FANDOM

Kirke   Kirke/Galeria    
Kirke
Kirke
Tytuł
Czarownica
Córka Hekate
Informacje
Status: Nieśmiertelna
Pseudonim(y): Madame Kiki
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor oczu: Zielone
Kolor włosów: Ciemny
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Bogowie
Broń: Magia
Dom:
  • Wyspa Ajai
  • Cetrum Odnowy Biologicznej Madame Kiki
Grecka/Rzymska forma: Greczynka
Występowanie:

Kirke (gr. Κίρκη Kírkē, łac. Circe) - w mitologii greckiej córka Heliosa i jednej z nimf - Perseis (lub według innych źródeł Hekate), siostra Ajetesa i Pazyfae. Czarodziejka, jedna z bohaterek Odysei. Prawdopodobnie mieszkała na wyspie Ajai. To właśnie ona gościła przez rok powracającego spod Troi Odyseusza. Z powodu nienawiści do mężczyzn zmieniła jego towarzyszy w świnie i przetrzymywała na swojej wyspie. Urodziła mu syna Telegonosa. Jej zasługą było między innymi oczyszczenie Jazona i Medei z winy za zabicie jej brata, Apsyrtosa. Odmówiła im gościny.

WyglądEdytuj

Kobieta się odwróciła. Była jeszcze piękniejsza od tej tkaniny. Długie ciemne włosy miała przeplecione złotymi nitkami. Jej zielone oczy przewiercały człowieka na wylot, a haftowane na czarnym jedwabiu jej sukni motywy zdawały się poruszać na materiale: sylwetki zwierząt, czarne na czarnym, niczym jelenie biegnące przez nocny las.

–Opis Kirke, Morze Potworów

Percy Jackson i Bogowie OlimpijscyEdytuj

Morze PotworówEdytuj

W "Morzu Potworów" czarodziejka Kirke jest właścicielką Madame Kiki. Jej asystentkami były mieszkające tam tymczasowo Hylla i Reyna (dowiadujemy się o tym dopiero w serii o Olimpijskich Herosach). Zaprosiła wówczas Percy'ego i Annabeth do siebie, oferując im "kompleksową odnowę biologiczną". Córka Ateny poszła zwiedzać spa z Hyllą, podczas gdy czarodziejka zaproponowała Percy'emu pomoc - że zmieni jego wygląd, tak jak on sobie tego życzy. Chłopak nie wiedział jednak, iż Kirke tak naprawdę jest złą córką Hekate, znającą się na czarach i nienawidzącą mężczyzn. Podała mu specjalny koktajl, który miał go dosłownie zmienić. Zamiast spodziewanego efektu syn Posejdona zaczął się zmieniać w świnkę morską, a Kirke uwięziła go w klatce razem z innymi zwierzakami. W końcu wróciła Annabeth i domyśliła się, co się stało. Gdy czarodziejka zaproponowała dziewczynie współpracę, ta udawała, że się zgadza i stwierdziła, że musi się pożegnać z przyjacielem w samotności. Gdy Kirke opuściła pokój, Annabeth zażyła multiwitaminy Hermesa, które sprawiły, że czary Kirke nie działały na nią. Gdy czarodziejka wróciła, Annabeth wyciągnęła sztylet, gotowa stanąć z nią do walki. Córka Hekate, odkrywszy, iż nie może rzucać uroków na dziewczynę, mocno się przestraszyła. W tym czasie blondynka rzuciła resztę pastylek do klatki ze świnkami morskimi, łamiąc tym samym czar Kirke - do ludzkiej postaci wrócił Percy, i inni mężczyźni m. in. Czarnobrody i jego piraci. Byli wściekli, że przez trzysta lat tkwili w ciele świnek morskich, więc zaczęli niszczyć Wyspę Kirke i terroryzować jej mieszkanki. Percy i Annabeth uciekli z wyspy na skradzionym statku piratów, "Zemście Królowej Anny", a Czarnobrody, w zemście doszczętnie zniszczył Centrum Kirke.

Circe SoM GN

Kirke w amerykańskim komiksie "Morze Potworów"

CiekawostkiEdytuj

  • Jedna z jej pomocnic (Hylla) stała się królowa Amazonek.
  • Kirke pojawia się w serialu "Liga Sprawiedliwych Bez Granic" w odcinku "Ta mała świnka", gdzie zamieniła Wonder Woman w świnkę i zmusiła Batmana by ten w zamian za zdjęcie z niej uroku dał jej to co ukrywał głęboko w sobie (występ wokalny w wykonaniu Batmana).