FANDOM

Herakles   Herakles/Galeria   Herakles/Cytaty    
Herakles
Heracles-0.jpg
Tytuł
Wielki Heros
Informacje
Status: Martwy
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Herosi Bogowie
Broń: Orkan
Dom: Olimp
Grecka/Rzymska forma: Herkules
Misje: Dwanaście prac Heraklesa

Herkulesa? - Percy zmarszczył czoło - Ten facet jest jak Starbucks starożytnej Grecji. Dokądkolwiek się obrócisz, wszędzie jest.

Percy Jackson o Heraklesie, Znak Ateny

Herakles (rzym. Herkules) - syn Zeusa i Alkmeny. Mąż Dejaniry (za życia). Jest znany z wykonaniu dwunastu prac. Po swojej śmierci został bogiem i ożenił się z boginią młodości Hebe. Thalia jest jego przyrodnią siostrą, a Jason przyrodnim bratem.

Historia mitologiczna Heraklesa

Herakles był synem Zeusa i królowej Alkmeny. Ojciec, chcąc by stał się nieśmiertelny położył go obok Hery. Krople mleka Królowej Niebios które spadły na niebo utworzyły Drogę Mleczną, a tam, gdzie wsiąkły w ziemię wyrastały lilie - kwiaty uznawane za symbol małżonki Zeusa. Nienawidziła ona wszystkich dzieci swojego męża z innymi kobietami, w tym Heraklesa. Gdy był mały nasłała na herosa i jego brata węże. On jednak, jako niemowlę, zdusił je gołymi rękami. Nie pałał chęcią do nauki, i pewnego dnia zabił swojego nauczyciela za co został wygnany z miasta. Mimo tego był ulubieńcem bogów - oczywiście oprócz Hery. Hermes dał mu miecz, Apollo – strzały, Hefajstos – kołczan, Atena – pancerz. W nagrodzie za zwycięstwo dostał za żonę córkę króla Teb. Jednak pewnego dnia w napływie złości zabił ją i dzieci. Wyrocznia delficka powiedziała, że żeby odkupić wyrządzone przez siebie krzywdy musi zatrudnić się u króla Myken. Ten zalecił mu wykonanie kojarzonych z Heraklesem dwunastu prac. Po paru latach, kiedy odkupił wszystkie wyrządzone przez siebie czyny zakochał się z wzajemnością w księżniczce Dejanirze. Mimo, że była ona obiecana Acheloosowi została ona jego żoną. Zrozpaczony bóg rzeki wyzwał go na pojedynek podczas którego stracił róg (zamieniony później w róg obfitości). Herakles dalej podróżował po świecie i, tak jak jego ojciec, miał słabość do kobiet. Zazdrosna małżonka oddałaby wszystko za możliwość posiadania herosa tylko dla siebie. Dlatego też, gdy otrzymała flakonik krwi centaura, który miał jej pomóc, zgodziła się na posmarowanie nią wewnętrznej części płaszcza swojego męża. Pomimo zapewnień centaura, krew wcale nie miała właściwości miłosnych - była bardzo silną trucizną. Herakles umarł. Jednak po śmierci dostał propozycję dołączenia do nieśmiertelnych i zamieszkała na Olimpie.

12 prac Heraklesa

  1. Percy-jackson-greek-gods-hercules.jpg

    Herakles walczący z hydrą

    Zabicie lwa nemejskiego.
  2. Zgładzenie hydry lernejskiej.
  3. Schwytanie łani kerynejskiej.
  4. Schwytanie dzika erymantejskiego.
  5. Oczyszczenie stajni Augiasza.
  6. Przepędzenie ptaków stymfalijskich.
  7. Schwytanie byka kreteńskiego.
  8. Schwytanie klaczy Diomedesa.
  9. Zdobycie pasa Hippolity (królowej Amazonek).
  10. Uprowadzenie wołów Geriona.
  11. Przyniesienie złotych jabłek z ogrodu Hesperyd (właśnie w tym zadaniu pomogła mu Zoe).
  12. Sprowadzenie Cerbera z Hadesu.

Ciekawostki

  • Zoe Nightshade go znienawidziła po tym, jak podarowała mu Anaklysmos (Orkan), a Herakles ją zostawił.
  • Dionizos trochę go lubi, ale i tak myli jego imię.
  • Dejanira była zazdrosna, ponieważ Herakles ją zdradzał z innymi kobietami.
  • Jego greckie imię Herakles jak na ironię oznacza "Chwała Herze", bo Królowa Olimpu była znienawidzoną przez niego boginią.
  • Według mitów klasycznych miał mieć on prawie siedemdziesięcioro dzieci.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki