FANDOM

Hyperion
Hyperion.jpg
Tytuł
Tytan Wschodu
Pan Światła
Informacje
Status: Nieśmiertelny
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Tytani
Występowanie:
Hyperion, tytan wschodu, był najbardziej ekstrawagancki z nich wszystkich. Ponieważ światło dnia przychodzi co rano ze wschodu, nazwał się Panem Światła. Ale za plecami wszyscy mówili o nim Dietetyczny Kronos, ponieważ robił wszystko, co kazał mu Kronos, i był zupełnie jak Kronos w wersji light i pozbawiony smaku. W każdym razie nosił złotą zbroję i znany był z tego, że wybuchał płomieniem bez powodu, co przysporzyło mu popularności na imprezach.

Percy o Hyperionie, Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona

Hyperion (gr. Ὑπερίων Hyperíōn, łac. Hyperion) - jeden z tytanów, Tytan Wschodu, syn Gai i Uranosa.

W książkach Riordana

Razem z braćmi: Japetem, Kriosem i Kojosem przytrzymywał swojego ojca, gdy zabijał go Kronos. Otrzymał w nagrodę jedną ze stron świata. Nazwał się Panem Światła. Ożenił się ze swoją siostrą Theją, która kochała błyskotki, a Hyperion błyszczał. Miał z nią trójkę dzieci: Heliosa, boga słońca, Selene, boginię księżyca oraz Eos, boginię jutrzenki.

Pojawia się w ,,Ostatnim Olimpijczyku", ,,Domu Hadesa" (strzegł wówczas Wrót Śmierci) oraz ,,Greckich bogach według Percy`ego Jacksona".

W bitwie na Manhattanie walczył z Percy'm, ale skończył zmieniony przez Grovera Underwooda w klon. Trafił do Tartaru, ale chciał uciec z niego przez Wrota Śmierci.

W mitologii

Hyperion w mitologii greckiej jest jednym z tytanów, bogiem obserwacji i niebios. Symbolizował jedną ze stron świata, mianowicie wschód.

Ciekawostki

  • Imieniem tytana nazwano jeden z księżyców Saturna – Hyperion.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki