FANDOM

Hermes   Hermes/Galeria   Hermes/Cytaty    
Przez te tysiące lat nauczyłem się jednej rzeczy na pewno: nie wolno skreślać nikogo z rodziny, niezależnie od tego, jak ten ktoś się stara.

–Hermes do Percy'ego, Morze Potworów

Hermes
Hermes-greek-mythology-6348371-168-255
Tytuł
Bóg dróg, podróżnych, kupców, pasterzy, złodziei i handlu
Boski posłaniec
Informacje
Status: Nieśmiertelny
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor oczu: Niebieskie
Kolor włosów: Czarne
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Bogowie
Olimpijczycy
Broń: Kaduceusz
Dom: Olimp
Grecka/Rzymska forma: Merkury
Występowanie:
Misje: Dostarczanie wiadomości
Aktor: Dylan Neal (Złodziej Pioruna)
Nathan Fillion (Morze Potworów)

HermesGG

Hermes w "Greckich bogach według Percy'ego Jacksona"

14

Hermes - grecki bóg dróg, podróżnych, kupców, pasterzy, złodziei i handlu. Jest boskim posłańcem. Jego rzymskim odpowiednikiem jest Merkury. Jego symbolem jest Kaduceusz, a także skrzydlaty hełm i sandały ze skrzydełkami. W filmie "Złodziej Pioruna" zagrał go Dylan Neal, a w "Morze Potworów" - Nathan Fillion.

Historia

Hermes jest synem Zeusa i Mai. Urodził się w grocie i tam się wychowywał. Od małego miał skłonności do psot, np. ukradł woły pilnowane przez Apolla. Oczywiście bóg słońca dowiedział się, kto to zrobił, ale Hermes dał mu lirę zrobioną z żółwia. W zamian dostał laskę - Kaduceusz, która już zawsze mu towarzyszyła. Miała magiczną moc - rozdzielała kłócących się.

Jako posłaniec bogów roznosił zaproszenia na ślub Hery i Zeusa. Zaproszone było każde stworzenie ziemskie, więc miał sporo roboty.

Hermes2GG

Hermes kradnie krowy Apollina

Później zamieszkał na Olimpie, ale przeszkadzał innym bogom swoimi dowcipami i psotami. W końcu Zeus zesłał go na ziemię, gdzie Hermes wiele podróżował. Po jakimś czasie wrócił do siedziby bogów, ponieważ nieśmiertelnym brakowało go - bez jego żartów Olimp stał się pusty. Stał się boskim posłańcem, prowadził zmarłych do Podziemia.

Wygląd

Tuż obok mnie stał facet w nylonowych spodenkach do biegania i koszulce nowojorskiego maratonu. Był szczupły i wysportowany, miał [ciemne] szpakowate włosy i łajdacki uśmiech na twarzy.

–Opis Hermesa, Morze Potworów

Hermes-0

Charakter

Hermes jest zazwyczaj dość pomocnym bogiem (pomógł Percy'emu w "Morzu Potworów"). Ma skłonność do kradzieży, ukradł, np. bydło Apollina. Dzięki sprytowi potrafi wyjść z tarapatów. Jest gadatliwy, przyjazny i ma poczucie humoru. Zwykle nie ma czasu na dłuższe pogaduszki, ponieważ jako posłaniec bogów wciąż musi roznosić przesyłki po całym świecie. Długo chowa urazy (np. do Annabeth). Jednak gdy kogoś pokocha jest czuły, opiekuńczy i bardzo cierpi, gdy tą osobę traci. Potrafi wiele wybaczać, bo chce, by rodzina trzymała się razem. Jest bardzo inteligentnym bogiem i nie lubi, gdy wypomina mu się, że Atena jest od niego mądrzejsza.

Dzieci Hermesa

Demigod files

Hermes w "Pamiętnikach Półbogów"

Hermes

Ciekawostki

  • Miał żal do Annabeth, że nie powstrzymała Luke'a przed zejściem na złą drogę.
  • Węże na jego Kaduceuszu nazywają się Greg i Marta, uwielbiają szczury. Wiele razy Greg prosił Percy'ego o nie.
  • Jego laska potrafi się zmieniać w dowolne przedmioty- m.in.: telefon komórkowy, podkładkę i długopis, miotacz laserów.
  • W "Pamiętnikach półbogów" jego laska została skradziona.
  • W "Odysei" a także "Bitwie w Labiryncie" rozmawiał z Kalipso, aby wypuściła z wyspy Odyseusza i Percy'ego.
  • Wielokrotnie pomagał Odyseuszowi.
  • Odprowadzał zmarłych do Hadesu i zsyłał marzenia senne.
  • Z Afrodytą miał dziecko - Hermafrodyta.
  • Był ojcem Pana (ten bóg jest skutkiem romansu Hermesa z nimfą rzeczną).
  • Hermesowi przypisywano wynalezienie ćwiczeń gimnastycznych, pisma i liczb.
  • Razem z Chione miał syna- Autolykosa, który zresztą był dziadkiem Odyseusza i świetnym złodziejem.
  • W książce latające trampki Luke'a były jego prezentem dla syna, jednak w ekranizacji okazuje się, że Luke "włamał się" i mu je ukradł.
  • W ekranizacji książki "Złodziej Pioruna" okazuje się, że ma setki par trampek ze skrzydłami (takich samych jakie dał synowi w książce/takich samych jakie syn mu ukradł w filmie) i nawet nie zauważył, kiedy jego syn ukradł mu jedną parę.
  • Hermes ma ciężarówkę "Hermes express", którą rozwozi zamówienia.
  • May Castellan była najprawdopodobniej jego ulubioną kochanką. Na drugim miejscu figurowała pewnie Matka Connora i Travisa Hoodów, gdyż z nią miał przecież aż dwóch synów a to się rzadko zdarza.
  • W jednej z książek Hermes przyznał się, że wynalazł internet.
  • Jedynym szybszym od niego bóstwem była Iris.
Bogowie i Boginie
Główni bogowie greccy
ZeusHeraPosejdonDemeterAresAtenaApollo
ArtemidaHefajstosAfrodytaHermesDionizosHadesHestia
Pomniejsi bogowie greccy
RejaPersefonaHekateNikeNemezisHypnosNyksIrisTycheHebeEos
ChioneAmfitrytaEjlejtyjaPanErisErosDejmosFobosKetoAsklepios
EolTanatosTemidaBoreaszZefirNotusEurosKymopolejaStyks
Bogowie rzymscy