FANDOM

Kalipso   Kalipso/Galeria    
Kalipso
24500e3d9bc37df2e29ae51ac6cd3d60
Tytuł
Córka Atlasa
Mieszkanka Ogygii
Dziewczyna Leona
Informacje
Status: Żywa
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor oczu: Migdałowo czarne
Kolor włosów: Karmelowe
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Tytani, Nimfy
Broń: Magia
Dom: Ogygia
Występowanie:
Misje: *Ucieczka z Ogygii
Nie kuś losu, Leonie Valdez. Nadal cię nienawidzę.

–Kalipso do Leo, Dom Hadesa

Kalipso - nimfa, córka Atlasa. Za wspieranie ojca podczas wojny między bogami a tytanami została uwięziona na Ogygii. W ,,Krwi Olimpu" zostaje z niej uwolniona przez Leona Valdeza.

Just Kalipso

Historia w mitologii

Podczas pierwszej wojny tytanów i bogów, Kalipso wspierała swego ojca Atlasa. Gdy Olimpijczycy wygrali, nie ukarali jej surowo, tylko uwięzili na widmowej wyspie Ogygii, która stała się jej domem i więzieniem jednocześnie. Co jakiś czas (wciąż w ramach kary) Fata przysyłały do niej wielkich herosów, ale specjalnie wybierały takich, w których nimfa musiała się zakochać, a którzy nie mogli zostać i musieli odejść, przez co łamali serce zakochanej Kalipso. W taki sposób dziewczyna przez siedem lat więziła na wyspie Odyseusza, który w końcu musiał opuścić ją i wrócić do swojej żony Penelopy. Co jakiś czas odwiedzali ją także bogowie, opowiadając, jak świat się zmienił. Najczęściej był to Hermes, rzadziej Hefajstos (Kalipso stwierdziła, że to "rzadki zaszczyt").

W książkach Rick Riordana

Morze Potworów

[...]Medea, Kalipso, oto potężne kobiety! No i oczywiście ja. Najważniejsza z nich.

Kirke do Annabeth

Kirke wspomina Kalipso, mówiąc, że ona i Medea są potężnymi czarodziejkami.

Bitwa w Labiryncie

W "Bitwie w Labiryncie" Percy znikąd pojawił się na plaży na jej wyspie, po prostu spadł z nieba. Dziewczyna opiekowała się chłopakiem i pomagała mu w pełni wrócić do zdrowia. Zakochała się w nim, ale nie chciała mu o tym mówić. W końcu jednak wyjawiła swój sekret, ale Percy był potrzebny swoim przyjaciołom i musiał wrócić (postanowił opuścić Ogygię po rozmowie z Hefajtosem, gdy ten wyjawił, że jego przyjaciele się martwią. Kiedy wracał, podarowała mu nasionko księżycowej rośliny, którą potem zasadził w doniczce na oknie w mieszkaniu Sally. Miał pamiętać o niej zawsze, kiedy spojrzy na Księżniczkę (Bo tak nazywała się ta roślina). Później jak okazuje się w Domu Hadesa Kalipso przeklęła Percy'ego, gdy od niej odpłynął. Kiedy Annabeth zabiła w Tartarze jedną z arai, spadła na nią klątwa przeznaczona dla Percy'ego i przez pewien czas myślała, że chłopak ją opuścił.

Ostatni Olimpijczyk

Po pokonaniu Kronosa, gdy bogowie zaproponowali Percy'emu nieśmiertelność, ten odmówił, jednak miał inne życzenia. Jednym z nich było przebaczenie Kalipso (i innym pokojowo nastawionym tytanom) i uwolnienie jej z wyspy. Bogowie jednak nie spełnili prośby, a Percy nie zastanawiał się, czy dotrzymali obietnicy.

