FANDOM

Atena przyczepiła do niej z przodu głowę Meduzy i wszystko pokryła niebiańskich spiżem. Ona i Zeus na zmianę używali jej w walce. Tarcza odstraszała wrogów.

Thalia Grace o Egidzie, Pamiętniki Półbogów

Piorunowa Thalia

Thalia Grace z Egidą

Egida - Tarcza z głową Meduzy. Jest zrobiona ze skóry kozy Amaltei. Kiedyś należała do Ateny, lecz teraz jej właścicielką jest Thalia Grace.

Historia

Gdy mitologiczny Perseusz zabił zmieniającą w kamień Meduzę (odciął jej głowę), podarował swoje trofeum bogini Atenie. Ta zaś ze skóry kozy Amaltei (tej, która karmiła Zeusa jak był niemowlęciem), srebra i niebiańskiego spiżu zrobiła tarczę w której umieściła głowę swej wrogini, Meduzy. Broń ta skutecznie odstraszała wrogów.

Później odnaleźli ją Thalia Grace i Luke Castellan. Ci herosi przez trzy dni byli prowadzeni przez wyżej wymienioną kozę Amalteję. W końcu zwierze stanęło przed pewnym domem, który należał do Halcyona Greena, syna Apollina. Luke i Thalia weszli do tajemniczego domu. Okazało się, że to właśnie tam była ukryta tarcza Egida. Po wielu trudnościach córce Zeusa udało się ją odnaleźć i od tamtego czasu broń należy do niej.

Ciekawostki

  • Tarcza Egida została przedstawiona na okładce ,,Pamiętników Półbogów".
  • Według innej wersji wykuł ją Hefajstos.
  • Thalia miała ją w bitwie o Manhattan.
  • Wrogowie kamienieją na jej widok.
  • Egidą nazywany jest również płaszcz bogini Ateny.
  • Umie być bransoletą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki