FANDOM

Księżniczka andromeda.jpg

Księżniczka Andromeda - statek wycieczkowy, którym podróżowały wojska Kronosa. Znajdował się na nim sarkofag tytana.Statek ten znalazł Luke Castellan z polecenia króla tytanów. Początkowo Luke trzymał na nim śmiertelników otoczonych Mgłą dla niepoznaki, ale gdy statek przejęły potwory, ludzie znikli. Percy Jackson w Ostatnim Olimpijczyku mówił, że "Wolałem nie myśleć, co się z nimi stało, ale jakoś wątpiłem, żeby pozwolono im powrócić do domu z wygranymi w bingo". Był na nim uwięziony Mroczny, którego Luke Castellan używał jako swojego pegaza. Gdy Percy z Annabeth wdarli się na statek, Pegaz w pewnym momencie uwolnił się i odfrunął. Stał się potem Pegazem Percy'ego.

Występuje w książkach:

Morze Potworów

Kiedy Percy, Tyson i Anabeth postanawiają udać się na misję za Clarisse na Morze Potworów, korzystają z pewnego statku wycieczkowego. Tym statkiem okazuje się być "Księżniczka Andromeda". Pasażerowie okazują się być widmem. Młodzi bohaterowie spotykają tam Luke'a i dowiadują się o jego planach zebrania armii. Percy śni również o kajucie kapitana i sarkofagu Kronosa w jej środku. W tych snach pojawia się również dziewczyna o czarnych włosach i w punkowych ciuchach. Herosom uda się uciec ze statku i odnaleźć Clarisse. Po misji Luke odnajduje Percy'ego chcą odebrać mu Złote Runo. Dochodzi do walki w tkacie której zostaje uwolniony Pegaz Mroczny. Percy, Grover, Annabeth i Tyson zostają ocaleni dzięki interwenzji centaurów.

Luke pozwolił uciec swoim dawnym przyjaciołom z pokładu statku, by odnaleźli Złote Runo. Chciał się nimi wysłużyć. Potrzebował Runa by wyleczyć ciało Kronosa.

Klątwa Tytana

Luke okrąża morza by dostać się ze wschodnich wybrzeży Ameryki na zachód. Posejdon stara się mu przeszkodzić. Kiedy Percy, Thalia, Zoe i Grover dociekają do Góry Othrys statek "Księżniczka Andromeda" już jest na miejscu, a z niego wynurza się armia Kronosa.

Ostatni Olimpijczyk

Imiennik

Nazwa statku pochodzi od imienia dziewczyny, której matka, Kasjopea, chwaliła się, że jest piękniejsza od nereid, boginek morskich. Z powodu jej głupoty miasto zostało zalane przez Posejdona, który dodatkowo nasłał na nie potwora morskiego. Jej matka przykuła Andromedę do skały myśląc, że składa dobrą ofiarę bogom. Syn Zeusa, Perseusz uratował dziewczynę przy pomocy głowy Meduzy i ją poślubił.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki