FANDOM

Enkelados
Enceladus .jpg
Tytuł
Anty-Atena
syn Gai
Informacje
Status: nieśmiertelny
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Giganci
Dom: Tartar (po pokonaniu)
Występowanie:

Krew Olimpu

Enkelados - jeden z gigantów, zrodzony przez Gaję. Jego przeznaczeniem było pokonanie Ateny. W mitologii został uwięziony przez Zeusa pod ziemią, a gdy tylko się poruszał, powodował trzęsienia ziemi. Jako że był odpowiednikiem Ateny był bardzo mądry i inteligentny. Przewidział to, że Percy i Annabeth przyjdą na Akropol.

Zagubiony Heros

Porwał Tristana McLean'a, ojca Piper, aby zwabić trzech herosów w jego pułapkę. Ukazywał się w snach Piper i manipulował nią, aby zdradziła swoich przyjaciół, bo według niego tylko w ten sposób mogła uratować ojca. Został on jednak pokonany przez Jasona oraz Zeusa, którzy działali razem.

Enkelados.jpg

Osobowość

Enkalados, jak większość gigantów, jest nadmiernie pewny siebie. Ma skłonność do zrzucania brudnej roboty na innych gigantów przy użyciu wymuszania lub szantażu. Jednak w trakcie Gigatomachii przyznaje się do swojej winy, iż uważał, ze bogowie nie są wstanie go pokonać, dopóki nie zrzucą na niego górę. Od tego momentu zakłada, że nauczył się cierpliwości i że będzie czekać na odpowiedni moment. Cechuje go także drobna inteligencja, co czyny z niego anty-Atenię. Zamiast atakowaś Jasona i Leo, działa strategicznie, porywając ojca Piper, by wpędzić ich w swoją pułapkę. Jego nadmierna pewność siebie prowadzi go do upadku, gdyż nie spodziewał się, że Jason otrzyma pomoc od Boga Zeusa w pokonaniu Giganta.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki