FANDOM

Katoptris.jpg
Pipesek.jpg

Katoptris - Sztylet Piper, dawniej należący do Heleny Trojańskiej. Jego nazwa oznacza "zwierciadło". Nie jest bardzo groźną bronią. Można się w nim przejrzeć jak w lustrze. Pokazuje różne obrazy, nie tylko odbicie osoby, która się w nim przegląda. Piper mogła na swoim sztylecie zobaczyć różne rzeczy, które miały wydarzyć się w przyszłości. Dzięki swojemu sztyletowi przewidziała między innymi to, co wydarzy się w nimfeum oraz gdzie przebywa Nico.

Wygląd

Pochwa była z podniszczonej czarnej skóry z okuciami z brązu. Nic specjalnego ani efekciarskiego. Gładka drewniana rączka idealnie leżała w dłoni Piper. Kiedy dziewczyna  wysunęła sztylet z pochwy, wyłoniło się trójkątne, spiżowe ostrze, długie na jakieś piętnaście centymetrów, które błyszczało jakby je wypolerowano wczoraj. Brzegi klingi były ostre jak brzytwa (...)
- Pasuje do ciebie - stwierdziła Annabeth. - Ten rodzaj ostrza nazywają "parazonium". To broń głównie ceremonialna, noszona przez greckich oficerów wyższej rangi. Wskazuje, że jej właściciel jest osobą mającą władzę i bogactwo, ale w walce też jest skuteczna.

–Opis Katoptrisu, Zagubiony Heros

Historia:

Sztylet ten pierwotnie służył jako prezent ślubny dla Heleny Trojańskiej od  Menelaosa. Kobieta używała broni jako lustra, dlatego nazwała go Katoptris co oznacza lustro/zwierciadło, pod jej ręką nie służył do walki. Następnie jako spadek Katoptris trafił do obozu herosów gdzie jednak nie przypadł półbogom do gustu z powodu iż ostrze nieprzystosowane było do walki. Stworzono go głównie na cele ceremonialne, noszony przy wysokiej randze oficerów w armii greckiej.

Właściwości:

  • Sztylet wykonany został z Niebiańskiego Spiżu, skuteczny jest więc w walce przeciw potworom
  • Ostrze noża może być wykorzystywane jako lustro
  • Katoptris ma właściwości pokazania wizji przyszłości. Właściciel ma bardzo małą kontrolę nad tym, co nóż pokarze.
  • Jest to broń ceremonialna, więc może być wykorzystywana do celów dekoracyjnych.

Właścicielki:

Ciekawostki:

  • Katoptris po grecku oznacza lustro/zwierciadło. Annabeth uważa ,że Helena używała go tylko do tego celu.
  • Chociaż miała służyć jako broń, nigdy nie był używany w walce przez Helene.
  • Piper nie zamierzała walczyć sztyletem do czasu gdy musi uwolnić swego ojca. Wcześniej służył jej do tych samych co dla Heleny.
  • Po wydarzeniach z Krwi Olimpu, Katoptris traci swą moc przewidywania przyszłości. Może mieć to związek z zrzuceniem Apolla z olimpu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki