FANDOM

Festus   Festus/Galeria    

Festus - spiżowy smok-maszyna oswojony najpierw przez Charliego Beckendorfa, a późnej przez Leona Valdeza.

Wygląd

Zagubiony Heros

Jest opisany jako dwudziestometrowy wąż o stalowych szponach , ostrych jak świdry zębach i płonących czerwonych ślepiach. Posiadał nietoperzowe skrzydła, dwukrotnie dłuższe od kadłuba, a rozwinięte zostały porównane do metalowych żagli. Miał odcienie brązu i miedzi, a w słońcu błyszczał jak żywa rzeźba z monet. Wydawał z siebie odgłos grzechotu monet wypadających z automatu do gry.

Smok w książkach Riordana

Archiwum Herosów

Po raz pierwszy pojawia się w "Archiwum Herosów" gdy podczas bitwy o sztandar Percy, Beckendorf, Annabeth i Silena znajdują jego głowę oraz resztę ciała i włączają smoka. Dowiadujemy się, że później został naprawiony przez Charliego.

Zagubiony Heros

W "Zagubionym Herosie" Leo dowiaduje się o usterce smoka i na nowo go naprawia. W tej części Festus także zostaje użyty jako środek transportu na misji Jasona, Piper i Leona. Raz spada przez usterkę spowodowaną przez Chione, ale Leo znowu go naprawia. Niestety po drugim awaryjnym lądowaniu na posesji króla Midasa przyjął na siebie lasery ratując przy tym życie trójce herosów. Nie ucierpiała jedynie głowa, którą Hefajstos zaniósł do Bunkra 9.

Znak Ateny

W "Znaku Ateny" i w późniejszych częściach jego głowa zostaje zamontowana na dziobie "Argo II", gdzie służyła jako "namierzacz potworów". W takiej postaci Festus towarzyszył herosom podczas ich podróży do Grecji. Ale był ,,uśpiony" aż do czasu gdy Piper do niego przemówiła.

Krew Olimpu

W ostatniej części Leo buduje mu nowe ciało, i tym samym smok może pomóc synowi Hefajstosa pokonać Gaję. Oprócz tego podał Valdezowi lekarstwo lekarza, po czym ten ożył i zabrał Kalipso z Ogygii.

Ciekawostki

  • Festus lubił pić benzynę z ostrymi papryczkami.
500px-Festus.jpg

Leo i Festus

Więcej z Fandomu

Losowa wiki