Dom Hadesa

W tej części Leo Valdez wylądował na jej wyspie (wysłała go tam Chione). Najpierw dziewczyna za nim nie przepadała, więc Magiczna Tratwa po niego nie przypłynęła. Kalipso nie znosiła Leona - po prostu ją wkurzał. Gdy jednak zaczęła z nim pracować i lepiej go poznała, zaczęła go tolerować, później lubić, a w końcu zakochała się w nim. I właśnie wtedy przypłynęła Magiczna Tratwa umożliwiająca chłopakowi przypłynięcie do przyjaciół, akurat gdy Kalipso nie chciała, by on odszedł. Nimfa pocałowała go na pożegnanie, twierdząc, że i tak go nienawidzi. Leo obiecał na Styks, że po nią wróci i uwolni ją z tej wyspy.

Krew Olimpu

Calypso

Leo przez całą książkę pracował nad wytworzeniem nowego ciała dla Festusa, by móc uwolnić Kalipso z wyspy. Nie mówił o swoim pomyśle przyjaciołom. Leo umarł, pokonując Gaję, lecz Festus (nosząc na grzbiecie ciało syna Hefajstosa) dzięki astrolabium z kryształem z Ogygii odnalazł wyspę Kalipso i podał Leonowi Lekarstwo Lekarza, które przywróciło go do życia. Chłopak powrócił do Kalipso i uwolnił ją z jej domu i więzienia. Razem odlecieli na grzbiecie Festusa.

Ukryta Wyrocznia

W tej części "Apollo i boskie próby" ona i Leo przylatują na Festusie do Obozu Herosów.

Mroczna przepowiednia

-Pokonałem wiele przeciwności, wraz z moją towarzyszką Meg McCaffrey!

-Znaczy swoją panią - dodała Kalipso - Dwunastoletnią dziewczynką! Spójrzcie na jej nędznego niewolnika Lester, najżałośniejszego z nastolatków!

–pieśń Apollina i Kalipso, Mroczna Przepowiednia

Tym razem Kalipso pomaga Apollinowi odnaleźć następną wyrocznię.

Wygląd

Kalipso była bardzo piękną dziewczyną. Wyglądała na jakieś piętnaście lub szesnaście lat (Percy stwierdził, że to jedna z tych osób, których twarze wydają się być pozbawione wieku). Miała karmelowe włosy i migdałowe czarne oczy. Miała mlecznobiałą skórę i maleńkiego piega tuż koło lewego oka. Percy uważa dziewczynę za dwa razy bardziej olśniewającą od gwiazd, piękniejszą od Afrodyty - ponieważ wyglądała naturalnie, w ogóle nie stara się wyglądać ładnie, lecz po prostu taka była. Leo stwierdził, że była dokuczliwie piękna i wyglądała jak prawdziwa bogini. Wyglądała pięknie, gdy się śmiała. Pachniała cynamonem. Często ubierała się w greckie (zazwyczaj białe) długie suknie, ale w ,,Domu Hadesa" zaczęła ubierać bardziej zwyczajne stroje - dżinsy i białą koszulkę. Nawet ubrudzona wygląda bardzo ładnie.

Ciekawostki

  • Kalipso pojawia się też w Piratach z Karaibów: Skrzynia Umarlaka i Piratach z Karaibów: Na krańcu świata jako bogini morza i oceanów, ukochana David'a Jones'a przemieniona przez Sąd Bractwa w Tia Dalmę – kapłankę fetyszy żyjącą w ciemnych i przerażających mokradłach.
  • Imieniem tej greckiej nimfy został też nazwany jeden z księżyców Saturna.
  • Na ulicy Długiej w Gdańsku znajduje się jej pomnik.
  • Jednym z odwiedzających ją herosów był pirat Drake, który miał ukochaną o imieniu Elizabeth.
  • Percy i Leo stwierdzili, że jest silna.
  • Z powodu rzuconej przez nią klątwy, Annabeth myślała, że jej chłopak opuścił ją na zawsze.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Kalipso

  • Kalipso

    14 wiadomości
    • Na mój gust Leo powinien się hajtnąć z Hazel. Kalipso może sobie wziąć Apolla xD Ale to tylko moja opinia...
    • Mi tam si podoba Leo oni s sweet rayem ;3 Percy zdecydowanie bardziej pasuje do Annabeth, le do Kalipso a Nico Di Angelo do Reyny

Więcej z Fandomu

Losowa wiki