FANDOM

Keto
Tytuł
Bogini morskich potworów
Informacje
Status: Nieśmiertelna
Pseudonim(y): Kate
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor włosów: Każdy
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Pomniejsi Bogowie
Dom: Atlanta
Występowanie: Znak Ateny

Keto (czyt. Kejto) - bogini morskich potworów. Siostra i żona Forkisa. Występuje w "Znaku Ateny". Pracuje w oceanarium. Na początku trener Hedge, Frank i Percy myśleli, że ma na imię Kate, ponieważ tak było napisane na tabliczce z imieniem.  

Rodzina

Córka Pontosa i Gai oraz za siostrę Nereusa, Taumasa i Forkisa. Z Forkisem (swoim bratem i mężem) spłodziła smoka Ladona i Forkidy – Graje (Dejno, Enyo, Pefredo), gorgony (Euryale, Steno, Meduza) oraz Echidnę i Toosę. 

Keto w książkach Riordana

Znak Ateny

Keto poznajemy w tej książce jako dziewczynę pracującą w Oceanarium w Atlancie. Udają się do niego Frank, Percy i trener Hedge. Początkowo myślą, że bogini ma na imię Kate, a wszystko przez pomyłkę przy druku (jej brat i mąż miał na plakietce imię Florek zamiast Forkis). W Oceanarium trzymane są pod jej opieką różne potwory i duchy morskie, takie jak hipokampy, najady i telchinowie. Percy'emu było ich wszystkich żal i chciał je uwolnić. Keto razem z Forkisem służą Gai i próbują uwięzić herosów i satyra w Oceanarium, wystawiając Percy'ego i Frank na pokazy i walki dla gości. Z powodu powiązania z niebezpiecznymi potworami zauroczyła w sobie trenera Hedge.

Keto
Bogowie i Boginie
Główni bogowie greccy
ZeusHeraPosejdonDemeterAresAtenaApollo
ArtemidaHefajstosAfrodytaHermesDionizosHadesHestia
Pomniejsi bogowie greccy
RejaPersefonaHekateNikeNemezisHypnosNyksIrisTycheHebeEos
ChioneAmfitrytaEjlejtyjaPanErisErosDejmosFobosKetoAsklepios
EolTanatosTemidaBoreaszZefirNotusEurosKymopolejaStyks
Bogowie rzymscy