FANDOM

Hazel Levesque   Hazel Levesque/Galeria   Hazel Levesque/Cytaty    
Hazel Levesque
Tumblr okc5xqQnMP1ur33k1o7 400
Tytuł
Córka Plutona
Ulubienica Hekate
Dziewczyna Franka
Informacje
Data urodzenia: 17 grudnia 1928r.
Wiek: 13 lat
Status: Przywrócona do życia
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor oczu: Złote
Kolor włosów: Cynamonowe
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Herosi
Broń: Spatha (miecz kawaleryjski)

Panowanie nad Mgłą

Dom:
Grecka/Rzymska forma: Rzymianka
Występowanie:
Misje: Uwolnienie Tanatosa

Pokonanie Gai

Nie wybieram jednej z twoich dróg.
Wybieram własną.

–Hazel do Hekate, Dom Hadesa

Hazel levesque mineral girl by flockeinc-d5wr7d6

Hazel z kamieniami szlachetnymi

Hazel Levesque - córka Plutona (greckiego Hadesa) i Marie Levesque. Przyrodnia siostra Bianki i Nico di Angelo. Dziewczyna Franka Zhanga. Jest jedną z Siedmiorga Herosów z przepowiedni. Powróciła z Podziemia. Panuje nad Mgłą.

Historia

Hazel urodziła się w Nowym Orleanie 17 grudnia 1928 r. Pluton przyznał jej matce Marie jedno życzenie. Ta zażyczyła sobie bogactwa, mimo ostrzeżenia od Plutona, że najbardziej pazerne życzenia przynoszą najwięcej smutku. Wobec tego bóg zesłał na Hazel jednocześnie dar i przekleństwo. Był nim dar wydobywania z ziemi klejnotów i wszelkich bogactw naturalnych, jednak tego, kto je zabrał, czekał straszny los. Maria zaczęła wykorzystywać tajemniczy dar córki dla własnych celów, np. do udawania przed ludźmi wróżbitki. W szkole dla Indian i kolorowych dzieci naśmiewały się z Hazel, gnębiły ją i przezywały jej matkę czarownicą.

W dzieciństwie jedynym przyjacielem Hazel był Sammy Valdez (pradziadek Leona), lecz gdy przeprowadziła się z matką na Alaskę już nigdy go nie zobaczyła. Jej matka była pod wpływem Gai, więc kiedy Pluton przyszedł aby powiedzieć Marie żeby nie przeprowadzały się na Alaskę (moc bogów tam nie działa i Pluton nie mógł ich chronić) ta opętana przez Gaję nie chciała go słuchać.

Odtąd Hazel musiała pracować co noc, wyciągając diamenty, by zbudzić Alkyoneusa. W końcu dziewczyna miała dość i się zbuntowała. Poświęcając się, aby powstrzymać Gaję, Hazel umarła wraz z matką. Po śmierci ,w Hadesie, trafiając na Łąki Asfodelowe (proponowano jej Elizjum, a jej matce Pola Kary, ale Hazel nie chciała się na to zgodzić i zdecydowała, że najlepiej by było, aby obie trafiły na Łąki Asfodelowe), gdzie znalazł ją Nico di Angelo, po kilkudziesięciu latach, wyczuwając, że ona też jest dzieckiem Podziemia. Chłopak wyciągnął ją stamtąd i przyprowadził do Obozu Jupiter, gdzie trafiła do Piątej Kohorty. Po wojnie z boginią ziemi została jej centurionem.

Wygląd

Hazel jest afroamerykanką o ciemno brązowych lokach i złotych oczach. Ma ciemną skórę. Na ramieniu posiada tatuaż z logo SPQR oraz jedną pionową linią. Jest szczupła i wysportowana. Percy uważa, że jest bardzo podobna do swojej matki. Frank i Leo twierdzą, że jest bardzo ładna.

Charakter

Hazel była taka ciepła i bardzo żywa, niepodobna do duchów czy innych przywróconych do życia śmiertelników, z którymi miał do czynienia. Była też towarzyska. [...] Wydawała się taka miła.

Leo (większość) i Percy (ostanie zdanie), Syn Neptuna i Znak Ateny

Hazel jest bystra i otwarta na innych ludzi. Uwielbia jeździć konno. Często pocieszała Franka i Percy'ego, jest też bardzo dorosła jak na swój wiek. Hazel często ignoruje uwagi innych, ze względu na swoje przyzwyczajenia. Potrafi jednak się komuś odgryźć, np. Oktawianowi. Czuje się odpowiedzialna za przywołanie giganta Alkyoneusa i uważa pokonanie go za swój obowiązek. Jest bardzo lojalna wobec swoich przyjaciół i rodziny np. Franka czy Percy'ego, gdy w sytuacji, w której mając szansę na dostanie się do Elizjum, wolała ustrzec matkę od dostania się na Pola Kary. Bywa nieco staroświecka (np. gdy Percy i Annabeth zasnęli razem w stajni), ponieważ żyła w latach czterdziestych. Jest też bardzo odważna.

