FANDOM

Hefajstos   Hefajstos/Galeria   Hefajstos/Cytaty    

- Dlaczego Zeus jest takim draniem? - Hmm. W tym to on celuje, chłopcze.

—Leo do Hefajstosa, Zagubiony Heros

Urodził się tak brzydki, że kochająca matka Hera zrzuciła go z Olimpu jak worek ze śmieciami.

—Percy o Hefajstosie, Greccy Bogowie według Percy'ego Jacksona

Co się stało potem? Cóż, Hera miała nadzieję że już nigdy nie zobaczy tego dziecka. Ale Hefajstos w końcu powrócił niczym bumerang i dał jej nieźle popalić. Uwielbiam go.

—Percy o Hefajstosie

Tetyda nie przejmowała się brzydotą. Mieszkała z meduzami, węgorzami i rybami żabnicokształtnymi, toteż Hefajstos nie wyglądał jak dla niej bardzo źle

Dobrze, że Tetyda nie planowała podboju świata. Chciała jedynie biżuterii. Zatrudniła Hefajstosa do wytwarzania delikatnych złotych naszyjników, fantazyjnych bransolet z pereł i korali oraz neonowych diademów, które zapalały się i wyświetlały najróżniejsze hasła w rodzaju "SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU" albo "MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ", więc idąc na imprezę zawsze miała najpiękniejsze świecidełka.

Jechał pod górę na ośle, ponieważ lubił osły, Były brzydkie i uparte, zabawne, ale również silne i wytrzymałe. Hefajstos utożsamiał się z tymi cechami.

-Cudowny - oznajmił Ares. - To koryncka skóra? -Skóra śmiertelników, prawdę mówiąc - Odparł Hefajstos. Ares mal się nie rozpłakał -To najwspanialszy prezent...N-nie potrafię nawet... Wszystkie nowe trony bogów były w pełni regulowane i miały kółka, toteż chwilę później Olimpijczycy ścigali się po pałacu i kręcili na siedzeniach.

Bóg kowal westchnął. - Aresie, po pierwsze, nie lubię kiedy ktoś mi grozi. Po drugie, myślisz, że jesteś silny, bo się dużo bijesz? Popracuj cały dzień w kuźni. Jeśli mi jeszcze raz pogrozisz, pokażę ci, co znczy silny. Hefajstos naprężył muskuły i wypiął pierś. -Po trzecie - kontynuował - jestem bogiem ognia. Muszę nim być, ponieważ żyję z topienia metali. Wykuwałem żelazne i spiżowe miecze w sercu podwodnych wulkanów, więc nie próbuj mnie zastraszyć twoimi małymi kucykami.

Dionizos sfrunął na ziemię i zaczął się włóczyć w okolicy kuźni. Nie żądał niczego od Hefajstosa. Nie groził mu ani nie zastawiał żadnych pułapek na jego poczucie winy. Po prostu rozmawiał z nim, opowiadał zabawne historyjki i zachowywał się mile.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki