FANDOM

Ratuj mnie, Ateno! Nieważne, jak to zrobisz!

–Koronis prosząca Atenę o pomoc, Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona

Koronis
Tytuł
Pierwsza wrona
Grecka księżniczka
Informacje
Status: Martwa
Wygląd
Płeć: Kobieta
Kolor włosów: Czarne
Pozostałe
Przynależność: Śmiertelnicy
Dom: Grecja
Występowanie: Greccy bogowie według Percy`ego Jacksona
Athena

Atena, wybawicielka Koronis

Koronis - mitologiczna grecka księżniczka. Spodobała się Posejdonowi, lecz gdy chciał się do niej zbliżyć, ona uciekła, a on zaczął ją gonić. Dziewczynę uratowała z opresji bogini Atena, która zmieniła Koronis we wronę. Pojawia się w książce "Greccy bogowie według Percy'ego Jacksona".

Historia

Koronis, według Posejdona, była niezwykle piękna. Gdy bóg mórz chciał z nią porozmawiać na plaży, ona przestraszyła się i uciekła. Posejdon, któremu już taka sytuacja się zdarzyła, pobiegł za dziewczyną. Jej wzrok powędrował na lśniący dach świątyni Ateny. Zaczęła błagać boginię wojny o pomoc. Atena usłyszała jej wołania i postanowiła jej pomóc. Zmieniła księżniczkę w ptaka, w pierwszą wronę.

Wygląd

Koronis miała delikatne, czarne włosy i zawsze ubierała się na czarno. Musiał jednak być dość ładna, ponieważ zainteresowała samego Posejdona.

Charakter

Praktycznie nic nie wiadomo na temat charakteru Koronis, ponieważ pojawia się tylko na jednej stronie. Można się jednak domyślić, że była dość płochliwą osobą. Nie ufała obcym i nie chciała mieć nic do czynienia z bogami.

Ciekawostki

  • ,,Koronis" po grecku znaczy ,,wrona".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki