Wikia

Percy Jackson Wiki

Dom Hadesa

687stron na
tej wiki
Komentarze49
Dom hadesa okladka.jpg
Dom Hadesa
Najważniejsze dane
Autor: Rick Riordan
Autor okładki: John Rocco
Tytuł oryginalny: The House of Hades
Przekład: Andrzej Polkowski
Data wydania:
  • 8 październik 2013 (USA)
  • 30 październik 2013 (Polska)
Wydawnictwo: Galeria Książki
Ilość stron: 552
Chronologia
Poprzednie: Znak Ateny
Następne: Krew Olimpu

Dom Hadesa (ang.The House of Hades) - czwarty i przedostatni tom serii ,,Olimpijscy Herosi", autorstwa Ricka Riordana. W Stanach Zjednoczonych książka weszła do sklepów 8 października 2013r. W Polsce została wydana 23 października. Mimo wcześniej zapowiadanej premiery na 30 października, Galeria Książki postanowiła przyspieszyć premierę ze względu na wielkie zainteresowanie.

Fabuła

"HAZEL STOI NA ROZDROŻU. Ona i cała załoga Argo II mogą powrócić do domu z posągiem Ateny Partenos i zapobiec wojnie między Obozem Herosów i Obozem Jupiter. Mogą też kontynuować wyprawę do Domu Hadesa, gdzie mają nadzieję otworzyć Wrota Śmierci, uwolnić Percy’ego i Annabeth z Tartaru i udaremnić potworom odradzanie się w świecie śmiertelników. Bez względu, jaką decyzję podejmą, muszą się spieszyć, bo czas ucieka. Gaja, krwiożercza Matka Ziemia, wyznaczyła 1 sierpnia na swój powrót do władzy.

ANNABETH I PERCY SĄ W ROZPACZLIWYM POŁOŻENIU''. Jak przejdą przez cały Tartar? Głodni, spragnieni i obolali, wloką się w mroku przez trujące pustkowia, gdzie napotykają wciąż nowe potworności. Nie wiedzą, jak odnaleźć Wrota Śmierci, wiedzą tylko, że po stronie Tartaru strzeże ich legion najpotężniejszych potworów Gai. Sami, we dwoje, nie zdołają ich pokonać. 

Mimo tych strasznych, mrożących krew w żyłach okoliczności Hazel, Annabeth, Percy i reszta półbogów z Przepowiedni Siedmiorga są przekonani, że mają tylko jedno wyjście: porwać się na to, co wydaje się niemożliwe. Nie tylko dla siebie, ale dla wszystkich, których kochają. Nawet jeśli miłość okaże się najbardziej ryzykownym z wyborów.''

Przyłącz się do półbogów stojących przed największym wyzwaniem w swoim życiu."

Książka zawiera również opowiadanie "Syn Sobka" czyli złączenie serii „Percy Jackson i bogowie olimpijscy“ i "Kroniki rodu Kane".

Cytaty z książki

"-Głupi skalni bogowie!- zawołał z rufy Leo.- Już po raz trzeci będę musiał wymieniać maszt! Myślicie, że maszty rosną na drzewach?!

Nico zmarszczył brwi.

-Maszty SĄ z drzew.

-Nie o to chodzi!"

"Frank przełknął kawałek naleśnika.

-Zrobimy to. MUSIMY.

Leo uwielbiał jego optymizm. Żałował, że go nie podziela."

"(...)Potem wyrwał kulę Archimedesa z panelu kontrolnego.

-Nie!- ryknął Leo.

-Uchhh- jęknął Nico z podłogi.

-Piper!- krzyknął Jason.

-Małpa!- wrzasnął Frank.

-To nie małpy- mruknęła Hazel.- To chyba te karły.

-Kradną moje rzeczy!- zawołał Leo i pobiegł na schody."

"Przy maszcie trener Hedge wymamrotał:

-Zzzybbbbbyhh-yhmmm!

Leo domyślił się, że to znaczy: ZABIJ ICH! Łatwe tłumaczenie, bo większość zdań wypowiadanych przez trenera zawierała słowo "zabij".

"Leo spojrzał w górę. Znaleźli się na małym placyku. A po środku piętrzył się nad nimi wielki posąg z brązu. Neptun- goły jak święty turecki.

-O kurczę.

Leo odwrócił wzrok. Tego ranka naprawdę nie miał ochoty patrzeć na boskie lędźwie.

Bóg morza stał na wielkiej marmurowej kolumnie pośrodku nieczynnej fontanny (co za ironia losu!). Po obu jego bokach siedziały małe skrzydlate amorki z trochę bezczelnymi minami. Sam Neptun (byle nie patrzeć na jego lędźwie!) jedno biodro wysunął jak Elvis Presley. W prawej ręce swobodnie trzymał trójząb, lewą wyciągnął przed siebie, jakby Leona błogosławił, a może próbował magicznie unieść w górę."

