FANDOM

Ghpj.jpg
Greccy herosi według Percy`ego Jacksona
Najważniejsze dane
Autor: Rick Riordan
Autor okładki: John Rocco
Tytuł oryginalny: Percy Jackson's Greek Heroes
Przekład: Agnieszka Fulińska
Data wydania:
  • 15 sierpnia 2015 (USA)
  • 02 grudnia 2015 (Polska)
Wydawnictwo: Disney-Hyperion (USA)

Galeria Książki (Polska)

Chronologia
Poprzednie: Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona
Ghpj.jpg

Greccy herosi według Percy`ego Jacksona - kolejna książka w narracji Percy'ego Jacksona, tym razem poświęcona starożytnym greckim herosom.

Opis

Kto uciął głowę Meduzie? Kogo wychowała niedźwiedzica? Kto ujarzmił Pegaza? Wie to doskonale każdy heros, a Percy Jackson opowie wam o bohaterskich czynach Perseusza, Atalanty, Bellerofonta i wielu innych greckich bohaterów. Ten zbiór opowieści w zabawnym, swobodnym stylu, do jakiego Percy przyzwyczaił już czytelników („Sam miałem swego czasu złe doświadczenia, ale herosi, o których wam opowiem, to oldskulowe przykłady totalnego pecha. Dzielnie schrzanili wszystko, czego nikt przed nimi nie zdołał schrzanić…”), z dynamicznymi ilustracjami Johna Rocco, doskonale uzupełni kolekcję każdego fana twórczości Ricka Riordana – oraz każdego, kto potrzebuje herosa. Szykujcie zatem płonące włócznie. Zakładajcie lwie skóry. Polerujcie tarcze i nie zapomnijcie włożyć strzał do kołczanu. Cofamy się w czasie o cztery tysiące lat, żeby ścinać głowy potworom, ratować królestwa, wpakować paru bogom strzały w tyłek, najechać na Królestwo Podziemi i okradać złych ludzi. A następnie, w ramach deseru, ginąć tragicznie i w męczarniach. Gotowi? Doskonale. Do dzieła!

Spis treści

  • Wstęp
  • Perseusz szuka czułości
  • Psyche - wyprawa po słoiczek kremu upiększającego
  • Faeton oblewa prawo jazdy
  • Otrera i jej Amazon
  • Dedal wynajduje w zasadzie wszystko
  • Tezeusz zabija potężnego... och, patrzcie! Królik!
  • Atalanta kontra trzy owce, czyli walka na śmierć i życie
  • Cokolwiek to jest, Bellerofont tego nie zrobił
  • Kyrene boksuje się z lwem
  • Orfeusz gra solówkę
  • Dwanaście głupich prac Heraklesa
  • Jazon zdobywa latający dywan (mniej więcej) i jednoczy królestwo
  • Posłowie
  • Lektura uzupełniająca.
  • Spis ilustracji
  • Indeks osobowy

Ciekawostki

Herosi występujący w powieści:

W tej książce, będącej kolejnym tomem po Greckich bogach według Percy'ego Jacksona, syn Posejdona przedstawia czytelnikom w swój własny, niepowtarzalny sposób dwanaście niezwykłych postaci z klasycznych greckich opowieściach. Są to:

Cytaty

"Miałem w swoim czasie złe doświadczenia, ale bohaterowie, o których zamierzam wam opowiedzieć, to naprawdę ciężkie przypadki. Dzielnie schrzanili wszystko to, czego nikt przed nimi nie zdołał schrzanić."

"W wypadku Danae jedynym wyzwaniem dla Zeusa było wymyślić, jak dostać się do tej spiżowej komórki o podwyższonym rygorze. Był bogiem, oczywiście. Posiadał pewne umiejętności. Mógł po prostu rozwalić drzwi, ale to przestraszyłoby biedną dziewczynę. A poza tym musiałby zabić kilku strażników, a to nieprzyjemne. Eksplozje i zdeformowane zwłoki nie stworzą odpowiedniego nastroju na pierwszą randkę."

