FANDOM

Ghpj
Greccy herosi według Percy`ego Jacksona
Najważniejsze dane
Autor: Rick Riordan
Autor okładki: John Rocco
Tytuł oryginalny: Percy Jackson's Greek Heroes
Przekład: Agnieszka Fulińska
Data wydania:
  • 15 sierpnia 2015 (USA)
  • 02 grudnia 2015 (Polska)
Wydawnictwo: Disney-Hyperion (USA)

Galeria Książki (Polska)

Chronologia
Poprzednie: Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona
Ghpj

Greccy herosi według Percy`ego Jacksona - kolejna książka w narracji Percy'ego Jacksona, tym razem poświęcona starożytnym greckim herosom.

Opis

Kto uciął głowę Meduzie? Kogo wychowała niedźwiedzica? Kto ujarzmił Pegaza? Wie to doskonale każdy heros, a Percy Jackson opowie wam o bohaterskich czynach Perseusza, Atalanty, Bellerofonta i wielu innych greckich bohaterów. Ten zbiór opowieści w zabawnym, swobodnym stylu, do jakiego Percy przyzwyczaił już czytelników („Sam miałem swego czasu złe doświadczenia, ale herosi, o których wam opowiem, to oldskulowe przykłady totalnego pecha. Dzielnie schrzanili wszystko, czego nikt przed nimi nie zdołał schrzanić…”), z dynamicznymi ilustracjami Johna Rocco, doskonale uzupełni kolekcję każdego fana twórczości Ricka Riordana – oraz każdego, kto potrzebuje herosa. Szykujcie zatem płonące włócznie. Zakładajcie lwie skóry. Polerujcie tarcze i nie zapomnijcie włożyć strzał do kołczanu. Cofamy się w czasie o cztery tysiące lat, żeby ścinać głowy potworom, ratować królestwa, wpakować paru bogom strzały w tyłek, najechać na Królestwo Podziemi i okradać złych ludzi. A następnie, w ramach deseru, ginąć tragicznie i w męczarniach. Gotowi? Doskonale. Do dzieła!

Spis treści

  • Wstęp
  • Perseusz szuka czułości
  • Psyche - wyprawa po słoiczek kremu upiększającego
  • Faeton oblewa prawo jazdy
  • Otrera i jej Amazon
  • Dedal wynajduje w zasadzie wszystko
  • Tezeusz zabija potężnego... och, patrzcie! Królik!
  • Atalanta kontra trzy owce, czyli walka na śmierć i życie
  • Cokolwiek to jest, Bellerofont tego nie zrobił
  • Kyrene boksuje się z lwem
  • Orfeusz gra solówkę
  • Dwanaście głupich prac Heraklesa
  • Jazon zdobywa latający dywan (mniej więcej) i jednoczy królestwo
  • Posłowie
  • Lektura uzupełniająca.
  • Spis ilustracji
  • Indeks osobowy

Ciekawostki

Herosi występujący w powieści:

W tej książce, będącej kolejnym tomem po Greckich bogach według Percy'ego Jacksona, syn Posejdona przedstawia czytelnikom w swój własny, niepowtarzalny sposób dwanaście niezwykłych postaci z klasycznych greckich opowieściach. Są to:

Cytaty

Miałem w swoim czasie złe doświadczenia, ale bohaterowie, o których zamierzam wam opowiedzieć, to naprawdę ciężkie przypadki. Dzielnie schrzanili wszystko to, czego nikt przed nimi nie zdołał schrzanić.
W wypadku Danae jedynym wyzwaniem dla Zeusa było wymyślić, jak dostać się do tej spiżowej komórki o podwyższonym rygorze. Był bogiem, oczywiście. Posiadał pewne umiejętności. Mógł po prostu rozwalić drzwi, ale to przestraszyłoby biedną dziewczynę. A poza tym musiałby zabić kilku strażników, a to nieprzyjemne. Eksplozje i zdeformowane zwłoki nie stworzą odpowiedniego nastroju na pierwszą randkę.
Dla spokoju umysłu nie ma nic lepszego niż skazanie własnej córki i wnuka na powolną, straszliwą śmierć.
Król rozparł się na swoim niewygodnym spiżowym tronie i wpatrywał się w wypchane głowy zdobiące ściany.