"Spojrzał na Passalosa, który szczerzył do niego zęby, trzymając w ręku krótki, błyszczący pasek metalu. W jakiś niepojęty sposób udało mu się ukraść zamek błyskawiczny ze spodni Leona."

"Nie myśl, tylko złaź- powiedział sobie w duchu [Percy].

Cheeseburgery- odpowiedział jego żołądek.

Zamknij się- pomyślał.

Z frytkami- jęknął żołądek."

"-Percy chciał dobrze- zapewniła [Annabeth] Boba.- Nie wiedział, że Hades okaże się taką mendą.

Nawet dla niej nie zabrzmiało to przekonująco. Hades ZAWSZE był mendą."

"-Wiecie o co mi chodzi- powiedział Jason.- Ostatnie tchnienie nie musi się wiązać z burzą lub ogniem. Na razie wiemy tylko, że my dwaj wcale nie jesteśmy burzą i ogniem. To Percy potrafi wzywać huragany.

-A ja zawsze mogę podpalić trenera Hedge'a- dodał Leo.- Wtedy to ON stanie się ogniem.

Wizja płonącego satyra, atakującego Gaję z okrzykiem "Giń, szumowino!", prawie Piper rozśmieszyła. Prawie."

"Zauważył, że Mały Bob ukrył się ponownie w kombinezonie Boba, co utwierdziło go w przekonaniu, że kociak jest najmądrzejszy z nich czworga."

"Jeśli Bob uważał, że łkający ghul może im pomóc, to Percy był pewny, że wcale tego nie pragnie."

"W jej zamglonych, wilgotnych, opuchniętych oczach pojawiło się coś w rodzaju podniecenia. Czy Udręka może się czymś podniecać?"

"Jeśli zniszczył swój bezcenny skarb tylko po to, by zbudować działający przez trzydzieści sekund płonący helikopter, to musi wytropić tę głupią boginię Chione i zdzielić ją kluczem nastawnym."

"Leo nie mógł powstrzymać uśmiechu.

-Ach, to te cudowne małe nicponie! Dotrzymały słowa!

Kalipso nachyliła się, obserwując kerkopów.

-To twoi kuzyni?

-Ha, ha, ha, nie! (...)"

"Frank usłyszał za sobą śmiech. Zerknął przez ramię i nie mógł uwierzyć w to, co zobaczył. To śmiał się Nico di Angelo."

"-Posłuchaj. Frank Zhang ma swoje sposoby. Pewnie zamienił się w kangura i tłucze potwory po buźkach jak mistrz kung-fu."

"Leo zamrugał.

-Dedala? TEGO Dedala? No, to powinnaś wiedzieć wszystko o nas, ŚLUSARZACH. Naprawiamy, konstruujemy, a od czasu do czasu wpychamy pyskatym babom w gęby nasycone oliwą szmaty...

-Leo.- Hazel powstrzymała go, kładąc mu rękę na piersi. Czuła, że jeśli Leo się nie przymknie, czarodziejka zamieni go w coś okropnego. (...)"

"Leo klepnął Franka w ramię.

-Duża sprawa, Zhang. Teraz możesz rozkazać Oktawianowi, żeby nadział się na własny miecz.

-Kuszące- zgodził się Frank. (...)"

"Percy przyglądał się posągowi z niepewną miną. Nigdy nie czuł sympatii do matki Annabeth. Obawiał się, że posąg Wielkiej Mamusi ożyje i zruga go za to, że wpędził jej córeczkę w takie tarapaty- albo może rozdepcze go bez słowa.

-To ma sens- odezwał się Nico.

Percy drgnął. Czyżby Nico czytał mu w myślach i zgadzał się z tym, by Atena go rozdeptała?"

"-Prawdę mówiąc - odezwał się - nie jesteś daleko. Wujek Leo przyniósł zabawki dla wszystkich dobrych herosków."

" [...]- Gińcie Rzymianie - I przerzucił granat przez mur.

BUM! Leo nie widział wybuchu, ale zapach popcornu z masłem wypełnił powietrze.

-Och, nie! - jęknęła Hazel - Popcorn! Nasza śmiertelna słabość!"

Son-of-sobek-cover-3 4 r537 c0-0-534-712.jpg

Syn Sobka- Percy Jackson i Carter Kane spotykają się:-)

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Dom Hadesa

  • To prawda, że Percy umrze?

    68 wiadomości
    • Nie, Percy nie zginie. W ``Krwi Olimpu`` zginie Leo ale podadzą mu lekarstwo i będzie żył :*
    • Nie wydaje mi się, żeby Percy miał zginąć, a jeśli nawet to w jakiś poźniejszych tomach. Mo ja koleżanka ,,mówiła,, że podobno ,,K...
  • Błąd w artykule

    2 wiadomości
    • Czy tylko ja zauważyłam, że przedostatni cytat nie jest z tej części! To zdanie padło na samym końcu 11 rozdziału Krwi Olimpu.  Jak...
    • W jakim artykule? Ale, jeśli masz konto, to możesz edytować, co nie?

Więcej od Wikii

Losowa wiki