FANDOM

- Masz ze trzy denary na autobus? Bo zostawiłem w domu portfel i nie mam jak się dostać do pracy, więc...
- Don. - przerwała mu Hazel. - fauny nie mają portfeli. Ani stałej pracy. Ani domów. A tutaj nie ma autobusów.

–Don i Hazel, Syn Neptuna

Don Faun
Tytuł
Faun
Mieszkaniec Obozu Jupiter
Informacje
Status: Żywy
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Pozostałe
Przynależność: Fauny
Dom: Obóz Jupiter
Występowanie: Syn Neptuna

Don - faun mieszkający w Obozie Jupiter. Podobnie jak reszta jego pobratymców, często wystaje przy drodze i zaczepia półbogów, żebrając o pieniądze i jedzenie. Pojawia się w książce pt. "Syn Neptuna".

Syn Neptuna

Faun spotyka Hazel Levesque i Percy'ego Jacksona, kiedy córka Plutona oprowadza po Obozie Jupiter nowo przybyłego Greka. Don podchodzi do dwójki półbogów z tabliczką z napisem "PRACUJEMY ŚPIEWAMY GADAMY SPADAMY ZA DENARY". Chociaż Hazel od razu próbuje go zbyć, uwaga Dona skupia się na Percy'm. Faun prosi go o pożyczkę, zmyślając przy okazji powody, z jakich potrzebuje pieniędzy. Percy dziwi się, że fauny nie pomagają w niczym w Obozie, jednak na to stwierdzenie Don zaczyna się śmiać, twierdząc, że fauny są "wolnymi duchami". Po chwili kozłonóg zauważa na drodze diament. Próbuje po niego sięgnąć, lecz Hazel go odpycha i zamiast tego chowa kamień do kieszeni. Don długo się na nią nie gniewa, bo jak sam twierdzi, dziewczyna jako jedyna zwraca się do niego "Proszę cię Don, spadaj" zamiast "Spadaj, Don", jak reszta obozowiczów. Po incydencie z przeklętym diamentem półbogowie szybko żegnają się z Donem i odchodzą. Po bitwie z gigantami w Obozie Jupiter, faun chodzi po sali jadalnej i nagabuje półbogów o pieniądze. Po pielęgniarskim czepku na jego głowie można wywnioskować, że pomagał opatrywać rannych w walce.

Wygląd

Don nosi spraną hawajską koszulę, jednak chodzi bez spodni, ponieważ jego koźle nogi porasta gęste brązowe futro. Na głowie ma wielkie afro, a oczy osłaniają mu tęczowe, okrągłe okulary.

Charakter

Pomimo swojej trudnej sytuacji, Don jest optymistą. Ma zadziwiająco wysoką samoocenę, próbuje zaprzyjaźnić się z każdym i nie zrażają go nieustanne porażki w tej kwestii. Uważa się nie tylko za kolegę wszystkich, od których próbował wyciągnąć pieniądze, ale również za niewiarygodnie uczciwego fauna. W związku z faktem, że lubi Hazel dlatego, że ta potrafi go "grzecznie" poprosić o odejście, można stwierdzić, że faun w innych widzi tylko to, co najlepsze.

Ciekawostki

  • Po samym zapachu Percy'ego Don potrafi stwierdzić, że syn Posejdona posiada więź empatyczną z faunem, jednak jest ona stłamszona. Percy dzięki łączu empatycznemu mógł porozumiewać się z Groverem, satyrem z Obozu Herosów. To, że łącze jest stłamszone może wiązać się z przejściem Percy'ego przez Mały Tyber zaraz po przybyciu do obozu Rzymian.