"Dla spokoju umysłu nie ma nic lepszego niż skazanie własnej córki i wnuka na powolną, straszliwą śmierć."

"Król rozparł się na swoim niewygodnym spiżowym tronie i wpatrywał się w wypchane głowy zdobiące ściany.

-Przynieś mi...

Dramatyczna muzyka organowa.

-...głowę Meduzy!

"Bóg miłości wkroczył do sali audiencyjnej matki ubrany wystrzałowo w obcisłe dżinsy i modnie podarty podkoszulek. Włosy miał idealnie rozwiane, a oczy błyszczące łobuzersko. W tle grała jego ulubiona piosenka I'm Too Sexy (Zmyślam. Nie było mnie tam.)"

"Pocałował ją i Psyche kompletnie rozkleiła się w swojej piżamce w Moje Małe Pegazy"

"Helios przyjrzał się synowi. -Wyrosłeś na pięknego młodzieńca. Zasługujesz na imię Lśnienie. A mówiąc to, mam na myśli, że jesteś młody, silny i pprzystojny, a nie że masz cokolwiek wspólnego z tym filmem o psychopatycznym mordercy z siekierą."

"-TAK MAŁA!- wrzasnął.- Kto jest słońcem? Ja jestem słońcem!"

"Kobietom zasadniczo nie było wolno robić nic, miały jedynie siedzieć w domu, gotować i ładnie wyglądać-najlepiej wszystko naraz. Ja akurat - przystojny, nowoczesny heros - sprostałbym temu z łatwością. Lecz nie każdy się do tego nadawał."

"Wiem, że to będzie dla was szok - nigdy nie byłem geniuszem.

>>Och! Myśleliśmy, Percy, że masz IQ na poziomie miliarda! <<"

"Pazyfae przechodziła obok królewskiej obory, jak najszybciej mogła, żeby uniknąć zapachów, kiedy jej wzrok padł na wspaniałego królewskiego białego byka.

Zatrzymała się w pół kroku.

To była prawdziwa miłość. "

"Tego wieczoru byk nareszcie zauważył Pazyfae. (...) Dziewięć miesięcy później zdecydowanie ciężarna królowa Pazyfae miała urodzić dziecko."

"Dlaczego przyniosłeś do nas tę śmiertelniczkę? - zapytał Zeus. - Przyznaję, jest bardzo atrakcyjna, ale jest również bardzo w ciąży i wygląda, jakby umierała."

"(Księżniczka)Odkręciła kurek. W suficie otwarła się klapa, przez którą lunęły na Minosa hektolitry wrzącej wody. Król Krety wrzeszczał i wył , po czym umarł w koszmarnych mękach.

Za wieszakiem na ręczniki otwarły się sekretne drzwiczki i pojawił się w nich Dedal.

- Świetna robota, Wasze Książęce Mości - powiedział. - Zawsze byłyściepojętnymi uczennicami."

"- Mój synu - powiedziała - twoim prawdziwym ojcem jest Ajgeus, król Aten. Albo też Posejdon, bóg morza. Ewentualnie obaj. "

"- Załatwię to - obiecał Tezeusz. - Zabiję starą babę i jej maciorę."

"- Jestem Tezeusz! Syn Ajgeusa, króla Aten! A także syn Posejdona, boga mórz! A także syn Ajtry, księżniczki Trojzeny!"

"- Witaj, Eurynome - powiedział pan mórz. - Chcesz mieć syna? Jasne. Mogę ci pomóc."

"Bogini podała mu ustrojstwo z plecionych złotych pasków.

- To sieć? - zapytał Bellerofont.

- Nie.

- Biustonosz?

Atena skrzywiła się.

- Pomyśl, chłopcze. Po co miałabym ci dawać złoty stanik ?"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki