FANDOM

Giganci - spłodzone przez Gaję i Tartara istoty, będące przeciwieństwami bogów olimpijskich. Ich celem jest zniszczenie Olimpu i jego mieszkańców.

Historia

Po klęsce tytanów ich matka Gaja poszła do swojego małżonka Tartara. "Stworzyli" oni gigantów. Każdy z nich został stworzony by zabić jednego z Olimpijczyków (oprócz Klytiosa, ten został stworzony by absorbował magię Hekate). Mimo iż były dziećmi nieśmiertelnych istot, mogli zostać zabici. Aby ich pokonać bogowie musieli współpracować z półbogami.  Podczas I Gigantomachii, Olimpijczykom pomogli Herakles i Dionizos.Wyjątkiem jest Damasen, który jako przeciwieństwo Aresa jest pokojowo nastawiony i nie lubi walk więc nie próbuje pokonać Aresa.

3a097e35-05bc-4f56-abac-c72e42a0ef2c

Lista Gigantów:

Wygląd

Giganci byli ogromnych rozmiarów (10 metrów i wyżej). Zazwyczaj mieli smocze nogi, jednakże Otis i Efialtes posiadali wężowe sploty . Na głowie każdego z nich były dredy , a w nie wczepione jakieś "pamiątki" np. Otis miał Złote Drachmy, Enkelados miał kości półbogów. Gigantów można było odróżnić po kolorze skóry, dredów i oczu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki