FANDOM

Hefajstos   Hefajstos/Galeria   Hefajstos/Cytaty    
Jesteś synem Tego, co Ziemią Wstrząsa, chłopcze. Nie znasz własnej potęgi.

–Hefajstos do Percy'ego, Bitwa w Labiryncie

Urodził się tak brzydki, że kochająca matka Hera zrzuciła go z Olimpu. Gdyby ktoś zrobiłby mu wtedy fotkę, przedstawiałaby nieładnego małego Hefajstoska pędzącego przez chmury z wyrazem zaskoczenia na twarzy: "DLACZEGO, MAMUSIU?". Co się stało potem? Cóż, Hera miała nadzieję, że już nigdy nie zobaczy tego dziecka. Ale Hefajstos w końcu powrócił niczym bumerang i dał jej nieźle popalić. Uwielbiam go.

–Percy, Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona

Hefajstos
Hephaestus3finchanged-299x416
Tytuł
Bóg ognia
Bóg kowali
Informacje
Status: Nieśmiertelny
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Bogowie
Broń: Młot, Ogień
Dom: Kuźnia
Olimp
Grecka/Rzymska forma: Wulkan
Występowanie:

HephaestusGG.jpg

Hefajstos w "Greckich bogach według Percy'ego Jacksona"

Hefajstos - w mitologii greckiej bóg kowali, ognia i złotników. Syn Zeusa i Hery. Mąż Afrodyty. Jego rzymskim odpowiednikiem jest Wulkan. Jego dzieci uważa się za brzydkie i nadające się tylko do pomocy, chociaż Leo Valdez, niejako dla żartu, uważa się za przystojnego.

Historia

Hefajstos najczęściej przebywał we wnętrzu Etny.  Jego dziełami były między innymi berło Zeusa, zbroja Achillesa i strzały Erosa. Bóg kowali był kulawy, ponieważ został zrzucony z Olimpu przez Zeusa (choć w rzeczywistości była to Hera) ze względu na swój wygląd. Po dziewięciu latach na Olimp sprowadził go Dionizos - bóg wina. W zadośćuczynieniu Hefajstos dostał od Zeusa piękną acz niewierną żonę - Afrodytę. 

Wiadomość o zdradzie boskiej żony Afrodyty dokonanej z Aresem bardzo rozgniewała kowala. Wymyślił podstęp do którego potrzebował bardzo mocnej, a jednocześnie bardzo cienkiej , że aż niewidzialnej sieci, w którą schwytał kochanków i zaprosił wszystkich bogów, aby Afrodyta z Aresem wyszli na pośmiewisko. Zeus przekonał jednak syna aby ten wypuścił kochanków, o ile Ares zapłaci grzywnę.

Wygląd

Więcej o Hefajstosie dowiadujemy się w "Bitwie w Labiryncie".

Obok niego potężny mężczyzna z jedna nogą w stalowej klamrze,zniekształconą głową i zwichrzona brodą oraz płomykami tańczącymi na wąsach.

–opis Hefajstosa , Klątwa Tytana

Wtedy, na Olimpie albo był umyty, albo też posługiwał się magią, żeby wyglądać mniej niechlujnie. Tu, we własnym warsztacie, najwyraźniej nie obchodziło go jak wygląda. Miał na sobie kombinezon ubrudzony smarem.[...] Jego noga trzeszczała i stukała w metalowej szynie, kiedy wstawał, a lewe ramię było niżej niż prawe, wydawało się więc, że się pochyla, nawet kiedy się wyprostował. Głowę miał zdeformowaną, jakby nieustająco się krzywił. Jego czarna broda dymiła i syczała. Co chwila w jego wąsach wybuchał i natychmiast gasł maleńki ogień. Dłonie miał wielkości rękawic do bejsbola.

–Percy o Hefajstosie, Bitwa w Labiryncie

Dzieci

Hefajstos1

Dzieci Hefajstosa mają niezwykłe umiejętności techniczne, umieją zbudować tak naprawdę wszystko. Nieliczne potrafią władać ogniem (np. Leo).

Uznanie dzieci

W "Zagubionym Herosie", gdy Leo zostaje uznany pojawił się nad nim płonący, czerwony młot.

Ciekawostki

  • W "Greckich bogach według Percy'ego Jacksona" Percy twierdzi, że go uwielbia.
Bogowie i Boginie
Główni bogowie greccy
ZeusHeraPosejdonDemeterAresAtenaApollo
ArtemidaHefajstosAfrodytaHermesDionizosHadesHestia
Pomniejsi bogowie greccy
RejaPersefonaHekateNikeNemezisHypnosNyksIrisTycheHebeEos
ChioneAmfitrytaEjlejtyjaPanErisErosDejmosFobosKetoAsklepios
EolTanatosTemidaBoreaszZefirNotusEurosKymopolejaStyks
Bogowie rzymscy