FANDOM

Eol
Eol
Tytuł
Pan Wiatrów
Informacje
Status: Nieśmiertelny
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor włosów: Siwe
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Bogowie, Wiatry
Występowanie:

Eol - syn Posejdona, władca wiatrów. Panuje nad niesfornymi wiatrami, które są uwięzione i wypuszczane tylko na rozkaz Zeusa.

Mitologia

Zamieszkiwał Wyspy Liparyjskie (nazywane również od jego imienia Eolskimi). Dzięki jego przychylności Odyseusz uzyskał bezpieczną morską podróż.

Wichry, które mogłyby utrudniać dalszą podróż, dostał zamknięte w worku. Towarzysze Odyseusza widząc już brzegi Itaki otworzyli worek wypuszczając z niego wichry. Spowodowało to, że uwolnione wiatry wypchnęły ich statek z powrotem na Wyspy Eolskie.

Eol w książkach Riordana

Występuje tylko w "Zagubionym Herosie". Jason, Leo i Piper odwiedzają go w jego pałacu. To prezenter i zapowiadacz pogody w Hefajstos TV. Jego asystentką była, Melia, nimfa wiatru. Pracowała u niego od 12 godzin, a i tak to było więcej niż jego inne asystentki.

Wygląd

Eol-1
Mężczyzna unoszący się pośrodku studia rozmawiał przez przymocowany do ucha telefon. W obu rękach trzymał piloty, którymi raz po raz wskazywał na różne monitory, najwidoczniej na chybił trafił. Ubrany był w garnitur, który wyglądał jak niebo- przeważnie był niebieski, ale nakrapiany chmurkami, które zmieniały kształty i ciemniały, przesuwając się po tkaninie. Mógł mieć z sześćdziesiąt lat, za czym przemawiała grzywa siwych włosów, ale sprawiał    wrażenie, jakby przed wejściem do studia zrobiono mu mocny makijaż, a uprzednio jakąś operację plastyczną, tak, że w sumie nie wiadomo było, czy jest naprawdę młody czy stary- wyglądał po prostu sztucznie i źle, jak Ken, chłopak Barbie, którego ktoś na chwilę wsadził do mikrofalówki. 'Oczy mu biegały od monitora do monitora, jakby próbował wchłonąć  wszystkie sceny naraz. Bez przerwy mówił coś do mikrofonu.  Nie wiadomo było, czy świetnie się bawi, czy po prostu ma bzika. Może prawdą było i jedno, i drugie.

–Opis Eola, Zagubiony Heros

Osobowość

Eol został przedstawiony jako szaleniec, osoba zwariowana, energiczna, zadufana w sobie. Wszędzie było go pełno. Na początku chciał pomóc herosom, ale później prawie ich zabił.

Ciekawostki

  • Chciał dostać od Zeusa tytuł boga wiatru, ponieważ przez tytuł "Pan Wiatrów" nie wiadomo, czy jest duchem wiatru, czy bogiem.
  • W Ostatnim Olimpijczyku jest wspomniane, że bogowie wiatru bronią Olimpu, więc możliwe, że Eol był jednym z nich.
Bogowie
Główni bogowie greccy
ZeusHeraPosejdonDemeterAresAtenaApollo
ArtemidaHefajstosAfrodytaHermesDionizosHadesHestia
Pomniejsi bogowie greccy
RejaPersefonaHekateNikeNemezisHypnosNyksIrisTycheHebeEos
ChioneAmfitrytaEjlejtyjaPanErisErosDejmosFobosKetoAsklepios
EolTanatosTemidaBoreaszZefirNotusEurosKymopolejaStyks
Bogowie rzymscy
JupiterNeptunPlutonJunonaMarsBellonaCeresMinerwaWenusWulkanBachus
DianaFawoniuszFortunaHerkulesJanusKupidynMerkuryOrkusTerminus

Więcej z Fandomu

Losowa wiki