FANDOM

Kupidyn
Cupid
Tytuł
Bóg Miłości
Informacje
Status: Nieśmiertelny
Wygląd
Płeć: Mężczyzna
Kolor oczu: Czerwone
Kolor włosów: Czarne
Wzrost: Każdy
Rodzina
Rodzina:
Pozostałe
Przynależność: Bogowie
Broń: Łuk
Grecka/Rzymska forma: Eros
Występowanie:
Miłość nie jest żadną gierką! To nie łagodność kwiatów! To ciężka praca, misja, która nigdy się nie kończy. Żąda wszystkiego! A przede wszystkim prawdy. Tylko wtedy udziela nagrody.

–Kupidyn do Nica, Dom Hadesa

Kupidyn - w mitologii rzymskiej bóg i uosobienie miłości, a także namiętności seksualnej.

Jego greckim odpowiednikiem jest Eros, nazywa się go też Amorem. Syn Wenus (Afrodyty) i Marsa (Aresa). Jednak uważa się też, że jest starszy nawet od Zeusa.

Historia

Jego miłością była królewna Psyche, która była tak piękna, że Wenus/Afrodyta rozkazała synowi postrzelić ją (chciała, aby śmiertelniczka zakochała się w jakimś potworze). Kupidyn jednak pokochał Psyche. Przez długi czas ukrywał przed nią swą prawdziwą naturę i pokazywał jej się tylko nocą. W końcu, za namową sióstr księżniczka zakradła się nocą z lampką oliwną do miejsca, gdzie spał nieśmiertelny. Przypadkowo na ciało Kupidyna spadła kropla płynnego, gorącego wosku. Sprawiło to, że bóg obudził się i zobaczył, że jego ukochana ujrzała go w jego prawdziwej postaci. Nie chciał, aby do tego doszło, gdyż pragnął być kochanym jako zwyczajny mężczyzna, a nie nieśmiertelny. Opuścił Psyche. Ta próbowała się utopić z rozpaczy, ale rzeka zawsze wyrzucała ją na brzeg, nie chcąc, aby tak piękna dziewczyna zginęła. W końcu bóg miłości zrozumiał swój błąd i powrócił do ukochanej.

Cupid

Wygląd

W książce "Dom Hadesa"  Kupidyn jest opisany jako smukły, muskularny młodzieniec ze śnieżnobiałymi skrzydłami. Ma czarne proste włosy. Ubrany jest w białą tunikę i dżinsy. Na ramieniu ma kołczan, a w dłoni łuk. Jego oczy są czerwone.

Charakter

Psyche miała rację. Kupidyn był potworem. Miłość jest najokrutniejszym potworem.

Jason Grace o Kupidynie, Dom Hadesa

Można wywnioskować że Kupidyn nie jest typem przyjemniaczka. W książce został przedstawiony jako okrutny, bezlitosny bóg.

W mitologii greckiej został opisany jako psotnik, figlarz, niegrzeczny dzieciak, a potem urodziwy młodzieniec, zakochany w śmiertelniczce.

Ciekawostki

  • To dzięki niemu wiemy, że Nico (jak twierdzi) był zakochany w Percy'm.
  • Kupidyn jest synem Marsa więc teoretycznie to brat Franka. Jego grecka wersja jest dzieckiem Afrodyty, więc za siostrę boga można uznać także Piper.
  • Atakował Jasona i Nica strzałami.
  • Nienawidzi półbogów.
Bogowie i Boginie
Główni bogowie greccy
ZeusHeraPosejdonDemeterAresAtenaApollo
ArtemidaHefajstosAfrodytaHermesDionizosHadesHestia
Pomniejsi bogowie greccy
RejaPersefonaHekateNikeNemezisHypnosNyksIrisTycheHebeEos
ChioneAmfitrytaEjlejtyjaPanErisErosDejmosFobosKetoAsklepios
EolTanatosTemidaBoreaszZefirNotusEurosKymopolejaStyks
Bogowie rzymscy