FANDOM

Chyba wreszcie zrozumiałem, dlaczego spadła na mnie ta klątwa. Apollo miał rację. Czasami lepiej jest, by przyszłość pozostała tajemnicą.

–Halcyon do Luke'a

Halcyon Green
Halcyon
Tytuł
Syn Apolla
Informacje
Wiek: Około 60-ciu
Status: Martwy
Pseudonim(y): Hal
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor włosów: Siwe
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Półbogowie
Dom: Dom Hala Greena w Wirginii
Grecka/Rzymska forma: Grek
Występowanie: Pamiętniki Półbogów

Halcyon Green - półbóg, syn Apolla. Zdrobniale mówi się na niego Hal. Pojawia się w opowiadaniu "Pamiętnik Luke'a Castellana".

Historia

Potrafi przewidywać przyszłość. Przez to, że użył tego daru by pomóc dziewczynce, która zginęłaby w wypadku, Apollo skazał go na wieczne zamieszkiwanie swojego domu rodzinnego, którego pilnowały leukroty, oraz odebrał mu głos. Leukroty były związane z jego myślami, więc mówiły za niego. Sprowadzał on do swojego pokoju innych półbogów, aby leukroty mogły się pożywić i aby jego nie zabiły z głodu. Sprowadził do domu również Luke'a i Thalię. Poświęcił się dla nich, ponieważ odciągnął leukroty do łazienki i podpalił grecki ogień, aby mogli uciec.

Sztylet

Sztylet z niebiańskiego spiżu, który Annabeth zgubiła w grocie Arachne (spadł do Tartaru), należał wcześniej do Luke'a Castellana, chłopak dostał go właśnie od Halcyon'a Green'a wraz z jego pamiętnikiem.

Halcyon Green otrzymał ten sztylet od dziewczyny, którą uratował (kosztem swojej wolności).

Ten sztylet dostałem od dziewczynki, której ocaliłem życie. Obiecała mi że zawsze będzie chronił swojego właściciela.

Wygląd

Przedstawiany jest jako około sześćdziesięcioletni człowiek z rozczochranymi siwymi włosami.

Ciekawostki

  • Jego nazwisko "Green" w tłumaczeniu na polski to "zielony".
  • W pamiętniku, który Luke kończy zapisał swoje błędy. Chciał, aby Luke się na nich uczył.
  • Zobaczył przyszłość Thalii : "Pewnego dnia poświęcisz się, by uratować przyjaciół. Widzę rzeczy, które... ciężko opisać. Lata samotności. Będziesz wysoko nosić głowę... spokojna, żywa, ale uśpiona. Zmienisz się, raz, potem drugi. Czeka cię smutek i samotność. Ale kiedyś odnajdziesz swoją rodzinę".
  • W jego domu Luke stworzył grecki ogień i znalazł Egidę.
  • Wiedział, że wybory Luke'a zmienią świat : "Ogień, zobaczyłem ogień. (...) Nie jestem pewny, Luke, ale zobaczyłem jakąś ofiarę. Wybór. Ale i zdradę. (...) Ciężko zobaczyć jego przyszłość. Ale jeśli dzisiaj przeżyje, zdradzi..."
  • Nie mógł mówić, gdy leukroty wyszły pisał na komputerze.
Półbogowie
Półbogowie z przepowiedni siedmiorga
Percy JacksonAnnabeth ChaseJason Grace
Piper McLeanHazel LevesqueLeo ValdezFrank Zhang
Pozostali półbogowie greccy
Katie GardnerMiranda GardinerMargaret McCaffreyTravis HoodConnor Hood
Chris RodriguezCecilKastorPolluksButch WalkerMichael YewWill Solace
Paolo MontesChiara BenvenutiLou EllenShermanMarkNyssaClovisShane
Pozostali półbogowie rzymscy
Reyna Avila Ramirez - ArellanoOktawianBryce LawrenceDakota