Zdolności

Hazel Levesque

Hazel

  • ADHD - jak wszyscy herosi, Hazel ma ADHD.
  • Dysleksja - jej mózg jest przyzwyczajony do łaciny.
  • Umiejętności bojowe - Hazel bardzo dobrze walczy mieczem.
  • Geokineza - potrafi wyczuwać obecność drogocennych metali i kruszców, może wykrywać podziemne tunele czy jaskinie oraz zmieniać ich kształt, lub je niszczyć.
  • Wyczuwanie śmierci - podobnie jak jej przyrodni brat Nico, może wyczuć czyjąś śmierć tak jak zrobiła to, gdy Szary zabił bazyliszka. Hazel mogła również wyczuć Szarego, zanim ten zabił potwora, gdyż pochodził z Podziemi.
  • Widzenie przeszłości - choć na początku nie mogła tego kontrolować, Hazel może stworzyć w swojej głowie projekcje wspomnień sprzed jej śmierci. Zwykle wspomnienia porywały ją same, powodowane zbyt intensywnym myśleniem o przeszłości. Potrafi również przekazywać je innym ludziom poprzez dotyk, tak jak zrobiła to z Frankiem czy Leo. Nico przypuszcza, że jest to spowodowane długim przebywaniem w Hadesie.
  • Panowanie nad Mgłą - Hazel wyuczyła się tej umiejętności na prośbę Hekate - bogini magii i czarów.

Ciekawostki

  • Matka Hazel ma na imię Marie Levesque - prawie tak samo jak matka rodzeństwa di Angelo - Maria di Angelo.
  • Podobnie jak jej brat Nico urodziła się przed II wojną światową.
  • Hazel jest jedną z czwórki półbogów, którzy znają inny język niż angielski oraz greka/łacina, a nie zawdzięczają tego swemu boskiemu pochodzeniu. Pozostali to Frank (zna kanadyjską odmianę francuskiego), Leo (zna hiszpański) i Nico (zna włoski).
  • Hazel jest jedyną osobą z siódemki półbogów, która jest innej płci niż jej boski rodzic. 
  • Jedynymi zwierzętami, które nie boją się Hazel są konie.
  • Jest posiadaczką najszybszego konia na świecie - Ariona, który lubi jeść sztabki złota. Nikt poza Hazel nie potrafi go dosiąść.
  • Hazel jest jedną z czwórki półbogów, którzy posiadają własne magiczne konie. Inni to Percy (Mroczny), Jason (Grom) i Reyna (Scypion, później Gwidon).
  • Ma chorobę morską.
  • Gdy była młodsza, dostała od ojca blok i kredki. Lubiła malować.
Hazel 2
  • Według mitologii, Hazel po powrocie z Podziemia nie powinna niczego pamiętać z poprzedniego życia, ponieważ zmarli kąpali się w rzece zapomnienia - Lete.
  • Jej imię, Hazel, w wolnym tłumaczeniu oznacza "leszczyna" lub "piwny".
  • Jest jedynym półbogiem z przepowiedni Siedmiorga, który nie jest grupowym/pretorem (została centurionem, ale dopiero pod koniec "Krwi Olimpu").
  • Jest teoretycznie najstarsza z Siódemki, gdyby nie to, że jej rozwój został wstrzymany na czas jej pobytu w Podziemiu.
  • Gdyby nie to, że zmarła, prawdopodobnie poślubiłaby Sammy`ego, co oznacza, że mogłaby być prababcią Leo.
  • Dawniej jeździła konno z Sammy'm.
  • Hekate wybrała Hazel, by ta nauczyła się panować nad Mgłą.
  • Najprawdopodobniej nauczyła się panować nad swoją mocą wyszukiwania kamieni szlachetnych.
  • Możliwe, że autor specjalnie nadał jej imię Hazel, gdyż mogła ona panować nad mgłą, a mgła to po angielsku haze.
Półbogowie
Półbogowie z przepowiedni siedmiorga
Percy JacksonAnnabeth ChaseJason Grace
Piper McLeanHazel LevesqueLeo ValdezFrank Zhang
Pozostali półbogowie greccy
Katie GardnerMiranda GardinerMargaret McCaffreyTravis HoodConnor Hood
Chris RodriguezCecilKastorPolluksButch WalkerMichael YewWill Solace
Paolo MontesChiara BenvenutiLou EllenShermanMarkNyssaClovisShane
Pozostali półbogowie rzymscy
Reyna Avila Ramirez - ArellanoOktawianBryce LawrenceDakota

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Hazel Levesque