FANDOM

Klymene
Tytuł
Tytanida sławy
żona Japeta
Informacje
Status: nieśmiertelna
Wygląd
Płeć: kobieta
Wzrost: każdy
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność:
Dom: Zachód świata
Występowanie: Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona

Klimene [Klymene] (Κλυμένη) - tytanida, córka Okeanosa i Tethys, jedna z okeanid. Siostra Amfitryty i Metis. Żona Japeta, matka Atlasa, Prometeusza, Epimeteusza i Menojtiosa.

Historia

W trakcie panowania tytanów została tytanidą sławy.

Podejrzewam, że pragnęła sławy, ponieważ dorastała na dnie oceanu, gdzie nigdy nic się nie działo. Miała więc bzika na punkcie plotek, czytania tabloidów i najnowszych hollywoodzkich nowinek... a raczej miałaby, gdyby Hollywood już istniało. Podobnie jak wielu ludzi, którzy mają obsesję na punkcie sławy, skierowała się na zachód. Skończyło się to zakochaniem w tytanie zachodu Japetosie.

Percy Jackson o Klymene w Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona

Została żoną Japetosa. Z ich związku urodzili się znani wszystkim tytani: Atlas, Prometeusz, Epimeteusz i Menojtios.

Historia ich dzieci

Atlas okazał się znakomitym wojownikiem i gdy podrósł został generałem wojsk Kronosa.

Prometeusz zasłynął jako stwórca ludzi oraz złodziej boskiego ognia. Przekazał ogień ludziom, bo było mu ich żal. Zeus go za to poważnie ukarał.

Epimeteusz poślubił Pandorę, która została zesłana przez bogów na ziemię. Była ona wyrzeźbioną przez bogów kobietą. Za jej namową otworzył jej puszkę (dzban) i w ten sposób sprowadził na ludzkość wszelkie nieszczęścia.

A Menojtios został strącony przez Piorun Zeusa za jego pychę do Tartaru.

Klimene

Rozbieżności

Są trzy wersje dotyczące jej małżeństwa:

  1. Jedna mówi o tym, że była żoną Japetosa.
  2. Inna mówi o tym, iż była żoną Heliosa, a więc matką Faetona. Jednakże bardziej znana jet wersja, że była jego kochanką.
  3. Trzecia wersja mówi, że była ona żoną Prometeusza, a zatem matką Deukaliona oraz Hellena (protoplasty Greków).

Można je również rozdzielić. Zwłaszcza, że istniało podobno klika kobiet w mitologii noszących to imię. Jak chociażby nereida, albo nimfa. Miała być również jedna z Amazonek o tym imieniu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki