła szóstka bogów: Zeus, Posejdon, Hades, Hera, Demeter i Hestia. Gdy Kampe nie patrzyła, porozmawiali oni z cyklopami. Namówili ich, by im pomogli. Potwory zgodziły się na tę propozycję. Zaczęli budować broń dla bogów - a ponieważ nie mogli ich kończyć, każdy zrobił tylko część broni, a potem szybko składali ją w całość. Tak powstał Piorun Piorunów Zeusa, Trójząb Posejdona oraz Hełm Mroku Hadesa. Zeus pokonał ich strażniczkę Kampe, a następnie wypuścił cyklopów. Następnie w wojnie bogów walczyli przeciwko tytanom. W końcu osiedlili się na dnie morza, gdzie wykuwają w swojej kuźni bronie dla bogów.

Wygląd

Tyson

Tyson jest cyklopem

Cyklopy wyglądały przerażająco i odpychająco. Były bardzo brzydkie, miały tylko jedno wielkie oko pośrodku czoła. Zazwyczaj te potwory były wielkie na kilka metrów.

Znani cyklopi

Więcej z Fandomu

Losowa wiki