FANDOM

Kohorta -  podstawowa jednostka armii rzymskiej. Grupa około czterdziestu legionistów w Obozie Jupiter. Każda kohorta posiadała dwóch centurionów. Legion Dwunasty ma pięć kohort, uszeregowanych od najlepszej do najgorszej, co odzwierciedla strukturę kohort w starożytnym Rzymie. W Obozie Jupiter są to odpowiedniki Domków z Obozu Herosów.

3442629.jpg

10 kohort

Kohorty

Pierwsza Kohorta

Pierwsza Kohorta jest uważana za najlepszą. Posiada ona głównie obozowiczów z najlepszymi listami polecającymi. Jej znani Centurioni to Oktawian i Michael Kahale.

Druga Kohorta

Druga najlepsza kohorta, legioniści w niej mają prawie tak samo dobrą reputację jak ci z Pierwszej Kohorty. Znany nam jej centurion to Larry.

Trzecia Kohorta

Przez inne kohorty uznawana za tą średnią, Trzecia Kohorta przyjmuje legionistów ze zwykłymi listami polecającymi. Znanym nam centurionem jest Hank.

Czwarta Kohorta

Usytuowana pomiędzy średnią Trzecią, a najgorszą Piątą, jest Czwarta Kohorta. Jej jedyny znany centurion to Leila.

Piąta Kohorta

Najgorsza w legionie, do niej, do Piątej Kohorty wysyłani są legioniści bez listów polecających. Znani nam jej członkowie to: Dakota, Gwen, Hazel Levesque, Percy Jackson, Frank Zhang, Michael Varus, Bryce Lawrence i Jason Grace. Jason, Dakota, Gwen, Hazel i Frank to znani nam centurioni piątej kohorty. Mimo, że uważana jest za najgorszą, posiada ona najwięcej znanych nam późniejszych pretorów. Z niej również jest czwórka herosów z Przepowiedni Siedmiorga.

Ciekawostki

  • Kohorty nie miały w normalnych warunkach własnego dowódcy, lecz były w czasie walki dowodzone przez najwyższego stopniem centuriona.

  • Kohorta jako jednostka taktyczna powstała w wyniku reform Mariusza przeprowadzonych około 108 roku p.n.e.

  • W czasach Juliusza Cezara liczyła 600 ludzi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki