FANDOM

Katoptris
Pipesek

Katoptris - Sztylet Piper, dawniej należący do Heleny Trojańskiej. Jego nazwa oznacza "zwierciadło". Nie jest bardzo groźną bronią. Można się w nim przejrzeć jak w lustrze. Pokazuje różne obrazy, nie tylko odbicie osoby, która się w nim przegląda. Piper mogła na swoim sztylecie zobaczyć różne rzeczy, które miały wydarzyć się w przyszłości. Dzięki swojemu sztyletowi przewidziała między innymi to, co wydarzy się w nimfeum oraz gdzie przebywa Nico.

Wygląd

Pochwa była z podniszczonej czarnej skóry z okuciami z brązu. Nic specjalnego ani efekciarskiego. Gładka drewniana rączka idealnie leżała w dłoni Piper. Kiedy dziewczyna  wysunęła sztylet z pochwy, wyłoniło się trójkątne, spiżowe ostrze, długie na jakieś piętnaście centymetrów, które błyszczało jakby je wypolerowano wczoraj. Brzegi klingi były ostre jak brzytwa (...)
- Pasuje do ciebie - stwierdziła Annabeth. - Ten rodzaj ostrza nazywają "parazonium". To broń głównie ceremonialna, noszona przez greckich oficerów wyższej rangi. Wskazuje, że jej właściciel jest osobą mającą władzę i bogactwo, ale w walce też jest skuteczna.

–Opis Katoptrisu, Zagubiony Heros

Historia

Sztylet ten pierwotnie służył jako prezent ślubny dla Heleny Trojańskiej od Menelaosa. Kobieta używała broni jako lustra, dlatego nazwała go Katoptris co oznacza lustro/zwierciadło, pod jej ręką nie służył do walki. Następnie jako spadek Katoptris trafił do obozu herosów gdzie jednak nie przypadł półbogom do gustu z powodu iż ostrze nieprzystosowane było do walki. Stworzono go głównie na cele ceremonialne, noszony przy wysokiej randze oficerów w armii greckiej.

Właściwości

  • Sztylet wykonany został z Niebiańskiego Spiżu, skuteczny jest więc w walce przeciw potworom.
  • Ostrze noża może być wykorzystywane jako lustro.
  • Katoptris ma właściwości pokazania wizji przyszłości. Właściciel ma bardzo małą kontrolę nad tym, co nóż pokaże.
  • Jest to broń ceremonialna, więc może być wykorzystywana do celów dekoracyjnych.

<Właściciele

Ciekawostki

  • Katoptris po grecku oznacza lustro/zwierciadło. Annabeth uważa, że Helena używała go tylko do tego celu.
  • Chociaż miała służyć jako broń, nigdy nie był używany w walce przez Helenę.
  • Piper nie zamierzała walczyć sztyletem do czasu gdy musiała uwolnić swego ojca. Wcześniej służył jej do tych samych celów co Helenie.
  • Po wydarzeniach z Krwi Olimpu, Katoptris traci swą moc przewidywania przyszłości. Może mieć to związek z zrzuceniem Apolla z Olimpu.