FANDOM

Fineasz
Tytuł
Król Tracji
Wieszczek
Informacje
Status: Martwy
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Rodzina
Rodzina:
  • Anegor (ojciec)
  • Kleopatra (pierwsza żona)
  • Idaja (druga żona)
  • Plandion, Pleksippos (synowie)
Pozostałe
Przynależność: Śmiertelnicy
Dom:
  • Tracja (za pierwszego życia)
  • Portland w stanie Oregon (za drugiego życia)
Występowanie: Syn Neptuna

Fineasz - (także Fineus) król Tracji, wieszczek, syn Anegora, ze swoją pierwszą żoną Kleopatrą (córką Boreasza) miał dwóch synów: Plandiona i Pleksipposa. Po raz drugi ożenił się z Idają.

Życiorys

Król Tracji otrzymał od bogów dar widzenia przyszłości. Wykorzystywał swój dar w złych celach, dlatego Jupiter ukarał go zsyłając na ziemię harpie, które porywały mu jedzenie zanim zdążył włożyć je do ust.

Występowanie

Syn Neptuna

Iris poradziła Frankowi, Hazel oraz Percy'emu znalezienie w Portland w stanie Oregon wieszczka. Fineasz powrócił do żywych stając się sługą Gai. Był niewidomym staruszkiem w szlafroku, latającym z piłą spalinową za harpiami kradnącymi jedzenie z jego stolika. Obiecał pomóc herosom w zamian za złapanie harpii i przyniesienie ich mu, jednak Percy postanowił wyzwać go na pojedynek - wypicie buteleczki gorgoniej krwi. Jedna, pochodząca z lewej części ciała, zabijała w ciągu kilku sekund, a ta z prawej była zdolna wyleczyć ze wszystkich dolegliwości. Fineasz, chcący odzyskać wzrok, od razu się zgodził. Napisał na karteczce dokładne miejsce pobytu giganta Alkyoneusa na Alasce, a następnie razem z Percy'm wypił po buteleczce krwi gorgony. Choć początkowo wydawało mu się, że wygrał, to jednak po chwili krew spaliła jego ciało na popiół. Herosi uwolnili harpie, a Ellę zabrali do Obozu Herosów.

Ciekawostki

  • W mitologii greckiej Fineasz był synem Anegora, natomiast w książce jest przedstawiony jako syn Neptuna.
  • Jest nazywany również Fineusem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki