FANDOM

HIPNUS
Tytuł
Bóg snu
Informacje
Status: Nieśmiertelny
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Pomniejsi Bogowie
Grecka/Rzymska forma: Somnus

Hypnos - grecki bóg snu. Syn Nyks i Erebu. Był bliźniaczym bratem Tanatosa (śmierci). Mąż Pasithei (jednej z Charyt) bogini halucynacji. Mieszkał pod grecką wyspą, w ciemnej grocie, przez którą przepływała Lete – rzeka zapomnienia. Atrybutami Hypnosa są laska i róg. 

W Obozie Herosów wybudowano mu domek dopiero po II wojnie Tytanów - miał on numer 15.

Historia

Hypnos

Hera była zła na Herkulesa i namówiła Hypnosa, by zesłał sen na Zeusa, kiedy ona dręczyła herosa. Kiedy Zeus się obudził, wpadł w furię. Postanowił poszukać Hypnosa i znalazł go w ramionach swojej matki Nocy. Pan Niebios opanował swój gniew i ostrzegł boga snu, by nigdy więcej czegoś takiego nie robił. Hypnos uniknął kary.

Podczas Wojny Trojańskiej, Hera chciała odciągnąć Zeusa od bitwy, ponieważ pomagała Achajom, którzy zdawali się przegrywać wojnę. Chciała, by Hypnos rzucił zaklęcie snu na jej męża, ale ten odmówił. Próbowała przekupić boga oferując mu złoty tron wykonany przez Hefajstosa. Hypnos był jednak nieugięty. Przypomniał jej bowiem, że już raz rzucił takie zaklęcie na Zeusa i więcej tego nie zrobi.

Decydując się na przygotowanie oszustwa, Hypnos kazał Herze złożyć przysięgę szczerości. Zgodził się pomóc jej zwieść Zeusa za rękę Pasithei, jednej z Gracji. Zmienił siebie w ptaka i zanim Zeus zdołał go zauważyć, ukrył się wśród drzew na Górze Ida. Pozostał ukryty, dopóki Hera nie uwiodła swego małżonka. Kiedy Zeus otumaniony po przyjemnościach i zasnął, Hypnos poleciał do Posejdona. Nakłonił go do zwiększenia swoich wysiłków przy pomocy Achajom, ponieważ Pan Piorunów zasnął i jest nieświadomy wtrącania się brata w wojnę. Posejdon wkroczył między szeregi żołnierzy nakłonił ich do walki. Ostatecznie jego okrzyki i wrzaski zbudziły Zeusa z jego drzemki, ale w krótkim czasie Achajowie przypuścili atak na Trojan. Plan Hery się powiódł. Zeus nigdy nie dowiedział się, że Hypnos był w to zamieszany.

Lokum Hypnosa

Miejsce zamieszkania boga snu, to grota, gdzie nigdy nie dochodzi światło słońca i Rzeka Lete przepływa obok. Hypnos nie należy go aktywnych bogów. Miał on jednak swoją rolę w historii Endymiona i Selene, tytanidy księżyca. Kiedy Endymion zgodził się na nieśmiertelność i wieczną młodość przez wieczny sen, otrzymał od Hypnosa moc sprania z otwartymi oczami, by mógł nieustannie oglądać Selene mknącą po niebie. Powodem, dla którego Hypnos zgodził się podarować sen z otwartymi oczami był fakt, że bóg snu kochał młodego księcia. Dzięki temu mógł wiecznie spoglądać w jego piękne oczy. Hypnos w rzymskiej wersji był okrutny.

Dzieci Hypnosa

Hypnos1
Bogowie i Boginie
Główni bogowie greccy
ZeusHeraPosejdonDemeterAresAtenaApollo
ArtemidaHefajstosAfrodytaHermesDionizosHadesHestia
Pomniejsi bogowie greccy
RejaPersefonaHekateNikeNemezisHypnosNyksIrisTycheHebeEos
ChioneAmfitrytaEjlejtyjaPanErisErosDejmosFobosKetoAsklepios
EolTanatosTemidaBoreaszZefirNotusEurosKymopolejaStyks
Bogowie rzymscy