FANDOM

Eros   Eros/Galeria    
Eros
Eros
Tytuł
Bóg miłości
Informacje
Status: Nieśmiertelny
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor oczu: Czerwone
Kolor włosów: Czarne
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Bogowie
Broń: Łuk
Grecka/Rzymska forma: Kupidyn
Występowanie:

Eros - grecki bóg najprawdziwszej miłości i namiętności. Jest synem Aresa i Afrodyty oraz mężem Psyche. Jego rzymskim odpowiednikiem jest Kupidyn.

HistoriaEdytuj

NarodzinyEdytuj

Eros był pierwszym owocem potajemnego związku Aresa i Afrodyty. Bogini miłości niezadowolona ze swojego małżeństwa z Hefajstosem, związała się z bogiem wojny. Na początku bóg kowali uznawał Erosa za swojego syna i chwalił się nim przed innymi bogami. Kowal jednak był podejrzliwy, ponieważ Eros nie był ani trochę do niego podobny. Następnie urodziło się drugie dziecko Aresa i Afrodyty - boginka Harmonia. Hefajstos był z niej także dumny, lecz bogini jeszcze bardziej nie była podobna do boga. Zanim narodzili się pozostali synowie bogini miłości i boga wojny - Fobos i Dejmos, Hefajstos zdemaskował związek Afrodyty i Aresa, po czym kompletnie wyparł się Erosa i Harmonii.

Starożytna GrecjaEdytuj

W czasach Starożytnej Grecji uznawany był jako bóg: groźny, przebiegły, okrutny, co miało odzwierciedlenie także w innych dziedzinach sztuki, np. na malowidłach Eros bije zakochanego batem lub siekierą. W poezji zaczęto mówić o podwójnej słodko-gorzkiej sile Erosa. W późniejszym okresie postać Erosa ulega zmianie, jest on uznawany za pięknego, młodego, urodziwego i skrzydlatego boga. Z upływem wieków jego obraz staje się milszy, jest on też coraz młodszy. Atrybutami boga miłości jest łuk i strzała. Eros miał posiadać dwie strzały. Jedna niszczyła życie, druga dawała człowiekowi spokojne szczęście. Jeszcze później Eros zaczyna być opisywany jako syn Afrodyty, który często zaczepia innych bogów i płata im figle.

WyglądEdytuj

Bóg miłości wkroczył do sali audiencyjnej matki ubrany wystrzałowo w obcisłe dżinsy i modnie podarty podkoszulek. Włosy miał idealnie rozwiane, a oczy błyszczące łobuzersko. W tle grała jego ulubiona piosenka I'm Too Sexy (Zmyślam. Nie było mnie tam.)

Greccy herosi według Percy`ego Jacksona

Eros tak jak jego matka Afrodyta, jako bóg miłości potrafił przybrać wygląd postaci, którą uważa się za najpiękniejszą. Zawsze miał białe skrzydła i łuk przewieszony przez plecy.

OsobowośćEdytuj

Rick Riordan opisuje Erosa tak, jak z początku Grecy: jako bezwzględnego, okrutnego i groźnego boga. Zmusza on Nico do wyjawienia swojej tajemnicy, oraz atakuje Jasona. Złości się gdy jest porównywany do milutkiego bobaska ze skrzydłami i strzałami. Ma potężny głos.

CiekawostkiEdytuj

  • Od imienia Erosa pochodzi słowo "erotyka".
Bogowie i Boginie
Główni bogowie greccy
ZeusHeraPosejdonDemeterAresAtenaApollo
ArtemidaHefajstosAfrodytaHermesDionizosHadesHestia
Pomniejsi bogowie greccy
RejaPersefonaHekateNikeNemezisHypnosNyksIrisTycheHebeEos
ChioneAmfitrytaEjlejtyjaPanErisErosDejmosFobosKetoAsklepios
EolTanatosTemidaBoreaszZefirNotusEurosKymopolejaStyks
Bogowie rzymscy
BachusDianaFawoniuszFortunaHerkulesJanusKupidyn
KupidynMerkuryOrkusTerminusWiktoriaAkwilon