FANDOM

Kirke
Kirke
Tytuł
Czarownica
Córka Hekate
Informacje
Status: Nieśmiertelna
Pseudonim(y): Madame Kiki
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor oczu: Zielone
Kolor włosów: Ciemny
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Dzieci Hekate,

Półbogowie

Broń: Magia
Dom:
  • Wyspa Ajai
  • Cetrum Odnowy Biologicznej Madame Kiki
Grecka/Rzymska forma: Greczynka
Występowanie:

Kirke  (gr. Κίρκη Kírkē, łac. Circe) - w mitologii greckiej córka Heliosa i jednej z nimf - Perseis (lub według innych źródeł Hekate), siostra Ajetesa i Pazyfae. Czarodziejka, jedna z bohaterek Odysei. Prawdopodobnie mieszkała na wyspie Ajai. To właśnie ona gościła przez rok powracającego spod Troi Odyseusza. Z powodu nienawiści do mężczyzn zmieniła jego towarzyszy w świnie i przetrzymywała na swojej wyspie. Urodziła mu syna Telegonosa. Jej zasługą było między innymi oczyszczenie Jazona i Medei z winy za zabicie jej brata, Apsyrtosa. Odmówiła im gościny. .

Wygląd

Kobieta się odwróciła. Była jeszcze piękniejsza od tej tkaniny. Długie ciemne włosy miała przeplecione złotymi nitkami. Jej zielone oczy przewiercały człowieka na wylot, a haftowane na czarnym jedwabiu jej sukni motywy zdawały się poruszać na materiale: sylwetki zwierząt, czarne na czarnym, niczym jelenie biegnące przez nocny las.

–Opis Kirke, Morze Potworów

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy

Morze Potworów

W "Morzu Potworów" czarodziejka Kirke jest właścicielką Madame Kiki. Jej asystentkami były mieszkające tam tymczasowo Hylla i Reyna (dowiadujemy się o tym dopiero w serii o Olimpijskich Herosach). Zaprosiła wówczas Percy'ego i Annabeth do siebie, oferując im "kompleksową odnowę biologiczną". Córka Ateny poszła zwiedzać spa z Hyllą, podczas gdy czarodziejka zaproponowała Percy'emu pomoc - że zmieni jego wygląd, tak jak on sobie tego życzy. Chłopak nie wiedział jednak, iż Kirke tak naprawdę jest złą córką Hekate, znającą się na czarach i nienawidzącą mężczyzn. Podała mu specjalny koktajl, który miał go dosłownie zmienić. Zamiast spodziewanego efektu syn Posejdona zaczął się zmieniać w świnkę morską, a Kirke uwięziła go w klatce razem z innymi zwierzakami. W końcu wróciła Annabeth i domyśliła się, co się stało. Gdy czarodziejka zaproponowała dziewczynie współpracę, ta udawała, że się zgadza i stwierdziła, że musi się pożegnać z przyjacielem w samotności. Gdy Kirke opuściła pokój, Annabeth zażyła multiwitaminy Hermesa, które sprawiły, że czary Kirke nie działały na nią. Gdy czarodziejka wróciła, Annabeth wyciągnęła sztylet, gotowa stanąć z nią do walki. Córka Hekate, odkrywszy, iż nie może rzucać uroków na dziewczynę, mocno się przestraszyła. W tym czasie blondynka rzuciła resztę pastylek do klatki ze świnkami morskimi, łamiąc tym samym czar Kirke - do ludzkiej postaci wrócił Percy, i inni mężczyźni m. in. Czarnobrody i jego piraci. Byli wściekli, że przez trzysta lat tkwili w ciele świnek morskich, więc zaczęli niszczyć Wyspę Kirke i terroryzować jej mieszkanki. Percy i Annabeth uciekli z wyspy na skradzionym statku piratów, "Zemście Królowej Anny", a Czarnobrody, w zemście doszczętnie zniszczył Centrum Kirke.

Ciekawostki

  • Jedna z jej pomocnic-Hylla stała sie królowa Amazonek.
  • Circe SoM GN

    Kirke w komiksie ,,Morze Potworów"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki