FANDOM

Hesperydy
Hesperydy
Tytuł
Nimfy zachodu słońca
Strażniczki jabłek nieśmiertelności
Informacje
Status: Nieśmiertelne
Wygląd
Płeć: Kobiety
Kolor oczu: Czarne
Kolor włosów: Czarne
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Hesperydy
Dom: Ogród Hesperyd
Grecka/Rzymska forma: Hesperides
Występowanie:
Misje: Strzeżenie złotych jabłek

Hesperydy - nimfy zachodzącego słońca, strzegące jabłoni Hery, wydającej złote jabłka. Pięć córek Atlasa i Plejone (obecnie cztery, ponieważ jedna z nich, Zoe Nightshade została wygnana i zapomniana, poniewaz pomogła oszukać Atlasa).

Hesperydy w książkach Riordana

Wygląd

Przed nami pojawiły się cztery postacie, cztery młode kobiety bardzo podobne do Zoe. Wszystkie miały na sobie greckie chitony. Ich skóra miała karmelowy odcień. Jedwabiste czarne włosy opadały luźno na ramiona [..]. Wyglądały tak samo jak ona: olśniewająco i zapewne bardzo niebezpieczne.

Percy Jackson o Hesperydach, Klątwa Tytana

Charakter

O Hesperydach wiadomo nie wiele. Po tym jak Zoe pomogła Heraklesowi wykonać jedną z jego prac (przyniesienie złotego jabłka), została wygnana z ich ogrodu. Te wówczas wyrzekły się siostry. Cztery siostry były po stronie ojca, więc prawdopodobnie tak jak on, także po stronie Pana Tytanów. Odnosiły się do Zoe zimno, więc można się domyślić, iż długo chowały urazę.

Indeks Indeks Indeks

Zoe Nightshade, jedna z Hesperyd

Ciekawostki

  • W ,,Klątwie Tytana" Thalia powiedziała do ich siostry ,,Nie rób tego Zoe. Już nie jesteś Hesperydą. On cię zabije" co oznacza, iż wliczając Zoe było ich pięć, choć w mitologi były jedynie trzy siostry (jednak według euhemerystycznej interpretacji było siedem Hesperyd).
  • Są córkami Pleione, choć w greckiej mitologii to Hesperia była matką Hesperyd.
  • Słucha się ich wielogłowy smok Ladon.
  • W niektórych mitach były córkami Nyks, bogini Nocy.
  • Kalipso była ich przyrodnią siostrą.
Jabłoń1

Jabłoń, której pilnowały w ogrodzie