FANDOM

Eros
Cupid
Tytuł
Bóg miłości
Informacje
Status: Nieśmiertelny
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor oczu: Czerwone
Kolor włosów: Czarne
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Bogowie
Broń: Łuk
Grecka/Rzymska forma: Kupidyn
Występowanie:

Eros - grecki bóg miłości i namiętności. Jest synem Aresa i Afrodyty. Występuje w "Domu Hadesa" gdzie zmusił Nico di Angelo do wyznania miłości do Percy'ego Jacksona. Pojawia się też w książkach "Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona" w micie, w którym trafia Apollina miłosną strzałą i każe mu się zakochać w dziewiczej nimfie oraz w "Greccy herosi według Percy'ego Jacksona" gdy zakochuje się w Psyche. Jego nieśmiertelną żoną jest Psyche. Jego rzymskim odpowiednikiem jest Kupidyn.

Bóg miłości wkroczył do sali audiencyjnej matki ubrany wystrzałowo w obcisłe dżinsy i modnie podarty podkoszulek. Włosy miał idealnie rozwiane, a oczy błyszczące łobuzersko. W tle grała jego ulubiona piosenka I'm Too Sexy (Zmyślam. Nie było mnie tam.)

Greccy herosi według Percy`ego Jacksona

Historia

W czasach Starożytnej Grecji uznawany był jako bóg: groźny, przebiegły, okrutny, co miało odzwierciedlenie także w innych dziedzinach sztuki, np. na malowidłach Eros bije zakochanego batem lub siekierą. W poezji zaczęto mówić o podwójnej słodko-gorzkiej sile Erosa. W późniejszym okresie postać Erosa ulega zmianie, jest on uznawany za pięknego, młodego, urodziwego i skrzydlatego boga. Z upływem wieków jego obraz staje się milszy, jest on też coraz młodszy. Atrybutami boga miłości jest łuk i strzała. Eros miał posiadać dwie strzały. Jedna niszczyła życie, druga dawała człowiekowi spokojne szczęście. Jeszcze później Eros zaczyna być opisywany jako syn Afrodyty, który często zaczepia innych bogów i płata im figle.

Osobowość

Rick Riordan opisuje Erosa tak, jak z początku Grecy: jako bezwzględnego, okrutnego i groźnego boga. Zmusza on Nico do wyjawienia swojej tajemnicy, oraz atakuje Jasona. Złości się gdy jest porównywany do milutkiego bobaska ze skrzydłami i strzałami. Ma potężny głos.

Ciekawostki

  • Od imienia Erosa pochodzi słowo "erotyka".
Bogowie
Główni bogowie greccy
ZeusHeraPosejdonDemeterAresAtenaApollo
ArtemidaHefajstosAfrodytaHermesDionizosHadesHestia
Pomniejsi bogowie greccy
RejaPersefonaHekateNikeNemezisHypnosNyksIrisTycheHebeEos
ChioneAmfitrytaEjlejtyjaPanErisErosDejmosFobosKetoAsklepios
EolTanatosTemidaBoreaszZefirNotusEurosKymopolejaStyks
Bogowie rzymscy
JupiterNeptunPlutonJunonaMarsBellonaCeresMinerwaWenusWulkanBachus
DianaFawoniuszFortunaHerkulesJanusKupidynMerkuryOrkusTerminus

Więcej z Fandomu

Losowa wiki