FANDOM

Gorgony (gr. Γοργόνες Gorgónes)– w mitologii greckiej groźne siostry o przerażającym wyglądzie.

Siostry w mitologii

Przedstawiane były jako postaci skrzydlate, ze szponami, ostrymi kłami i włosami w postaci jadowitych węży. Początkowo była tylko jedna gorgona, Meduza, natomiast później pojawiły się dwie jej siostry – Steno i Euryale. Ich rodzicami byli Forkis i Keto.

Najbardziej znaną z gorgon jest Meduza, której spojrzenie zamieniało w kamień. Ponoć najpierw była piękna dziewczyną, w której zakochał się Posejdon i uwiódł w świątyni Ateny, za co obrażona bogini zmieniła ją w potwora. Meduza zginęła zabita przez Perseusza a jej głowę Atena umieściła na tarczy Egidzie

Gorgony w książkach Riordana

Złodziej Pioruna

W pierwszej części serii do Centrum Krasnali Ogrodowych Cioci Em trafiają Percy, Annabeth oraz Grover. Centrum prowadziła Meduza, której ofiary były wystawiane tam jako rzeźby. Jej łupem padł nawet wujek Grovera, poszukiwacz Ferdynand. Ostatecznie Percy uciął Meduzie głowę, którą następnie wysłał na Olimp. Głowa trafiła jednak do jego matki, dzięki czemu zamieniła swojego męża Gabe`a w kamień.

Syn Neptuna

W książce z serii 'Olimpijskich Herosów' pojawiają się dwie siostry Meduzy - Steno i Euryale. Gorgony od wielu dni próbują złapać Percy`ego, jednak on każdego razu im się wyrywa. Kiedy dociera do Obozu Jupiter, siostry zostają zabite nad Małym Tybrem, a prądy rzeki rozpraszają pył, przez co nie mogą się szybko odrodzić. Później Frank wyławia z rzeki dwie buteleczki krwi gorgony.

Ciekawostki

  • Steno i Euryale były zazdrosne o to, że tylko Meduza potrafi zamieniać ludzi w kamień i przez to jest najpopularniejsza z nich.
Medusa-Jolie--10707.jpg

Meduza

Więcej z Fandomu

Losowa wiki