-Przynieś mi...

Dramatyczna muzyka organowa.

-...głowę Meduzy!

Bóg miłości wkroczył do sali audiencyjnej matki ubrany wystrzałowo w obcisłe dżinsy i modnie podarty podkoszulek. Włosy miał idealnie rozwiane, a oczy błyszczące łobuzersko. W tle grała jego ulubiona piosenka I'm Too Sexy (Zmyślam. Nie było mnie tam.)
Pocałował ją i Psyche kompletnie rozkleiła się w swojej piżamce w Moje Małe Pegazy.
Helios przyjrzał się synowi.

- Wyrosłeś na pięknego młodzieńca. Zasługujesz na imię Lśnienie. A mówiąc to, mam na myśli, że jesteś młody, silny i pprzystojny, a nie że masz cokolwiek wspólnego z tym filmem o psychopatycznym mordercy z siekierą.

-TAK MAŁA!- wrzasnął.- Kto jest słońcem? Ja jestem słońcem!
Kobietom zasadniczo nie było wolno robić nic, miały jedynie siedzieć w domu, gotować i ładnie wyglądać-najlepiej wszystko naraz. Ja akurat - przystojny, nowoczesny heros - sprostałbym temu z łatwością. Lecz nie każdy się do tego nadawał.
Wiem, że to będzie dla was szok - nigdy nie byłem geniuszem.

>>Och! Myśleliśmy, Percy, że masz IQ na poziomie miliarda! <<

Pazyfae przechodziła obok królewskiej obory, jak najszybciej mogła, żeby uniknąć zapachów, kiedy jej wzrok padł na wspaniałego królewskiego białego byka.

Zatrzymała się w pół kroku.

To była prawdziwa miłość.

Tego wieczoru byk nareszcie zauważył Pazyfae. (...) Dziewięć miesięcy później zdecydowanie ciężarna królowa Pazyfae miała urodzić dziecko.
- Dlaczego przyniosłeś do nas tę śmiertelniczkę? - zapytał Zeus. - Przyznaję, jest bardzo atrakcyjna, ale jest również bardzo w ciąży i wygląda, jakby umierała.
[Księżniczka] Odkręciła kurek. W suficie otwarła się klapa, przez którą lunęły na Minosa hektolitry wrzącej wody. Król Krety wrzeszczał i wył , po czym umarł w koszmarnych mękach.

Za wieszakiem na ręczniki otwarły się sekretne drzwiczki i pojawił się w nich Dedal.

- Świetna robota, Wasze Książęce Mości - powiedział. - Zawsze byłyście pojętnymi uczennicami

- Mój synu - powiedziała - twoim prawdziwym ojcem jest Ajgeus, król Aten. Albo też Posejdon, bóg morza. Ewentualnie obaj.
- Załatwię to - obiecał Tezeusz. - Zabiję starą babę i jej maciorę.
- Jestem Tezeusz! Syn Ajgeusa, króla Aten! A także syn Posejdona, boga mórz! A także syn Ajtry, księżniczki Trojzeny!
- Witaj, Eurynome - powiedział pan mórz. - Chcesz mieć syna? Jasne. Mogę ci pomóc.
Bogini podała mu ustrojstwo z plecionych złotych pasków.

- To sieć? - zapytał Bellerofont.

- Nie.

- Biustonosz?

Atena skrzywiła się.

- Pomyśl, chłopcze. Po co miałabym ci dawać złoty stanik?

Książki
Seria Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
1: Złodziej Pioruna; ♦ 2: Morze Potworów;
Seria Olimpijscy Herosi
1: Zagubiony Heros; ♦ 2: Syn Neptuna;
3: Znak Ateny; ♦ 4: Dom Hadesa; ♦ 5: Krew Olimpu
Seria Apollo i boskie próby
1: Ukryta Wyrocznia; ♦ 2: Mroczna Przepowiednia; ♦ 3: Płonący Labirynt
Dodatki i opowiadania
4: Greccy herosi według Percy`ego Jacksona;
5: Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona;

Więcej z Fandomu

Losowa wiki