FANDOM

Echidna
Tytuł
Matka Potworów
Informacje
Status: Nieśmiertelna
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor oczu: Czarne
Rodzina
Rodzina:
  • Tartar (ojciec)
  • Gaja (matka)
  • Potwory (potomstwo)
  • Tyfon (mąż)
Pozostałe
Przynależność: Potwory
Występowanie:
Jeśli jesteś synem Posejdona - syknęła Echidna - nie powinieneś bać się wody. Skacz, Percy Jacksonie. Pokaż mi, że woda cię nie skrzywdzi. Skocz i odzyskaj swój miecz. Pokaż, że jesteś godny swojej krwi. (...) - Brak ci wiary - powiedziała Echidna. - Nie ufasz bogom. Nie mogę cię winić, mały tchórzu. Lepiej umrzyj od razu. Bogowie ci nie ufają. Trucizna jest w twoim sercu.

–Echidna do Percy'ego, Złodziej Pioruna

Echidna - w mitologii greckiej potwór o ciele w połowie młodej kobiety, w połowie węża. Była ciągle żądna krwi i żywiła się ludzkim mięsem. Jest uważana za Matkę Potworów.

Echidna w książkach Riordana

W "Złodzieju Pioruna", kiedy Percy, Annabeth oraz Grover wjeżdżają na szczyt Bramy Zachodu, Echidna ukazuje im się jako starsza pani z pekińczykiem na rękach. Twierdzi, że herosi powinni czuć się zaszczyceni, bo Zeus nie zawsze pozwala jej przetestować półbogów za pomocą jednego z jej dzieci. Pekińczyk zamienił się po chwili w Chimerę i zaatakował Percy'ego. Po walce Echidna namawiała syna Posejdona do skoku w toń wodną, twierdziła, iż jest tchórzem. Ich spotkanie zakończyło się, kiedy Percy zdobył się na leczniczy skok z kilkudziesięciu metrów do wody.

Wygląd

Miała oczy jak paciorki, ostre, brudne od kawy zęby, obwisły kapelusz oraz dżinsową sukienkę, spod której wylewało się obfite ciało do tego stopnia, że wyglądała jak dżinsowy balon.

–Opis Echidny, Złodziej Pioruna

2016-03-23-20-05-56-1481448029.jpeg

Wiemy również, że Echidna miała dodatkowo rozdwojony język.

Potomstwo

Ze związku Echidny z Tyfonem zrodziło się wiele potworów takich jak: Chimera, dwugłowy pies Ortros (w "Bitwie w Labiryncie" strzegł trzody Geriona), Ladon (smok strzegący Ogrodu Hesperyd), smok kolchidzki, Sfinks, Cerber, Skylla, gorgony, hydra lernejska, lew nemejski oraz sęp, który wyżerał wątrobę Prometeusza.

Ciekawostki

  • Grecy spierali się, czyją jest córką. Najbardziej prawdopodobne jest to, że jej rodzicami są Tartar i Gaja, jednak inne wersje mówią o Chrysaorze i Kalliroe (córce Okeanosa), a nawet o bogini Styks jako matce.
  • Percy myślał, że jej imię to Echidnacea, będąca rośliną.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki