FANDOM

Japet
Bob
Tytuł
Tytan zachodu
Ojciec Atlasa
Informacje
Pseudonim(y): Bob
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor oczu: Srebrne
Kolor włosów: Srebrne
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Tytani
Broń: Miotła (zmieniająca się w włócznie)
Dom: Pałac Hadesa,

Tartar (kiedyś)

Występowanie:
Pozdrówcie ode mnie słońce i gwiazdy,

– Bob, Dom Hadesa

Japet albo jak go nazwał Percy - Bob. Jeden z tytanów stron świata. On jest tytanem zachodu. Razem z trzema braćmi trzymał Uranosa, by ten nie uciekł, gdy zabijał go Kronos. Tytan został przechytrzony przez Percy'ego i wpadł do rzeki Lete, rzeki zapomnienia i pomagał Percy'emu i Annabeth przejść przez Tartar. Zamiatał w pałacu Hadesa.

Japet w Greccy bogowie według Percy'ego Jacksona

Był jednym z braci, którzy pomagali Kronosowi zabić Uranosa. Został do tego niejako przymuszony. Wcale tego nie chciał. Ostatecznie został za swoją pomoc wynagrodzony. Został tytanem zachodu. Zachowywał się na luzie, bo zachód słońca potrafi nastrajać pozytywnie. Był doskonałym wojownikiem. Posługiwał się włócznią. Poślubił on córkę swego brata Klimene i miał z nią synów Atlasa i Prometeusza.

Japet w Mitologii

Japet

Japet (także Japetos, Japetus, Iapetos, Iapetus; gr. Ἰαπετός Iapetós, łac. Iapetus, Japetus) – w mitologii greckiej tytan uosabiający śmiertelność.

Był bratem znanych nam tytanów, takich jak np. Kronos. Do jego rodzeństwa zaliczali się również cyklopi i tytanidy. Ze swoją żoną, okeanidą Klimene (okeanidą Azją) miał synów - Atlasa, Epimeteusza, Menojtiosa i Prometeusza. Został strącony przez Zeusa do Tartaru.

Japet jako Bob

O pierwszym spotkaniu Percy'ego z Japetem wiemy tyle, że gdy wyruszył na misję wraz z Thalią Grace i Nikiem di Angelo napotkał go na swojej drodze. Zwyciężył w pojedynku z nim i wykąpał go w rzece Lete. Następnie oddał go pod opiekę Persefonie, która obiecała się nim zająć. I w ten sposób Japet został woźnym w pałacu Hadesa.

Gdy Annabeth i Percy znaleźli się w Tartarze, postanowili zacząć śledzić grupkę Empuz, dzięki którym mieli dotrzeć do Wrót Śmierci. Niestety, ich plan nie powiódł się i doszło do pojedynku. Para opadała z sił i właśnie wtedy pojawił się Japet - znany tu jako Bob - tak nazwał go Percy i tak już pozostało. Twierdząc, że Percy go wezwał, pokonał grono Empuz i postanowił towarzyszyć bohaterom do końca ich wyprawy. Zaprowa

dził ich do ołtarza Hermesa, do chatki Damasena oraz do Achlys, bogini udręki. W tym momencie ich drogi rozszczepiły się - ale niedługo po tym, gdy Percy i Annabeth przeszli już przez pałac Nyks, tytan znowu pojawił się (podobno przeszedł inną drogą, dobrą tylko dla tytanów i im podobnych).

Doprowadził naszych bohaterów do Wrót Śmierci, chroniąc ich przed Tartarem, którego wyzwał na pojedynek. Mimo iż bóg otchłani szydził z niego, nie poddawał się i był gotów oddać życie za przyjaciół. Kiedy pojawił się Damasen, odsunął się od walki i nakazał Percy'emu i Annabeth wskoczyć do Wrót Śmierci. Obiecał przytrzymywać guzik przez dwanaście minut i tak też się stało. Annabeth powiedziała Bobowi, że opowie o nim swoim dzieciom i że nigdy nie pójdzie w zapomnienie.

Osobowość Boba

Wiemy, że Bob miał przebłyski dotyczące swojej przeszłości, kiedy to był Japetem, ale i wtedy było określany mianem najspokojniejszego i najłagodniejszego tytana.

Wiele razy stawał między wyborem ratowania Percy'ego i Annabeth a powróceniem do swojej dawnej postaci. Ostatecznie zawsze wygrywała "część" Boba.

Był optymistą, zawsze chodził roześmiany, nie interesowała go przemoc, chyba, że musiał jej użyć w obronie swojej i przyjaciół. Cieszył się, gdy spotkał swojego małego towarzysza - kotka, który powstał po zasianiu zębów tygrysa szablozębnęgo w instytucie przez Atlasa - którego nazwał Małym Bobem.

Był odważny, nie bał się stawić czoła Tartarowi. Poświęcił swoje życie, aby Percy i Annabeth mogli bezpiecznie dotrzeć na śmiertelny świat.

Wygląd Boba

Miał srebrne włosy "jak u Einsteina" świecące w ciemności oraz srebrne oczy. Miał około trzech metrów wzrostu, był szczupły.

Ubiór Boba opisywany był jako niebieski skafander woźnego, gdzieniegdzie przedarty. Na jego piersi widniała plakietka z imieniem tytana. W kieszeniach zawsze miał płyn do czyszczenia oraz szmatkę. W rękach nosił miotłę, która zamieniała się w ostrą włócznię.

Ciekawostki

  • Ma kotka, którego nazwał Mały Bob. Jest to jeden z kotów, które "wyrosły" z zębów tygrysa szablozębego w "Klątwie Tytana".
  • Gdy był woźnym Hadesa, odwiedzał go Nico di Angelo i mówił mu, że Percy jest jego przyjacielem.
  • W pałacu Hadesa wymawiano jego imię tylko wtedy, gdy miał coś posprzątać.
  • Jego imię, Ἰαπετός (Japetos), według Percy'ego znaczy 'Przeszywający'. Jednakże najbliższe w języku greckim słowo to διαπεραστικός (diaperastikós) oznaczające 'ostry, przenikający, przenikliwy'.
Tytani
Pierwsze bóstwa (Protogenoi)
ChaosUranosGajaTartarChronosNyks
Tytani pierwszego pokolenia
HyperionJapetKojosKriosOkeanosKronos
FojbeMnemosyneRejaThejaTemidaTethys
Tytani drugiego pokolenia
AstrajosAtlasPrometeuszEpimeteuszHelios
LetoEosSelene

Więcej z Fandomu

Losowa wiki